Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:59:09 GMT

امت اسلامی سبب هدفمند شدن نهضت امام حسین (ع) می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۴۰۲۹

امت اسلامی سبب هدفمند شدن نهضت امام حسین (ع) می‌شود

ایسنا/زنجان مبلغ آرژانتینی‌الاصل در کشورهای اروپایی و آمریکایی گفت: حرکت جهادی امام حسین (ع) با همراهی امت است که معنا می‌یابد و اگر همراهی امت اسلامی نباشد حرکت امام حسین (ع) به هدف موردنظر نخواهد رسید.

سهیل اسعد پیش از ظهرامروز (۱۵مردادماه) در نشست بین‌المللی اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی که با حضور مسئولان و نمایندگان کشورهای اسلامی در زنجان برگزار شد، با اشاره به هدف اصلی نهضت کربلا و قیام امام حسین (ع)، عنوان کرد: در مناجات امام حسین (ع) با خداوند متعال مشاهده می‌کنیم که سیدالشهدا (ع) به پروردگار می‌گویند که نهضت قیام من برای سلطنت و حکومت نیست این درگیری و جنگ دو گروه برای اثبات کرامت اسلام راستین است نه برای نشستن بر تخت حکومت مسلمانان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اذهان برخی از مردم درباره نهضت قیام عاشورا، اظهار کرد: معمولا برخی مردم این تفکر را دارند که در قیام و درگیری علیه یک خلیفه عرب از طرف امام، به این معناست که امام به دنبال حکومت و سلطنت است و امام حسین (ع) قصد دفاع از قدرت خود را دارد، در صورتی که اگر امام حسین (ع) در این جنگ به دنبال کسب قدرت بود واقعه عاشورا معنایی پیدا نمی‌کرد.

اسعد با اشاره به تفاوت این مناجات با سخنرانی‌های قرائت شده در زمان امام حسین (ع)، تصریح کرد: تفاوت عمده این مناجات با سخنرانی‌های معمول، آن است که در حضور پروردگار غالبا انسان هیچ‌گونه تشریفاتی ندارد و نیت، قانع کردن شخص نیست و انسان در حضور پروردگار خالصانه‌ترین سخنان را بیان می‌کند و در این مناجات نیز امام حسین (ع) به گونه‌ای در حضور پروردگار خود اعتراف می‌کند.

این فعال دینی با اشاره به بخش‌های دیگر این مناجات‌نامه، بیان کرد: معمولا مفسران برای تفسیر واقعه عاشورا به نامه امام حسین (ع) به حسین‌بن محمدحنیفه رجوع می‌کنند اما این مناجات‌نامه ارزشی فراتر از نامه مذکور دارد و در بخش دیگری از این مناجات‌نامه مشاهده می‌کنیم که امام حسین (ع) هیچ درخواستی از درجات و قدرت و امکانات مالی و دنیوی از پروردگار ندارد و این بخش اثبات دیگری بر حقانیت هدف الهی نهضت عاشورا است.

وی با اشاره به وظیفه امت اسلامی در مقابل امام حسین (ع)، افزود: همان‌طور که امام وظیفه رهبری امت را دارد، امت نیز وظایفی در مقابل امام خود داشته و امامت در مکتب تشیع با حرکت امت معنای واقعی خود را پیدا می‌کند و امامت و ولایت در برگیرنده دو جنبه امامت و امت هستند؛ لذا امام سازنده امت و امت دنبال‌کننده اهداف امامت است.

اسعد با اشاره به لزوم حمایت امت از امامت در دین مبین اسلام، بیان کرد: ما در تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که هرگاه امت، امامت را در راه رسیدن به اهداف امامت پیروی کرده است، آن نهضت و قیام به هدف راستین خود نائل شده است و هر گاه همراهی امت سست باشد، جهاد مربوطه نتیجه‌بخش نبوده و قرآن‌کریم نیز در این‌باره می‌فرماید: اگر امام خود را یاری نکنید و انصاف نداشته باشید، ظالمان قوی خواهند شد و نور پیامبرتان به خاموشی خواهد گرایید.

مبلغ آرژانتینی‌الاصل در کشورهای اروپایی و آمریکایی با اشاره به وظیفه ملت مسلمان و شیعیان امام حسین (ع) در مقابل نهضت عاشورا و ماندگاری این قیام، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) یک مسئولیت برای امت مسلمان و عاشقان اهل‌بیت (ع) دارد و اگر نگاه ما به این نهضت و قیام مقدس سطحی باشد و خود را خارج از آن مسئولیت مقدس ببینیم موجبات تفاسیر اشتباه از قیام عاشورا را فراهم کرده‌ایم پس باید با هوشیاری از این قیام و پیام مهم نهضت امام حسین (ع) و یاران ایشان دفاع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان امام حسين ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟

خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی