Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیق جدید، برخی علائم پایدار در ۹۰ تا ۱۵۰ روز پس از بهبودی از کووید را می‌توان در ۱۲.۷ درصد از بیماران مشاهده کرد.

به نقل از هلث، آرانکا وی. بالرینگ، از مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن  هلند و همکاران وی داده‌هایی را از یک مطالعه کوهورت مشاهده‌ای چند رشته‌ای، آینده‌نگر و مبتنی بر جمعیت جمع‌آوری کردند که سلامت و رفتارهای مرتبط با سلامتی افراد ساکن در شمال هلند را بررسی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق ماهیت، شیوع و شدت علائم بلندمدت مرتبط با  کووید ارزیابی همچنین پویایی طولی ۲۳ علامت جسمانی پیرامون تشخیص کووید-۱۹ بین ۳۱ مارس ۲۰۲۰ و دوم آگوست ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل شد. ۷۶هزار و ۴۲۲ شرکت‌کننده ۸۸۳هزار ۹۷۳ پرسشنامه را تکمیل کردند. از این تعداد ۴۲۳۱ شرکت‌کننده مبتلا به کووید با ۸۴۶۲ گروه کنترل همسان شدند.

محققان علائم مداومی در ۱۹ شرکت‌کننده مثبت با ویروس کرونا طی ۹۰ تا ۱۵۰ روز پس از بهبودی از کووید-۱۹ در مقایسه با قبل از کووید-۱۹ و در مقایسه با گروه کنترل همسان از جمله درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، درد هنگام تنفس، عضلات دردناک، اختلال چشایی و بویایی، سوزن سوزن شدن اندام‌ها، توده در گلو، احساس گرما و سردی متناوب، سنگینی دست‌ها یا پاها و خستگی عمومی را یافتند.

این علائم را می‌توان در ۱۲.۷ درصد از بیماران مبتلا به کووید مشاهده کرد زیرا به ترتیب ۲۱.۴ و ۸.۷ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مثبت و گروه کنترل منفی کووید حداقل یکی از این علائم را داشتند. شدت متوسط ‌این علائم در ۹۰ تا ۱۵۰ روز پس از تشخیص کووید-۱۹ یا یک نقطه زمانی مشابه بود.

محققان اظهار کردند: ما دریافتیم که تقریبا از هر هشت بیمار یک نفر تحت تأثیر علائم مداوم پس از کووید-۱۹ قرار می‌گیرد. این یافته نشان می‌دهد که وضعیت پس از کووید-۱۹ یک مشکل فوری با افزایش تلفات انسانی است.

نتایج این تحقیق در نشریه The Lancet منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی همه باهم علیه کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹ تا ۱۵۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی را شرح داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه عصر امروز گفت: ساعت ۱۸:۵۴ دقیقه عصر امروز، یک مورد آتش سوزی گسترده به آدرس خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان هفت تیر، در مجتمعی که چند انبار دارد، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و در حال حاضر ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی تجهیرات تنفسی، تانکر آب، نردبان هیدرولیکی و سایر تجهیزات لازم در محل حاضر هستند. 

وی افزود: در این محل مشاهده شد چند انبار بزرگ در کنار یکدیگر قرار دارند و دو انبار هر کدام به وسعت ۵۰۰ متر، دچار حریق شده اند. همچنین فضای باز مقابل آن حدودا هزار متر، که مقدار زیادی کارتن و لوازم یدکی دوچرخه در آن نگهداری میشد؛ کاملا شعله ور بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش نشانان با کنترل آتش، از سرایت آن به سایر انبارها جلوگیری کردند و تنها محوطه جلوی یک انبار و خود آن دو انبار شعله ور شده بودند. 

ملکی گفت:در یکی از انبارهایی که شعله ور بود، انفجار های بسیاری رخ داد زیرا گفته می شد زیرا در این محل اسپری و افشانه نگهداری می شده است و سقف نیز تقریبا ریخته است.

وی افزود:همچنین چند کانتینر در محوطه وجود داشت که یکی از آنها سوخته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: شعله زنی در محوطه باز انجام شده و آتش تحت کنترل است اما لکه بری این عملیات کمی زمان می برد؛ زیرا انبار ها پر از وسایل بوده اند و  عملیات همچنان ادامه دارد.  

ملکی گفت: خوشبختانه مورد مصدومیت و فوتی تاکنون نداشته ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • نه بایرن مونیخ و نه توماس توخل، هیچ‌کدام علاقه‌ای به ادامه دادن با یکدیگر ندارند
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان