Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ با جاری شدن سیلاب، حدود ۳۳۰ میلیارد تومان به بخش زراعت و ۳۴ میلیارد تومان به بخش آب و خاک و ۴ میلیارد تومان به بخش دامی و ۴۰۰ میلیون تومان به بخش باغبانی شهرستان خرمبید خسارت وارد شده است.

مجتبی دهقان‌پور شنبه ۱۵ مرداد در حاشیه سفر معاونین وزارت جهاد کشاورزی به خرم بید برای برآورد خسارت سیل بیان کرد: هنوز ۳۰ درصد از محصولات گندم و جو این شهرستان برداشت نشده اما شاهد خسارت ناشی از سیلاب در بخش کشاورزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: حدود ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت به بخش زراعت و ۳۴ میلیارد تومان به بخش آب و خاک و ۴ میلیارد تومان به بخش دامی و ۴۰۰ میلیون تومان به بخش باغبانی شهرستان خرم بید وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمبید هم گفت: رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستانهای آباده، خرم بید و بوانات در مجلس شورای اسلامی، معاون باغبانی و آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیرکل منابع طبیعی استان به همراه فرماندار شهرستان خرم بید به منظور پایش، رصد و نظارت بر نحوه برآورد خسارت‌های ناشی از سیل اخیر به بخش کشاورزی و قنوات شهرستان خرم بید از مزارع، مراتع، سد و بندهای کنترل آب، مسیل، پل و راههای دسترسی مزارع خسارت ‌دیده بازدید کردند.

آرش خسروانی عنوان کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر و جاری شدن روان آب و سیلاب در شهرستان خرم بید خسارت‌های گسترده‌ای در حوزه زیرساختی قنوات و کشاورزی شهرستان وارد شد، به نحوی که حدود ۷۰ قنات شهرستان از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت و تخریب شده و به تاسیسات و منسوبات ۳۰۰ حلقه چاه خسارت قابل ملاحظه‌ای وارد شد.

زارع، نماینده مردم خرمبید در مجلس شورای اسلامی در این بازدید میدانی لزوم بررسی دقیق و ارائه راهکار برای روش‌های برون رفت از وضعیت بحران خسارت وارد شده به زیرساخت‌های بخش کشاورزی و حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس در تامین اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه با هدف کمک به جبران خسارت را مورد تاکید قرار داد.

هادی پور، فرماندار شهرستان خرم بید هم با اشاره به زمان اعلام سهمیه ۹ درصدی خسارت ناشی از سیل استان در بخش کشاورزی در شهرستان خرم بید، بیان کرد: مدیریت بحران شهرستان با اعلام هشدارهای هواشناسی، علی‌رغم بارش شدید ۱۰۶ میلی متری باران در مدت زمان دو ساعت با مدیریت و بسیج تمام ظرفیت‌های شهرستان، مدیریت سیلاب‌های اخیر و کاهش خسارت‌های احتمالی را در دستور کار قرار داد، که با مدیریت و اطلاع‌رسانی موثر سبب عدم بروز خسارت جانی شد، پس از برآورد اولیه ابعاد خسارت وارده، تمام ظرفیت‌های فنی، ماشین آلات و اعتباری شهرستان را برای رفع مشکلات راه دسترسی، ترمیم قنوات و غیره  را در دستور کار قرار داد. اما با توجه به حجم بالای خسارت‌ها به بخش کشاورزی که عمدتاً به دلیل نبود بندهای سنگی، خاکی و نبود حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در مدیریت سیلاب و روان آب بخصوص در دشت انارک حادث شده که نیازمند تدوین و ابلاغ سریع اعتبار از محل ملی و استانی در خصوص رفع مشکلات ایجاد شده در زمینه  بهسازی زیرساخت‌های خسارت دیده هستیم.

هادی‌پور، نیاز شهرستان به تخصیص اعتبارات مطالعات و ایجاد طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، سد و بندهای خاکی در شهرستان بخصوص در دشت انارک در پایین دست کوه بل با هدف مدیریت سیلاب‌ها، روان آب‌ها و تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش‌های آبی و اتفاقات مشابه در آینده را متذکر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس سیلاب میلیارد تومان به بخش شهرستان خرم بید جهاد کشاورزی بخش کشاورزی وارد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

به گزارش قدس خراسان، احمدرضا پور عباس اظهار کرد: سیلاب امروز خسارتی به مناطق شهری و روستایی بخش سنگان وارد نکرده و روان آب در مسیر کانال‌ها و مسیل‌ها در حال عبور است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی ستاد هماهنگی مدیریت بحران بخش سنگان با بهره گیری از چند دستگاه لودر و تراکتور و ایجاد سیل بند از ورود روان آب به روستاهای «مژن آباد و حسین آباد» جلوگیری شد.

بخشدار سنگان خواف ادامه داد: این سیلاب در مسیل‌ها و کانال‌ها در حال عبور است و وارد مناطق مسکونی شهری و روستایی بخش سنگان نشده است.

خالد فقیری مدیر جهاد کشاورزی خواف نیز اظهار کرد: تاکنون خسارتی از بابت سیلاب امروز به بخش کشاورزی این شهرستان گزارش نشده و مراتب در دست بررسی است.

رییس اداره هواشناسی خواف گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی، بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد وبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در برخی نقاط این شهرستان پیش بینی شده است.

اسماعیل میرزاده افزود: این بارش‌ها خطر آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد