Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@05:51:38 GMT

پيشگيري از ديابت با طب سوزني

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۸۰۶

خبرگزاری آریا-پژوهش های جدید نشان داده است که طب سوزنی می‌تواند ابزار مفیدی برای جلوگیری از دیابت نوع 2 باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، هزاران سال است که از طب سوزنی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود و اکنون این طب می‌تواند به مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های سلامت قرن بیست و یکم نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک مطالعه جدید از دانشگاه Edith Cowan نشان داده که طب سوزنی ممکن است ابزار مفیدی برای جلوگیری از دیابت نوع 2 باشد!
این گروه تحقیقاتی ده‌ها مطالعه را بررسی کردند که اثرات طب سوزنی را بر روی بیش از سه هزار و 600 فرد مبتلا به «پیش دیابت» (وضعیتی که سطح گلوکز خون بالاتر از حد طبیعی است) نشان داد. یافته‌ها بیانگر آن است که درمان طب سوزنی به طور قابل توجهی عوامل کلیدی مانند قند خون ناشتا، گلوکز دو ساعته و هموگلوبین گلیکوزیله را بهبود می‌بخشد.
فدراسیون بین‌المللی دیابت تخمین می‌زند که تا سال 2045 نزدیک به 1.3 میلیارد نفر به دیابت یا پیش‌دیابت مبتلا خواهند شد و بدون انجام مداخله 93 درصد از افراد مبتلا به پیش‌دیابت، طی 20 سال به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.
بر اساس گزارش مدیکال اکسپرس، برخلاف دیابت، پیش‌دیابت با مداخلات سبک زندگی مانند بهبود رژیم غذایی و افزایش ورزش قابل بهبود است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیشگیری پیش دیابت طب سوزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز با حضور سردار امیری فرمانده انتظامی استان، سرهنگ سالاروند رئیس حفاظت اطلاعات و دکتر حیدری معاون بهداد پلیس استان درمانگاه تخصصی دیابت، درمانگاه تخصصی طب کار و رادیولوژی دیجیتال در معاونت بهداد افتتاح شد.

معاونت بهداد پلیس استان در راستای خدمات درمانی با کیفیت به کارکنان انتظامی و خانواده‌های آنها و همچنین شهروندان استان همدان نسبت به توسعه بخش‌های درمانی در هفته سلامت اقدام کرد.

گفتنی است در همین راستا صبح امروز با حضور سردار امیری فرمانده انتظامی استان، سرهنگ سالاروند رئیس حفاظت اطلاعات و دکتر حیدری معاون بهداد پلیس استان درمانگاه تخصصی دیابت، درمانگاه تخصصی طب کار و رادیولوژی دیجیتال در معاونت بهداد افتتاح شد.

شایان ذکر ارائه خدمات در معاونت بهداد پلیس استان برای شهروندان عزیز امکان پذیر بوده و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 6089519

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان