Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@19:30:00 GMT

معرفی ۳ اتوکلاو دندانپزشکی با قیمت مناسب

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۰۶۲

معرفی ۳ اتوکلاو دندانپزشکی با قیمت مناسب

اتوکلاو دندانپزشکی چیست ؟

یکی از ابزارهای ضروری که در کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی وجود دارد و سلامت بیماران را تا حد زیادی تامین می کند، دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی است. این دستگاه، به منظور ضدعفونی و استریل کردن تجهیزات دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کار را توسط فشار بخار و درجه حرارت بسیار بالا انجام می‌ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عملکرد اتوکلاو دندانپزشکی بسیار قدرتمند است، به طوری که قادر به پاکسازی تجهیزات دندانپزشکی از هرگونه میکروب است. از آنجایی که تجهیزات مرتبط با دندانپزشکی به طور مستقیم با دهان و خون شخص بیماران در تماس هستند بنابراین مهم است تا از تجهیزات استریل کننده نظیر اتوکلاو استفاده نمود. قرارگیری ابزارهای پزشکی درون این دستگاه‌ها، این اطمینان را حاصل می‌کند که تجهیزات پزشکی از هرگونه باکتری، قارچ و میکروب عاری می‌شوند. از آنجایی که مدل ها و برندهای مختلفی از این دستگاه استریل در بازار وجود دارد، خرید این دستگاه نیاز به اطلاعات مناسبی دارد. همچنین قیمت اتوکلاو دندانپزشکی نو و دست دوم با توجه به اجزا و بخش های مختلف این دستگاه تعیین می شود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

اتوکلاو دندانپزشکی از چه اجزایی ساخته شده است؟

یک دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

درب اتوماتیک مخزن از جنس استیل بدنه فولادی ضد زنگ و ضد خش با رنگ الکترواستاتیک مجهز به تست‌های نشتی و نفوذپذیری بخار مجهز به مولد بخار مجهز به خشک‌کن سیستم تنظیم و هشدار میزان سطح آب مجهز به سیستم کالیبره‌سازی فشار و حرارت برخوداری از سوپاپ اطمینان مجهز به تایمر دارای نمایشگر LCD اشکالات رایج در دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی

دستگاه های اتوکلاو دندانپزشکی نیز همانند بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی، دچار مشکل و خرابی می‌شوند. در این قسمت، با برخی از مشکلات رایج در این دستگاه‌ ها آشنا خواهیم شد.

خراب شدن واشر در قسمت درب دستگاه: جنس واشر دور در دستگاه از جنس سلیکون است و مانع از خروج بخار آب به بیرون می‌شود. خراب شدن این واشر منجر به خارج شدن بخار درون دستگاه به بیرون شده و عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه خواهد کرد. خراب شدن میکروسوئیچ: میکروسوئیچ های تعبیه شده درون درب دستگاه، وظیفه دارند تا باز یا بسته بودن درب را اعلام کنند. از آنجایی که این میکروسوئیچ ها مکانیکی هستند بنابراین ممکن است در درازمدت دچار خرابی شوند. خرابی پمپ وکیوم: خرابی پمپ وکیوم نیز یکی دیگر از مشکلات رایج در دستگاه‌های اتوکلاو است. خراب شدن بردهای الکترونیکی: قطعات الکترونیکی از جمله بردهای دستگاه، در طول زمان و بر اساس استفاده مکرر دچار خرابی می‌شوند. عدم عملکرد صحیح سنسورها: سنسورهای تعبیه شده درون مخزن آب دستگاه، در طول زمان دچار رسوب می‌شوند و مانع از عملکرد صحیح دستگاه می‌شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است مخزن را به طور مرتب پاکسازی کنید. مسدود شدن لوله‌ها: برای جلوگیری از مسدود شدن لوله‌های دستگاه اتوکلاو لازم است تا به طور مرتب آن ها را تمیز و یا تعویض نمایید. 3 برند معتبر اتوکلاو دندانپزشکی

با توجه اهمیت استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی و وجود برندهای زیاد در بازار، در این قسمت به معرفی 2 برند معتبر خارجی می پردازیم.

اتوکلاوهای یوروندا Euronda

 اتوکلاوهای تولید شده توسط این شرکت ایتالیایی از بهترین دستگاه های ضدعفونی کننده می باشند. این شرکت اتوکلاو ها را در ابعاد مختلف 18 و 24 لیتری تولید نموده است. یکی از پرفروش ترین مدل های این برند مدل E9 می باشد که با توجه به قابلیت های بالایی که دارد و استقبال دندانپزشکان در چند سری تولید شده است. برای خرید اتوکلاو یوروندا Euronda  می توانید به سایت آراد دنتال مراجعه نمایید.

اتوکلاوهای تکنوگاز Tecnogaz

 یکی دیگر از شرکت های ایتالیایی که اقدام به تولید اتوکلاو های دندانپزشکی نموده است، شرکت تکنوگاز می باشد.

چند مدل از اتوکلاو های این شرکت که فروش بالایی دارند شامل :

اتوکلاو دندانپزشکی 24 لیتری تکنوگاز TECNOGAZ مدل Onyx B8 اتوکلاو دندانپزشکی 18 لیتری تکنوگاز TECNOGAZ مدل ONYX5 18L اتوکلاو دندانپزشکی تکنوگاز 18 لیتری تکنوگاز TECNOGAZ مدل B EVO اتوکلاو دندانپزشکی تکنوگاز 22 لیتری تکنوگاز TECNOGAZ مدل Onyx B7

این اتوکلاوها دارای بدنه ای از فولاد ضد زنگ بوده و مجهز به پرینتر می باشند. همچنین تعداد سیکل استریل در این دستگاه ها متنوع می باشد و با داشتن حافظه ی داخلی می توان برخی موارد مهم را در آن ذخیره نمود. باید گفت اتوکلاو تکنوگاز ساخت ایتالیا  کیفیت بسیار بالایی دارد و  توانسته است رضایت کاربران را به خود جلب نماید. از این رو شرکت تکنوگاز اقدام به تولید مدل های جدید این سری از اتوکلاوهای دندانپزشکی را نموده است.

اتوکلاو های وسون Woson

یکی از پر فروش ترین اتوکلاو های بازار اتوکلاو وسون می باشد که محصول کشور چین بوده و از کارایی بالایی برخوردار است.  این شرکت معتبر اقدام به تولید مدلی با حجم 18 لیتری نموده است. اتوکلاو دندانپزشکی 18 لیتری وسون Woson با 3 مرحله وکیوم قوى و ایجاد خلاء تا 0.9 بار توانسته است استریل کردن را با کیفیت بالا انجام دهد. از مهمترین ویژگی های این اتوکلاو وسون، وجود 4 برنامه استریل است که دندانپزشک متناسب با نیاز خود از هر کدام استفاده می نماید. همچنین جهت راحتی کار دندانپزشک، این دستگاه مجهز به خشک کن می باشد. با توجه به ویژگی هایی که ذکز شد قیمت اتوکلاو وسون Woson در حال حاضر بیشتر از 50 میلیون تومان است.

اتوکلاو دندانپزشکی چگونه ابزارها را استریل می‌ کند؟

در ابتدا، ابزارها و تجهیزاتی که قرار است استریل شوند را درون دستگاه قرار دهید تا با آغاز مراحل استریل سازی، دستگاه از بخار هوا پر شود. پروسه استریل شدن تجهیزات دندانپزشکی توسط اتوکلاو به مدت 30 دقیقه و در دمای 270 درجه سانتی گراد انجام می‌شود که طبیعتا، با توجه به نوع تجهیزات قرارگرفته درون دستگاه، مدت زمان استریل سازی می‌تواند متغیر باشد. در این دما و تحت فشار ناشی از بخار، تمامی تجهیزات از میکروب، قارچ و باکتری عاری شده و استریل می‌گردند. پس از آنکه پروسه استریل شدن ابزارها به پایان رسید، دمای درون مخزن شروع به کاهش پیدا می‌ کند.

انواع اتوکلاو دندانپزشکی

دستگاه‌ های اتوکلاو بر اساس پشتیبانی از استریل‌ سازی ابزارآلات در مدل های کلاس B، کلاس N و کلاس S موجود می ‌باشند.

اتوکلاو کلاس N

این محصول برای استریل سازی ابزارآلاتی به کار می رود که جامد و فاقد پوشش هستند بنابراین  قادر به استریل سازی کاغذها و یا پارچه های پزشکی توسط این کلاس نخواهید بود.

اتوکلاو کلاس S

این کلاس، امکانات استریل سازی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید ابزارهای جامد دارای پوشش یا بدون پوشش، پارچه ها، وسایل دارای حفره و سوراخ و گازهای استریل تک لایه را به کمک اتوکلاو کلاس  S استریل کنید. این دستگاه حاوی سیکل خشک‌کن نیز می باشد.

اتوکلاو کلاس B

این دستگاه قادر به استریل سازی انواع ابزارآلات جامد دارای پوشش و بدون پوشش، پارچه‌های نساجی و وسایل دارای حفره است و عملکرد پمپ وکیوم قدرتمندتری دارد به طوری قادر به ایجاد خلا تا 9 بار می‌ باشد.

چرا استفاده از اتوکلاو ضروری است؟

مواد عفونی، محصولات خونی، پاتوژن های رشد کرده، سلول های انسانی و تقریبا هر عاملی که ممکن است تهدید جدی برای سلامت بشر و جامعه محسوب شود را می توان با اتوکلاو استریل کرد. باکتری ها، میکروب ها و قارچ ها به محض آنکه در معرض حرارت بالا و فشار هوا قرار گیرند به سرعت تبخیر و از انتشار آن جلوگیری می شود. به این ترتیب می توان ابزارآلات پزشکی و دندانپزشکی را به خوبی استریل نمود و از بروز بیماری نیز جلوگیری کرد. اتوکلاو در اکثر مراکز درمانی و دندانپزشکی، ابزاری بسیار ضروری است و باید گفت بهترین روش استریل سازی برای بسیاری از ابزارالات پزشکی به شمار می رود.

قیمت اتوکلاو دندانپزشکی

قیمت دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی با توجه به ظرفیت دستگاه، تعداد سیکل های آن، وجود آپشن هایی مانند پرینتر، خشک کن و مدت زمان استریل کردن تعیین می شود. ظرفیت اتوکلاو معمولا به صورت 18 و 24 لیتری می باشد و هر چه این ظرفیت بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد.تعداد سیکل های دستگاه نیز یکی از مواردی است که دندانپزشکان هنگام خرید به ان توجه می نمایند. یکی دیپر از موارد بسیار مهم گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه می باشد. یکی از شرکت های با سابقه در زمینه فروش اتوکلاو دندانپزشکی شرکت آراد دنتال می باشد. برای دریافت اطلاعات درباره انواع اتوکلاو دندانپزشکی می توانید به سایت این شرکت به نشانی AradDentalco.com مراجعه نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا رپرتاژ آگهی محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا استریل سازی اتوکلاو ها دستگاه ها خراب شدن خشک کن مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید

ایتنا - تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوترهای دست دوم را بعد از تمیز کردن و تعمیر کامل خریداری کنند، زیرا قیمت آنها بسیار کمتر از کامپیوترهای نو است.

اما تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.

به گزارش ایتنا، هنگام خرید یک دستگاه دست دوم، باید از گارانتی و لوازم جانبی اصلی دستگاه صرف نظر کنید و با ایرادات فیزیکی برخورد کنید، اما از نظر قانونی، هیچ تعریف واقعی از کلمه "Refurbished" وجود ندارد فروشنده می‌خواهد یا می‌خواهد، و ممکن است عباراتی مانند "پیش مالکیت" را ببینید.
  تمدید یا بازگشت؟
مهم است بدانید که آیا دستگاه بازسازی شده قبل از استفاده بازگردانده شده است یا شاید خریدار یا گیرنده تصمیم گرفته باشد که آن را نمی‌خواهد یا بسته‌بندی آن آسیب دیده است، بنابراین بدون استفاده از آن، بازگردانده شده است.

با دانستن اینکه در بیشتر موارد، برای اینکه دستگاه بازسازی شود، به نوعی تمیز کردن یا تعمیرات نیاز داشته باشد، از این رو، هنگامی که برچسب بازسازی شده روی محصول قرار می‌گیرد، قیمت باید بسیار کاهش یابد، بنابراین از فروشنده در مورد منشاء محصول سوال کنید.

    چه کسی بازسازی را انجام داد؟
همه بازسازی‌ها یکسان نیستند. امکان انجام کار توسط شخص ثالث و فروش مجدد محصول وجود دارد. به طور کلی، تعهد به نوسازی شرکت اصلی حرکت هوشمندانه‌تری است.
بسته بندی و قطعات مناسبی دارد تا محصول را تا حد امکان به محصول جدید نزدیک کند، بنابراین به دنبال "تأیید شده کارخانه" یا موارد مشابه باشید.
  لوازم جانبی درون جعبه
محصولات بازسازی شده اغلب بدون لوازم جانبی همراه با خرید محصول جدید ارائه می شوند. این یکی دیگر از دلایلی است که بهتر است وسایل نوسازی توسط سازنده را پیدا کنید تا بتوانید تمام لوازم جانبی را تهیه کنید.
اگر محصول بازسازی شده را توسط سازنده بخرید حتی ممکن است بسته‌بندی و لوازم جانبی جعبه نیز کامل باشد. 
  آیا محصول هنوز گارانتی دارد؟
هیچ محصولی را که گارانتی ندارد خریداری نکنید. ریسک خرید محصولی که گارانتی نداشته باشد، ممکن است به معنای دریافت سخت افزار معیوبی باشد که به درستی کار نکند. به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که یک دستگاه می‌تواند کار کند به این معنی نیست که کامل است و همه چیز همانطور که باید، کار می‌کند.  طبق قانون، دستگاه باید بتواند کاری را که برای آن طراحی شده است انجام دهد، حتی اگر کارکرده و دست دوم باشد.

    تعریف اصطلاح تجدید
هیچ قانونی در مورد نحوه طبقه‌بندی یک محصول بازسازی شده وجود ندارد، به جز این که فروشنده نمی‌تواند بگوید کاملاً نو و استفاده نشده است. همچنین ممکن است به این معنی باشد که محصول مدت زمان زیادی استفاده شده و ایراداتی نیز دارد. مثلاً ممکن است صفحه نمایش خراشیده یا ترک خورده جایگزین شود. 
  سیاست بازگشت چیست؟
شما حداقل یک ماه زمان نیاز دارید تا متوجه مشکلات دستگاه الکترونیکی شوید. این مسئله در مورد محصولات بازسازی شده نیز صدق می‌کند.  
اگر نمی‌توانید حداقل دو هفته از محصول استفاده کنید با امکان بازگرداندن آن بدون هزینه را ندارید، آن مجصول را خریداری نکنید و به یاد داشته باشید که وقتی محصول را دریافت کردید، پس از باز کردن آن یک بازرسی کامل انجام دهید. ممکن است حتی بخواهید فوراً از این سیاست بازگشت استفاده کنید.
  چه چیزی را هرگز نباید دوباره بخرید؟
توصیه می‌کنیم از خرید لوازم بازسازی شده و دست دومی که تماس مستقیم با پوست شما دارند مانند هدفون و موارد مکانیکی مانند صفحه کلید، هارد دیسک یا درایوهای حالت جامد و تلویزیون خودداری کنید. زیرا تشخیص سن تلویزیون دشوار است.

با این حال، برخی از این خریدها ممکن است قابل قبول باشند، اگر به شرکتی که محصول بازسازی و تعمیر کرده اعتماد دارید نگرانی کمتری خواهید داشت. 

    مقایسه قیمت
قبل از خرید یک دستگاه بازسازی شده، بهتر است که مقایسه قیمت انجام دهید. وقتی یک کالای ارزان قیمت بازسازی شده پیدا کردید، به سایت بازسازی شده دیگری بروید تا ببینید آیا همان مدل یا مشابه آن با قیمت کمتری موجود است یا خیر.

با این حال، اجازه ندهید قیمت همه چیز را به شما تحمیل کند، گاهی اوقات ممکن است به اندازه کافی به یک سایت یا فروشنده اعتماد کنید تا پول اضافی صرف شده ارزشمند باشد.

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟