Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@03:36:51 GMT

ترکیه پول گاز روسیه را به روبل پرداخت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۹۷۰

ترکیه پول گاز روسیه را به روبل پرداخت می‌کند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از یک دیدار چهار ساعته، موافقت کردند همکاری دو جانبه را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه پس از یک دیدار چهار ساعته، موافقت کردند همکاری دو جانبه را تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای این توافق که همکاری در صنایع حمل و نقل، کشاورزی، فاینانس و ساخت و ساز را افزایش می دهد، ترکیه موافقت کرد نحوه پرداخت پول گاز طبیعی روسیه را تغییر دهد.

پوتین ماهها قبل اعلام کرد کشورهای غیردوست باید پول واردات انرژی از روسیه را از طریق یک حساب روبلی پرداخت کنند تا روسیه از تاثیرات تحریم‌های غربی مصون بماند. اگر چه روسیه، ترکیه را یک کشور غیردوست به حساب نمی آورد اما پرداخت پول به روبل برای گاز طبیعی روسیه، کمک می‌کند این پرداخت‌ها، تحریم‌ها را دور بزنند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پس از این دیدار اعلام کرد: تحت توافق جدید، ترکیه موافقت کرد بخشی از پول واردات گاز طبیعی از روسیه را به روبل پرداخت کند.

ترکیه ماه گذشته هم به انعقاد توافقی بین روسیه و اوکراین در خصوص صادرات غلات کمک کرد که روابط بین روسیه و ترکیه را مستحکم‌تر کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اردوغان که انتخابات سال آینده را در پیش دارد، با صعود نرخ تورم سالانه ترکیه به حدود ۸۰ درصد، در وضعیت دشواری قرار گرفته است. این بحران اقتصادی بدون واردات گاز طبیعی از روسیه، بدون تردید مضاعف خواهد کرد. ترکیه حدود نیمی از گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می کند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پول روسیه گاز ولادیمیر پوتین روبل رئیس جمهور گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با حسین امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با حسین امیرعبداللهیان
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه