Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:18:12 GMT

۲ رشته جدید به دانشگاه جهرم افزوده شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۲۶۹۴

۲ رشته جدید به دانشگاه جهرم افزوده شد

محمدابراهیم سمیع شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزوده شدن این دو رشته، جمع رشته‌های کارشناسی دانشگاه جهرم به ۱۸ رشته رسید.
وی بیان کرد: دانشگاه جهرم دارای چهار دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در عرصه علمی و آموزشی به عنوان دومین دانشگاه جامع استان فارس فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه جهرم ۹رشته کارشناسی ارشد و حدود ۸۰ عضو هیات علمی دارد و بیش از ۲۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم یادآور شد: این دانشگاه در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، مدیریت ورزشی و زبان‌شناسی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و رشته ریاضیات و کاربردها در دانشکده علوم پایه، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه همچنین در دانشکده کشاورزی، در رشته‌های مهندسی آب و علوم و صنایع غذایی و بیوتکنولوژی و انرژی تجدیدپذیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته برای رشته های بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی از روز سه شنبه ۱۸ مردادماه لغایت یکشنبه ۲۳ مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. 
سمیع همچنین اظهار داشت: دانشکده علوم پایه دانشگاه جهرم در سه رشته ریاضیات و کاربردها، آمار و فیزیک به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، دانشجو می‌پذیرد.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها آزمون سراسری جهرم دانشگاه انتخاب رشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری جهرم دانشگاه آزمون سراسری جهرم دانشگاه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:در حاشیه اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی که به میزبانی چالوس گفت: در این اجلاسیه در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با ایجاد ساز و کار‌های مناسب، کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.

سید عبدالله میرغیاثی با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است که با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده ، افزود: همه ما در برابر این سند به عنوان یک سند بالادستی مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکرد‌های تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را بر اساس این سند پیش ببریم.

میرغیاثی با بیان اینکه مازندران استانی حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که در استان و در راستای سند تحول برداشتیم این که تلاش شد، در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحد‌های دانشگاهی را برای یک بار به عنوان تشکیل هیأت رئیسه داشته باشیم و با رؤسای واحد‌های دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار کنیم.

میرغیاثی تصریح کرد: ما بر اساس ظرفیت هر یک از واحد‌های دانشگاهی برنامه ریزی داریم تا بتوانیم وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران را به درجه مطلوب و مقبول برسانیم.

وی همچنین درباره اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی،خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه بحث اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی بعنوان ضرورت مورد بررسی قرار گرفت ، زیرا در جامعه‌ای که در آن علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس