Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@23:23:39 GMT

شکایت از یک مدرسه هندی به اتهام تبلیغ اسلام

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۱۹۳۰

شکایت از یک مدرسه هندی به اتهام تبلیغ اسلام

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دستیار رئیس پلیس کانپور در شمال هند با اعلام این خبر تصریح کرد: این تحقیقات به دنبال دریافت شکایتی از ساکنان هندو مخالف با مراسم‌های اسلامی آغاز شده است.

براساس این گزارش تا کنون کسی بازداشت نشده است اما مدیر مدرسه بین‌المللی «فلورتس» به موجب قانون ممنوع بودن تغییر دین و به اتهام اهانت به مقدسات دینی در هند مورد بازجویی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هندوها مدعی شده‌اند که این مدرسه، دانش‌آموزان را برای پذیرفتن دین اسلام آماده می‌کند.

مدرسه بین‌الملل «فلورتس» در ایالت «اوتار پرداش» تحت حاکمیت حزب «بهاراتیا جاناتا» قرار دارد که در سال گذشته قانون جرم‌انگاری هرگونه تغییر دین بدون موافقت مقامات ایالت را تصویب کرد.

از سوی دیگر مدرسه «فلوراتس» با رد این اتهام تاکید کرد که قصد تغییر دین دانش‌آموزان را نداشته و مراسم چندمذهبی بیشتر از 10 سال است که با هدف ایجاد احساس هماهنگی مذهبی میان دانش‌آموزان در این موسسه آموزشی برگزار می‌شود.

مدیر این مدرسه در این باره اظهار داشت که ما این مراسم را از سال 2003 برگزار می‌کنیم اما هیچ کس به آن اعتراضی نداشته است اما بعد از شکایت برخی از اهالی از روز جمعه این برگزاری این مراسم متوقف شده است.

به دنبال انتشار یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی از دانش‌آموزان یک مدرسه که متونی از ادیان هندو، اسلام، مسیحیت و سیک را قرائت می‌کردند، جمعیت‌ها و شهروندان هندو تظاهرات کردند.

تغییر دین همچنین موضوعی حساس در هند که دومین اقلیت بزرگ مسلمان در جهان را در خود جای داده است، به شمار می‌رود. 

در سال‌های اخیر، گروه‌های افراطی هندو و دولت‌های محلی که توسط حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نخست‌وزیر نارندرا مودی اداره می‌شوند، اقدامات خود را علیه تبلیغ دینی تشدید کرده‌اند و بسیاری از ایالت‌های تحت حاکمیت این حزب قوانینی را علیه تغییر مذهب تصویب کرده‌اند. زیرا گروه‌های راست‌گرای هندو مدعی هستند که گروه‌های اسلامی با هدف تغییر دین هندوها به اسلام و افزایش جمعیت مسلمانان در هند هستند.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: تحقیق مدرسه هند اسلام دانش آموزان تغییر دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد