Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطیفی گفت: پس از دوسال وقفه بخاطر همه گیری ویروس کرونا، صداوسیمای مرکز زنجان برای پوشش جهانی اجتماع بزرگ زنجانی‌ها در روز هشتم و یازدهم محرم برنامه ریزی کرده است.

او افزود: ۱۲۰ نفر از عوامل با بهره گیری ازحداکثر امکانات و تجهیزات فنی، از قبیل ۲ واحد سیار تلویزیونی، ۱ ست ماکروویو، یک واحد sng (اس ان جی) یک فروند بالگرد، خطوط وایرلس و فیبر نوری و ۱۸ دوربین عزدارای بزرگ زنجانی‌ها را به صورت زنده رادیویی و تلویزیونی پوشش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: دسته عزاداری حسینیه اعظم که عصر تاسوعای حسینی از ساعت ۱۶ حرکت خود را آغاز کرد، مسیر حدود ۲ و نیم کیلومتری حسینیه اعظم تا امام زاده سیدابراهیم (ع) را طی کرده و به مدت بیش از ۲۰۰ دقیقه از شبکه استانی اشراق به صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

او ادامه داد: در سنوات گذشته علاوه بر شبکه اشراق، ۱۴ شبکه سراسری و بین المللی رسانه ملی نیز به صورت گسترده بزرگترین تجمع شیعیان پس از اربعین حسینی را به صورت زنده پخش کردند.

لطیفی گفت: شبکه‌های سراسری یک، دو، سه، پنج، خبر، شما، قرآن، الکوثر، العالم، سحر، سحر آذری، پرس تی وی، هیسپان تی وی و افق، در مجموع به مدت بیش از ۶۷۹ دقیقه این اجتماع باشکوه و سراسر شور و نوا را پوشش دادند.

او  با بیان اینکه رادیو استانی هم همگام با سیما این تجمع عظیم عاشقان حسینی را پوشش می‌دهد، ادامه داد: در سال‌های گذشته این مراسم به مدت ۱۸۳ دقیقه از طریق شبکه استانی زنجان، شبکه‌های سراسری جوان، تهران، فرهنگ، قرآن و همچنین شبکه‌های استانی چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، سمنان و خراسان جنوبی به صورت زنده منعکس شد.

همه ساله مقارن با روز هشتم محرم که در زنجان به "یوم العباس" مشهور است، خیل صد‌ها هزار نفری عاشقان و دلدادگان سقای دشت نینوا از اقصی نقاط ایران و کشور‌های اسلامی روانه زنجان می‌شود تا گرداگرد هم خالق حماسه‌ای شگرف و بی نظیر شده ودر دریایی مواج، اتحاد، همبستگی و عشق ناگسستنی خود به آل الله را به منصه ظهور برسانند.

این مراسم باعظمت معنوی که از محم سال ۱۳۸۳ بصورت زنده و مستقیم از ده‌ها شبکه استانی، ملی و برون مرزی پخش می‌شود بدلیل عواملی همچون یک‌دستی مردم٬ نوحه‌های خاص و نبود نشان و نماد‌های خرافی سبب ثبت ملی دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بعنوان یکی از نخستین میراث ناملموس فرهنگی کشور شده است.

این مراسم دی‌ماه سال۸۷ با شماره ۱۰ در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شده و پس از آن نیز در شهریورماه سال ۱۳۹۱ دسته عزاداری زینبیه اعظم با شماره ۷۲۲ ثبت ملی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیمای زنجان دسته حسینیه اعظم زنجان صورت زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی برای هفته معلم در نظر گرفته شده است که با شعار «همه ما مدیون توییم» اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته در سال‌جاری ۵۰ برنامه در هفته معلم اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تجلیل از مقام معلمان نمونه با حضور رؤسای قدیم آموزش و پرورش، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال گذشته، برگزاری یادواره شهدای معلم، دیدار با معلمان تاریخ‌ساز استان، تجلیل از معلمان نمونه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به دیدار معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب در روز دوازدهم اردیبهشت ادامه داد: ۴۰ نفر از معلمان برتر استان در قالب این برنامه در دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب حضور خواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری پویش سپاس معلم در استان زنجان گفت: در این پویش دل‌نوشته و خاطرات دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد جمع‌آوری و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت معلمان خیر در استان گفت: معلمان خیر در استان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دانش‌آموزان نیازمند حمایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در شبکه شاد گفت: مسابقه کتاب‌خوانی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و فراخوان خاطرات فرهنگیان در دو سال اخیر برای این هفته پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748636

دیگر خبرها

  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود