Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ مراسم وداع با شهید عبدالله اسکندری، روز شنبه ساعت ۶:۳۰ صبحگاه در مرکز پیاده ارتش با حضور یگان‌های انتظامی و نظامی اجرا شد و ساعت ۷:۴۵ نیز در معراج شهدا واقع در بنیاد شهید، گرامیداشت شهید با حضور کارکنان بنیاد برگزار گردید. شهرستان خرامه نیز در ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز میزبان پیکر مطهر شهید عبدالله اسکندری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرامه در فاصله ۸۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

همچنین قرار است مراسم وداع با پیکر این شهید ساعت ۲۱ شامگاه روز شنبه در مسجد دانشگاه شیراز با حضور هیات مذهبی و دانشجویان برپا شود و سپس، این شهید شامگاه شنبه در شهرستان مرودشت مورد استقبال قرار می‌گیرد.

مراسم وداع روز یکشنبه ساعت ۸:۳۰ صبح همزمان با تاسوعای حسینی نیز در شهرستان لامرد برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه شهید اسکندری، مدتی فرمانده تیپ الهادی کوار بوده است، مراسم گرامیداشت در این شهرستان ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه برگزار می‌شود و حسینه عاشقان ثارالله شیراز نیز روز یکشنبه به هنگام نماز مغرب و عشاء میزبان پیکر این شهید بزرگوار است. این مراسم بزرگداشت ساعت ۲۱:۳۰ نیز در حرم سید علاءالدین حسین(ع) هم برگزار خواهد شد.

پیکر شهید اسکندری در نهایت ساعت ۹ صبح روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی، در شیراز از میدان شهدا تا حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) تشییع می‌شود و پس از عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا تا میدان شاهزاده قاسم مشایعت و از آنجا به سمت دارالرحمه انتقال می یابد و در محل یادمان فعلی گلزار شهدا دفن خواهد شد.

پیکر مطهر شهید اسکندری روز پنجشنبه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ وارد فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز شد و مردم شیراز همزمان با شب هفتم ماه محرم و پس از هشت سال انتظار، میزبان پیکر پاک شهید مدافع حرم سردار عبدالله اسکندری بودند و در میان حزن و اندوه از پیکر این شهید بزرگوار استقبال کردند.

در این مراسم آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه استان فارس و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، سردار غلامحسین غیب پرور جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) و جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان استانی از جمله اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان، سردار کوشکی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و سید احسان اصنافی شهردار شیراز، خانواده شهید و مردم سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی را همراهی کردند.

مراسم وداع با شهید و دعای ندبه ساعت ۷ صبح جمعه در موزه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد و پس از آن شماری از بستگان، همسایگان و اهالی شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی نیز با حضور در منزل شهید به ابراز همدردی با همسر و فرزندان این سردار سرافراز اسلام پرداختند.

در ادامه، مراسم بزرگداشت عصر جمعه ساعت ۱۷:۰۰  در حسینیه عاشقان ثارالله مراسم عزاداری برگزار گردید و ساعت ۲۱:۰۰ روز جمعه هم در کانون رهپویان وصال واقع در باغ جنت برپا شد. 

سردار بی‌سر از شام بلا آمده است
سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که به «سردار بی‌سر» در میان مدافعان حرم اهل بیت (ع) شناخته می‌شود در خردادماه سال ۱۳۹۳ در محور حلب به شهادت رسید.

این سردار سرافراز که متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز بود، در سال ۱۳۵۸ به پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه پیوست و در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل در قالب تک‌تیرانداز، نیروی اطلاعات عملیات، تیربارچی و بعدها در سمت‌های فرماندهی حضور داشت.

این شهید بزرگوار در عملیات خیبر بعنوان فرمانده سپاه لار، در عملیات بدر بعنوان جانشین یکی از گردان‌های تیپ الهادی، در عملیات والفجر ۸ بعنوان جانشین ستاد تیپ الهادی و در سلسله عملیات‌های کربلای ۱، کربلای ۳، کربلای ۴، کربلای ۵ و کربلای ۸ بعنوان رئیس ستاد تیپ الهادی مشغول به خدمت بود.

شهید اسکندری همچنین در عملیات بیت‌المقدس ۴ نیز فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت و پس از جنگ نیز در مناصب دیگری چون فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت را در سوریه بر عهده داشت.

این شهید بزرگوار همچنین از سال‌های پایانی دهه هشتاد تا ابتدای دهه ۹۰ مدیریت بنیاد شهید استان فارس را بر عهده داشت تا آنکه پس از شدت یافتن فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه دوباره لباس رزم به تن کرد و در جبهه‌های مقاومت در سوریه حضور یافت، حضوری که در نهایت منجر به شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام در خردادماه سال ۱۳۹۳ در حلب سوریه شد.

به فاصله چند روز پس از شهادت این سردار عالیقدر، تصاویری توسط گروهک‌های تروریستی و تکفیری در سوریه منتشر شد که حاکی از جدا کردن سر شهید از بدن به دست یکی از فرماندهان گروهک اجناد الشام و جسارت به سر این شهید بزرگوار بود و پس از آن بود که شهید حاج عبدالله اسکندری به سردار بی‌سر شهرت یافت.

درخواست رد خانواده شهید به خواسته گروه تروریستی تکفیری
فرزند این سردار شهید در خاطره‌ای نقل کرده است که پس از شهادت پدر، صحبت‌هایی مطرح بود که با مبادله برخی اسرای تکفیری‌ها یا پرداخت هزینه‌ای، بتوانیم پیکر پدر را بازپس بگیریم. اما ما به مادرمان گفتیم مادر جان به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را باز گردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریال از بیت المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آن‌ها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم توقعی نداریم و حاضر نیستیم که در ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت المال هزینه شود؛ زیرا هر اقدامی کمک به آن ها محسوب می‌شود

در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ مقبره نمادینی برای شهید مدافع حرم سردار بی‌سر حاج عبدالله اسکندری در گلزار مطهر شهدای شیراز و در کنار مقبره شهید عباس دوران ساخته شد که در سال ۱۳۹۶ با حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه رونمایی شد.

برچسب‌ها مراسم تشییع شهید شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تشییع شهید شیراز مراسم تشییع شهید شیراز فارس شهید بزرگوار عبدالله اسکندری فرماندهی مهندسی شهید اسکندری سردار بی سر مراسم وداع دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس

 مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۰ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در انبار متروکه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ عبدالرضا ضربت جانشین فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، ماموران کلانتری ۲۵ شریف آباد از دپو مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق در انباری متروکه مطلع شدند.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات پلیسی محل مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این مکان ۱۰ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: مبارزه جدّی با قاچاق کالا و سوخت جزء اولویت‌های اصلی پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه دپو سوخت قاچاق از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس را مطلع کنند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری عامل تیراندازی در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری عامل تیراندازی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب

جانشین فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالکریم ساسانی جانشین فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در بازرسی از این خودرو‌ها ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

سرهنگ ساسانی با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس