Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:02:37 GMT

دلنوشته ای برای شهید عباس بابایی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۲۸۹۸

دلنوشته ای برای شهید عباس بابایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا شاعری از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس در سال‌روز شهادت شهید عباس بابایی نوشت: حالا اگر بود قطعاً بازنشسته شده بود و ۷۲ سال داشت، امروز به ظاهر در دنیای مادی ما نیست و ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ در ۳۷ سالگی خلعت شهادت بر تن کرد‌.

۳۷ سال یا ۷۲ سال خیلی فرقی نمی کند مهم این است که عباس بابایی آنقدر آدم حسابی بوده که به نظرم حتی اگر تا امروز هم زنده می ماند آخرش حتما شهید می‌شد، شاید قدری دیرتر، شاید قدری زودتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. 

 فقط اگر بود دنیای ما و نسل ما وجود شهید زنده ای مثل او را بیشتر درک می کرد...

شهدا برای همه ما عزیز هستند اما خب آب و خاک و تبار و نیاکان عناصری هستند که آدم ها را بیشتر به خود وابسته و دلبسته می کنند یک کشش و احترام بیشتر و خاص تری ناخودآگاه به آن دیار داری، حتی اگر پدر و پدربزرگت ۸۰ سال پیش از قزوین به گوشه ای از پایتخت هجرت کرده باشند. 

البته عبارت مشهوری هست، که می گوید شرف المکان بالمکین یعنی هر جایگاه و مکانی به خاطر بزرگان و انسان هایی که در آن زیسته و خفته اند عزیز و محترم است و شرافت دارد، شهید بابایی اهل دیار قزوین است از این رو ارادتم به او دو چندان است. اما خب با تاسی به این عبارت مشهور وجود بزرگی همچون او در این شهر به وزانت و بزرگی آن دیار قطعا اضافه خواهد کرد.

چند برش مهم در زندگی شهید بابایی خاصه غیرتمندی دینی اش بسیار مرا تحت تاثیر قرار داده است، یکی همین که، وقتی برای تحصیل به آمریکا رفته بود یکی از هم اتاقی هایش که ایرانی هم نبود، عموما مشروبات الکلی مصرف می کرد، عباس با نخی محدوده ای برای او تعیین کرده بود، البته همان فرد بعد از مدتی توانست با عباس بابایی ترک عادت کرده بود.

امیر خلبان روح الدین ابوطالبی دوست شهید بابایی در این خصوص گفته است: من با کمال شگفتی دیدم که عکس های هنرپیشه ها از دیوار برداشته شده بود و از بطری های مشروبات خارجی هم اثری نبود. عباس گفت: دیگر احتیاجی به نخ نیست؛ چون دوستمان با ما یکی شده...

عباس سال‌ها بود که نفس خود را قربانی کرده بود، ۱۵ مرداد ۶۶ در آستانه عید قربان، حالا نوبت به جان دادن است و رسیدن به محبوب. صدا در کابین طنین‌انداز است عباس جان، حاجی، اما صدایی نمی‌آید. هواپیما مورد اصابت گلوله‌های تیربار ضد هوایی قرار گرفته و گلوله حنجره شهید بابایی را پاره کرده است تا در روز عید قربان، در سن ۳۷ سالگی ذبیح‌الله شود. 

و اما صحنه تدفین شهید بابایی، از آن صحنه هایی است که به نظرم باید بگذاریم یک جایی جلوی چشمانمان، تا هر چند وقت یکبار بر آن خیره شویم، لحظه ای که پدر شهید بابایی می آید بر بالین فرزند شهیدش، بند کفن را باز می کند تا پای جوانش را ببوسد، این صحنه ها را باید قاب گرفت... باید گذاشت یک گوشه ای تا همه عالم آن را ببینند.

آقای خامنه ای چندین بار از شخصیت او تعریف هایی خاص کرده است، تعریف هایی که نشان از عظمت و بزرگی آن مرد الهی داشته است، ایشان می فرمایند: در میان رزمندگان شهید بابایی یک انسان بزرگ و یک چهره‌ماندگار و فراموش نشدنی است. 'سال ۱۳۶۱ شهید بابایی را که جوان حزب‌اللّهی بود، گذاشتیم فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان؛ ...بنا بود او این پایگاه را اداره کند؛ کار سختی بود. دل همه می‌لرزید؛ دل خود من هم که اصرار داشتم، می‌لرزید که آیا می‌تواند؟! اما توانست... او یک انسان واقعاً مؤمن و پرهیزگار و صادق و صالح بود.

عباسِ شهید در برشی از وصیت نامه اش نوشته است: 

«در این دنیا فقط پاکی، صداقت، ایمان، محبت به مردم، جان دادن در راه وطن و عبادت باقی می ماند... همیشه بخاطرت این کلمات بسیار شیرین و پر ارزش را بسپار 'کسی که به پدر و مادرش احترام بگذارد، یعنی طوری با آنها رفتار کند که رضایت آنها را جلب نماید، همیشه پیش خداوند عزیز بوده و در زندگی خوشبخت خواهد بود.'» چه خوشبخت بودی آقای عباس جان بابایی...

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین شهید بابایی عید قربان عباس بابایی شهید بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست