Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جدید ایران در لبنان طی نشستی با نجیب میقاتی موضوع صدور سوخت از کشورمان به لبنان را مورد بررسی قرار دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع لبنانی در رابطه با پرونده واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان نشستی با «مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الاخبار گزارش داد که دو طرف در این دیدار به بررسی مسئله واردات سوخت از ایران به لبنان و راه‌اندازی نیروگاه‌های این کشور پرداختند.

بر اساس این گزارش، نجیب میقاتی مشخصات و شرایط سوخت مورد نیاز لبنان را به سفیر ایران ارائه کرد. مجتبی امانی نیز درباره سفر مقامات دولتی لبنان به ایران جهت مذاکره درباره این پرونده به شکل رسمی، با میقاتی بحث و گفتگو کرد.

مجتبی امانی رئیس پیشین دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر، دوم مرداد ماه به عنوان سفیر جدید ایران در لبنان، جایگزین «محمد جلال فیروزنیا» شد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان پنجشنبه شب (6 مردادماه) با استقبال مسئولان سیاسی و نماینده رئیس پارلمان این کشور وارد بیروت شد.

چند روز قبل اداره کل نفت لبنان اعلام کرد که بخش فنی پرونده واردات سوخت از ایران را تکمیل کرده و بخش سیاسی آن در حیطه وظایف دولت است که باید هر تصمیمی را صلاح می داند در این زمینه بگیرد. اداره کل نفت آمادگی دارد تا این پرونده را در دستور کار خود قرار دهد.

منابع آگاه در این زمینه تاکید کردند که اغلب لبنانی ها با واردات سوخت از ایران موافقند. بر اساس این گزارش، همچنین آمریکایی‌ها مشتاقتند بدانند میزان سوختی که ایران در اختیار لبنان قرار خواهد داد چقدر است. میقاتی امیدوار بود که «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی که اخیرا به بیروت سفر کرده بود موضع واشنگتن را در رابطه با انتقال سوخت ایران به لبنان اعلام کند اما این اتفاق نیفتاد و به نظر می رسد ایالات متحده منتظر است تا حزب الله جزئیات واردات سوخت از ایران را اعلام نماید.

شیخ نعیم قاسم: دولت باید سریعا برای واردات سوخت از ایران تصمیم بگیرد/ آمریکا مانع حل مشکل انرژی لبنان می‌شوداعلام آمادگی اداره کل نفت لبنان برای واردات سوخت از ایران

در حالی چشم‌اندازی برای انتقال گاز و برق مصر و اردن به لبنان دیده نمی‌شود، اخیرا زمزمه‌هایی از درخواست‌ لبنانی‌ها و مسئولان این کشور برای دریافت سوخت ایران به گوش رسیده است. بارزترین مسئول لبنانی که طی چند روز گذشته این درخواست را مطرح کرد «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان بود که با اشاره به مانع‌تراشی‌های آمریکا در روند انتقال گاز و برق به لبنان اعلام کرد که قصد دارد برای صحبت درباره دریافت سوخت ایران به وزارت انرژی و نزد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله برود.

سید حسن نصرالله نیز دو هفته گذشته در گفتگو با شبکه المیادین درباره این درخواست جبران باسیل اعلام کرد که حاضر است سوخت ایران را در اختیار نیروگاه‌های برق بگذارد اما دولت لبنان باید اعلام کند که این مسئله را پذیرفته است.

«ولید فیاض» وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان نیز با استقبال از ابتکار سید حسن نصرالله برای حل بحران سوخت این کشور اعلام کرد، ما از هر کمک و بخششی که از طرف دولت‌های دوست بیاید استقبال می‌کنیم. ما در این راستا مشخصات سوخت مورد نیاز برای نیروگاه‌های تولید برق را آماده کردیم و به طرف‌های ذیربط اعلام می‌کنیم و بر روی سایت وزارت انرژی نیز قرار خواهیم داد. نیروگاه‌های تولید برق به هر یک لیتر سوخت نیاز دارند و با توجه به افزایش دمای هوا در تابستان این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان واردات سوخت از ایران ایران در لبنان نجیب میقاتی سوخت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدمستی در برابر مست عشق

سعید رجبی فروتن در خبرآنلاین نوشت: یک رسانه خبری با بی‌دقتی مدعی شده است که در دولت گذشته با ساخت فیلم «مست عشق» مخالفت شده بود و از دادن پروانه ساخت به آن خودداری کرده بودند. این ادعا از اساس نادرست است و مثل خیلی دیگر از خبرسازی‌ها و تفسیر‌های سوگیرانه به جز تحریف وقایع خاصیت دیگری ندارد. 

اصل ماجرا چیست؟ مثل این سال‌ها که تبلیغ فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای نادیده گرفته می‌شود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختار‌ها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلم‌های بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.

تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلم‌های بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیر سینمایی برای اینگونه فیلم‌ها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیه‌کننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.

به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمی‌تری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلم‌های بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینما‌ها (به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.

فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیه‌کننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمی‌داد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدت‌ها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.

نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلم‌های بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی می‌گرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی می‌کرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟

به نظر می‌رسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بی‌خبر هستیم.آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلم‌های جدی در برابر فیلم‌های کمدی اندکی سنگین شود.

tags # سینما ، شهاب حسینی ، پارسا پیروزفر سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟