Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@15:51:47 GMT

ورود دادستانی کرج به موضوع خشکاندن درختان جاده مخصوص

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۴۰۲

ورود دادستانی کرج به موضوع خشکاندن درختان جاده مخصوص

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از ورود دادستانی کرج به موضوع خشکاندن درختان در جاده مخصوص کرج خبر داد.

به گزارش مشرق، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در گفت و گویی در خصوص انتشار کلیپی در خصوص خشکاندن درختان توسط یک واحد صنفی در جاده مخصوص کرج گفت: بلافاصله پس از دستور رئیس کل دادگستری استان البرز به این موضوع ورود کردیم؛ بررسی ها نشان داد حسب نظریه کارشناسان سازمان فضای سبز شهرداری کرج، متاسفانه درختان مذکور از حیز انتفاع خارج شده و به هیچ وجه امکان احیای آنها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود: با هدف مقابله با انگیزه های اشخاصی که نسبت به خشکاندن درختان اقدام می کنند، شهرداری مکلف شد به تعداد درختان خشکانده شده، درختان جدید غرس کند که با پیگیری ویژه دادستانی و همکاری شهرداری کرج، غرس درختان مناسب و به تعداد کافی، از روز گذشته شروع و امروز هم به اتمام رسید.

او با اشاره به انگیزه های مختلف افرادی که اقدام به خشکاندن درختان می کنند گفت: متاسفانه در برخی از شهرها، خصوصا شهرهای بزرگ عده ای با انگیزه های مختلف از جمله تغییر کاربری یا تغییر وضعیت ظاهری محل، علاوه بر خشکاندن درختان باغات، حتی اقدام به خشکاندن درختان واقع در خیابان‌ها می‌کنند که در کنار رسیدگی قضایی به این موضوع، الزام به جایگزین کردن و غرس درختان می تواند زمینه های سوء استفاده را منتفی کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت جاده مخصوص کرج دادستان کرج استان البرز خشکاندن درخت درخت اخبار حوادث حوادث خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خشکاندن درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه