Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@10:13:04 GMT

۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در ۴ماهه اول سال جاری مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۵۲۶

۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در ۴ماهه اول سال جاری مسدود شد

ایسنا/اردبیل نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از عملیات انسداد ۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در ۴ماهه اول سال جاری خبر داد.

داور بستام ۱۵ مرداد با اعلام این خبر افزود: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز در سطح استان اردبیل نیم‌میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی از تقلیل منصوبات ۱۰ حلقه چاه مجاز در ۴ماهه اول سال جاری در سطح استان خبر داد و افزود: در همین مدت برق ۱۰ حلقه چاه دیگر هم به دلیل تخلف قطع شده است که با این اقدامات هم ۴۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی به‌عمل‌آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به نصب ۷۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز در سطح استان در ۴ ماه گذشته اظهار داشت: با این اقدام بیش از یک میلیون و دوست هزار مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

بستام با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگ‌سازی در مصرف آب تأکید کرد: با اجرای برنامه‌های تعادل بخشی در سطح استان جلوی هرگونه سوءاستفاده از منابع آب را خواهیم گرفت.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب در سطح استان یادآور شد: به همت این اکیپ‌ها و همکاری مستمر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در حفاظت و صیانت از منابع آب نظارت‌های خود را دوچندان خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انسداد چاه غیرمجاز چاه غیرمجاز سطح استان مصرف آب حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود

رامش مهرآیین اظهار کرد: مصرف مکمل های ورزشی و داروهای تزریقی در بین مردان بسیار بیشتر از بانوان است و در بین پسرهای دبیرستانی که خیلی زود می خواهند به شکل و فرم بدنی مورد نظر خود برسند نیز مصرف بالایی دارد.

وی افزود: بعد از آنکه یک ورزشکار از سلامت کامل بدن خود توسط پزشک مطلع شد، تحت نظر متخصص تغذیه یا پزشک، متناسب با رژیم غذایی خود می تواند از مکمل های مجاز ورزشی از جمله انواع پروتئین ها، آمینو اسیدها، اسیدهای چرب مفید، کراتین و انواع کربوهیدرات ها استفاه کند.

مهرآیین با بیان اینکه مکمل های غیرمجاز شامل هر نوع فرآورده غیرمجاز در بدنسازی است که عوارض بسیار شدیدی برای کبد هم دارد، گفت: متاسفانه برخی مربی ها در باشگاه های ورزشی بدون داشتن اطلاع از عوارض دارویی، مشاوره های پزشکی در خصوص نحوه مصرف مکمل و تغذیه ارایه می دهند که این مساله می تواند برای ورزشکاران بسیار خطرآفرین باشد.

به گفته این مسئول، بازدید از باشگاه های ورزشی در خصوص جلوگیری از فروش مکمل های ورزشی در استان بی فایده است، چرا که مشاهده شده برخی مربیان ورزشی این مکمل ها را در خیابان و یا در خودروی شخصی خود به افراد ارایه می دهند.

وی ادامه داد: مصرف دارویی مکمل ها در مردان می تواند عوارضی از جمله ناتوانی جنسی، ناباروری، بزرگ شدن سینه و در زنان نیز رشد موهای زائد، ضخیم شدن صدا، پوست چرب و در دوران بلوغ نیز توقف رشد قدی، تیرگی پوست و رشد غیر طبیعی مو را برجای بگذارد.

مهرآیین اضافه کرد: همچنین مصرف مکمل های غیرمجاز نیز اختلال در عملکرد کبد، افزایس آنزیم های کبدی و سرطان را در بر می گیرد و توصیه می کنیم ورزشکارانی که مکمل های غیرمجاز مصرف می کنند هر ۲ ماه آنزیم های کبدی خود را اندازه گیری کنند.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین خاطرنشان کرد: این ضرورت وجود دارد که سطح اطلاعات مردم در خصوص مصرف مکمل های هورمونی باید افزایش یابد و کلاس های آموزشی در این خصوص برای سنین مختلف باید برگزار شود، چرا که مصرف مکمل های ورزشی غیرمجاز توسط شخصی که بیماری زمینه ای دارد، می تواند به تشدید بیماری و یا حتی مرگ وی منجر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد