Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته ( هشتم تا چهاردهم مرداد ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تثبیت و برای ۳۰ هزار هکتار از آن اراضی سند مالکیت صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد جعفر عبدالهی روز پنجشنبه در دومین نشست حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان افزود: تعداد ۸۷ مورد رفع تصرف به مساحت ۵.۹ هکتار از بستر رودخانه های استان تا پایان تیر ماه سال جاری انجام شد.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پلیس فردی را که اقدام به یک فقره زمین خواری به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان گرمسار کرده بود، دستگیر کرد.
سردار عبدالله حسنی عصر پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ماموران انتظامی در راستای مقابله جدی با جرایم اقتصادی و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی، پیگیری یک فقره زمین‌خواری در شهرستان گرمسار را در دستور کار قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۱۴ هزار و ۶۹۶ عدد انواع ساعت مچی خارجی فاقد مجوز به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شاهرود کشف شد.
سردار عبدالله حسنی عصر شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ماموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی شهرستان شاهرود با هدف مقابله با قاچاق، با هماهنگی قضایی در محورهای مواصلاتی شهرستان مستقر شدند.
رییس هلال احمر میامی گفت: تصادف زنجیره‌ای پنج خودرو در محور شاهرود - میامی ۹ نفر مصدوم داشت.
حسین اسماعیلی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه رانندگی ساعت ۲ بامداد امروز در کیلومتر ۴۵ محور شاهرود - میامی رخ داد که پس از  اعلام به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر، سه واحد امدادی شهدای میامی، پایگاه پشتیبان میاندشت و مرکزی این شهرستان به محل اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌سمنان گفت: ٢٢ تیم عملیاتی با حضور ١١٠ نیروی امدادی به در سیل مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند. 
مظفر محمدخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امدادگران به افراد گرفتار در سیل و آبگرفتگی در معابر و روستاها از روز پنجشنبه ششم مرداد در محور سرخه - آرادان، سمنان - سرخه، لاسجرد، جوین و پشتیبانی استان تهران ( زرین دشت) رسیدگی کردند. 
برخورد پراید با تریلی در محور دامغان به سمنان با یک کشته و سه مصدوم ، کشته‌شدن ۲ مرد در سیل روزهای گذشته در ایوانکی گرمسار از دیگر خبرهای مهم استان سمنان بود.

فرهنگی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان این استان در طرح «مطالعه دقیق، یادگیری عمیق» گفت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان در این طرح فعال هستند.
مریم حدادی روز پنجشنبه در گفت  و گو با ایرنا ابراز داشت: در کنار طرح جبران و تثبیت یادگیری، طرح «مطالعه دقیق، یادگیری عمیق» نیز برای تقویت درک مطلب و خواندن و نوشتن دانش‌آموزان در تابستان برنامه‌ریزی شد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۳۰ فن و مهارت مربوط به صنایع دستی در مناطق مختلف استان در قالب میراث ناملموس ثبت ملی است.
جعفر صفاخواه شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  گلیچ روستای چاشم در شهرستان مهدیشهر، مهارت خرسک بافی روستای افتر در شهرستان سرخه، دست‌بافته‌های سنتی امیریه در دامغان، سفالگری و قالی‌بافی در سمنان از جمله صنایع دستی استان سمنان است که در قالب میراث ناملموس ثبت ملی شده است.

اقتصادی

استاندار سمنان گفت: ۸۲ درصد اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به این استان با اهتمام مسوولان جذب شده است.
سید محمد رضا هاشمی روز چهارشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان ابراز داشت: از مجموع اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان سمنان در مرحله اول  ۸۷۷ میلیارد تومان به صورت نقد به ۲۹ دستگاه اجرایی اختصاص یافت که ۸۲ درصد آن جذب شده است.
رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: ۳۳ حلقه چاه آب غیرمجاز در بخش کشاورزی طی سال گذشته در استان شناسایی و مسدود شد.
مهدی قوشه‌ئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت:۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز سال گذشته و سه حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان سمنان شناسایی و مسدود شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سمنان با تامین ۱۶ درصد زردآلوی کشور دومین استان تولیدکننده زردآلو در کشور است.
مهدی قرائیان روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: سمنان قطب تولید زردآلوی کشور است و هشت هزار و ۲۲۴ هکتار از وسعت باغ‌های استان سمنان مربوط به باغ‌های زردآلو است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان گفت: خسارات ناشی از وقوع سیل به میزان ۹.۱ میلیارد ریال برطرف شد و شبکه برق استان کامل پایدار است.
سید محمد حسینی نژاد روز سه شنبه به رسانه ها افزود: خسارت وارده به شبکه و تاسیسات توزیع برق  مبلغ ۹ میلیارد و ۱۵۱ میلیون ریال برآورد شد.
فرماندار مهدیشهر گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان، در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ واحدهای صنعتی را برای دریافت ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به بانکهای عامل معرفی کرد.
مهدی شیردل روز پنجشنبه به ایرنا افزود: شهرستان مهدیشهر ۶۲ واحد صنعتی فعال دارد که ۱۰ درصد از آنان صنایع بزرگ و ۹۰ درصد صنایع کوچک هستند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سیلاب ناشی از بارندگی‌های تابستانه اخیر به میزان ٢ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب از طریق بندهای خاکی در استان مهار و ذخیره شد.
محمد راستین روز جمعه به رسانه‌ها افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های بالادست هشت منطقه سیل‌خیز استان سمنان باعث شد در بارندگی‌های هفته گذشته ۵۰ درصد سیلاب‌های در بندهای خاکی کنترل و ذخیره شود.

ورزشی

دبیر هیات تکواندو شهرستان سمنان گفت: شاهو بهرامی در وزن هفتم کیوروگی در مسابقات تکواندو قهرمانی بسیج کشور مدال برنز کسب کرد. 
محمد دولتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بهرامی به مربیگری علی مرادی حقیقی در این مسابقات حضور داشت همچنین علی کدیوری در وزن ششم کیوروگی و مهرداد شیرخانی و علیرضا عابدی به ترتیب در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ پومسه انفرادی و ابداعی ، نمایندگان شهرستان سمنان در مسابقات تکواندو قهرمانی کشور بودند. 
سرمربی تیم تکواندو بسیج استان سمنان گفت: هادی خالقیان و شاهو بهرامی تکواندوکاران استان سمنان در مسابقات قهرمانی بسیج کشور نشان برنز برگردن آویختند.
سهیل مولانا عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: «هادی خالقیان» در وزن پنجم و « شاهو بهرامی» در وزن هفتم از استان سمنان در این دوره از مسابقات قهرمانی بسیج کشور نشان برنز را از آن خود کردند.
دبیر هیات تیراندازی دامغان گفت: محمدکاظم خطیبی به عنوان مربی و محمدرضا امینی تیرانداز دامغانی به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کره جنوبی اعزام می‌شوند.
مصطفی امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هفتمین مرحله و آخرین اردوی آمادگی تیم ملی تیراندازی برای حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کره جنوبی، از ۱۱ تا ۲۳ مرداد ماه در کمپ تیم های ملی برگزار می شود.
دستیابی تیم بانوان سمنان بخش های اسپورت ایروبیک ، فیتنس ایروبیک و فیتنس استپ مقام سوم کشوری، بخشی دیگر از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

برچسب‌ها سمنان سفر استانی تصادفات جاده ای سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری سیل دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سفر استانی تصادفات جاده ای سمنان سفر استانی تصادفات جاده ای سیل دولت سیزدهم گو با خبرنگار ایرنا شنبه در گفت و گو چهارشنبه در گفت روز چهارشنبه استان سمنان گفت استان سمنان میلیارد ریال روز پنجشنبه رسانه ها صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان، ۳۵ میلیارد تومان برای محور بجنورد -سنخواست، ۳۰ میلیارد تومان برای محور جاجرم- میامی و ۱۰ میلیارد تومان برای محور بجنورد - اسفراین تخصیص یافت.
وی در ادامه همچنین افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، ۸۶ میلیارد تومان برای اجرای دانشکده داروسازی ابلاغ شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت نقد و از ردیف تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای طرح ملی مصوب سفر دولت به استان ابلاغ شد.
تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تا ابتدای امسال ۴ هزارو ۰۰۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته بود.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند