Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، براساس گزارش های رسیده از سوی محیط بانان یک یوزپلنگ آسیایی در محور عباس آباد ـ میامی در اثر تصادف جاده‌ای تلف شده است.

طبق این گزارش راننده ای یوزپلنگ را زیر گرفته است، گزارش اولیه به محیط زیست داده و طبق اولیه  در سانحه تصادف  این توله یوزپلنگ به همراه مادرش در حال عبور از عرض جاده بوده است که به دلیل عدم روشنایی جاده، راننده توله را زیر می‌گیرد اما خوشبختانه یوزپلنگ مادر از جاده عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطیه تک تهرانی مدیر بخش پژوهش انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس، با تائید این خبر گفت: طبق تصاویری که از سوی مدیر منطقه به انجمن رسیده است،  و مقایسه آن با نمونه های ثبت شده، این پوزپلنگ از یوزهای نشانه گذاری شده و شناخته شده منطقه توران نبوده است.

وی با اشاره به اینکه عکس لاشه با هیچ کدام از تصاویر ثبتی دورین های تله ای این منطقه مطابقت نداشته است، ابراز داشت: این خبر با وجود ناراحت کننده بودن می تواند امیدبخش هم باشد، که هنوز یوزهای شناسایی نشده‌ای در محدوده توران و دیگر مناطق آزاد زندگی می کنند.

تک تهرانی با تاکید بر اینکه تلفات یوزها در مناطق آزاد قابل جلوگیری نیست چون نمی توانیم صدها کیلومتر از محدوده زیست آنها را فنس کشی کنیم، گفت: اما می توان با مجهز شدن جاده‌های پیرامونی به روشنایی از تصادفات جاده‌ای تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

 این هشتمین تصادفی است در در محور میامی- عباس‌آباد و عکس معروفی از این تلفات در سال 93 منتشر شده است.

 با انجام آزمایش های ژنتیکی امکان تشخیص جنسیت این یوز  وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یوزپلنگ تصادف پارک ملی توران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر آدینه در جمع مسئولان و فعالان فرهنگی میامی به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر، بیان کرد: توصیه‌های مکرر برای رعایت عدالت در توزیع اعتبارات به استاندار سمنان و دیگر مسئولان داشته‌ایم.

وی بیان اینکه توزیع امکانات و منابع باید بر اساس شاخص‌ها و استانداردها در سراسر استان سمنان صورت گیرد، افزود: اگر غیر این انجام شود، عدالت صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات صورت نگیرند بنده مسئولیت شرعی آن را بر عهده نخواهد گرفت.

مطیعی همچنین بر ضرورت نقش‌آفرینی بیش از پیش فعالان فرهنگی و اجتماعی میامی در جریان سازی و تصمیم‌سازی های فرهنگی تاکید کرد و گفت: میامی ظرفیت‌های فرهنگی خوبی دارد که باید به حرکت در بیاید.

وی خواستار ترویج مقوله نذر فرهنگی در شهرستان میامی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی شد و گفت: «نذر فرهنگی» همواره به مثابه یکی از راهکارهای تأمین مالی فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین از مسئولان خواست تا پای صحبت‌های جوانان و نخبگان و فعالان فرهنگی و دانشجویان و روحانیان و… بنشینند و مسائل آنها را مورد رصد قرار دهند.

مطیعی افزود: اینکه یک فعال فرهنگی، مذهبی، سیاسی یا اجتماعی موضوعی را به مسئولان تذکر دهد جای خوشحالی است چراکه این فرد می‌توانست نسبت به محیط خود بی‌دغدغه و بی‌توجه باشد اما از روی دغدغه مندی آن متذکر می‌شود که ارزشمند است.

به گزارش مهر، در این نشست جمعی از فعالان فرهنگی میامی مسائل مورد نظر خود را بیان کردند.

کد خبر 6095921

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • تصادف در جاده جنت آباد قم با یک کشته و ۸ مصدوم 
  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • اعلام خبر شناسایی پیکر شهید عباس رمضانی
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف