Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@01:27:32 GMT

رعایت ۳۵ درصد دستورالعمل های بهداشتی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۴۱۹۴

رعایت ۳۵ درصد دستورالعمل های بهداشتی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور ۳۵درصد و میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۵ تا ۱۲ مرداد ماه ۲۵.۲۵ درصد بوده است.

به گزارش ایران آنلاین از معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ مرداد ماه  ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲ درصد بوده است؛ در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با ۵۹.۱۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان تهران با ۳۶.۱۸ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۹ تیر تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۴.۷۲ درصد بوده است که فرودگاه‌ها با ۹۳.۴۸ درصد بیشترین میزان رعایت و مراکز ورزشی با ۳۹.۳۳ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از  ۲۹ تیر تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵.۲۵ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به مدارس با ۷۷.۴۴ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۶.۴۶ درصد است.

میانگین درصد رعایت شیوه‌نامه فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز از  ۵ تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، ۳۲.۸۴ درصد بوده که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان قم با ۵۳.۶۳ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۱۹.۰۸ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت شیوه‌نامه فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۲۹ تیر تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، ۳۲.۸۴ درصد اعلام شده که دانشگاه‌ها با ۷۲.۸۶ درصد بیشترین درصد رعایت و استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با ۲۷.۴۹ درصد کمترین میزان رعایت شیوه‌نامه فاصله‌گذاری را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از  ۵ تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، ۴۵.۳۲ درصد بوده است؛ در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان آذربایجان غربی ۶۳.۷۹ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به چهارمحال و بختیاری با ۳۵.۵۸ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۲۹ تیر تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، ۴۵.۳۲ درصد اعلام شده است؛ فرودگاه‌ها با ۹۱.۳۰ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و مراکز ورزشی با ۳۷.۳۸ درصد در قعر رعایت این شیوه‌نامه‌ها قرار دارد.

بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۵ تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۱۷۷ هزار و ۲۷۹ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت تعداد ۳۴ هزار و ۵۹ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۶۸۶ مورد از این مراکز نیز بسته شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اماکن عمومی استان های کشور میزان رعایت مربوط بیشترین میزان رعایت درصد و کمترین میزان کمترین میزان رعایت اماکن عمومی کشور ۵ تا ۱۲ مرداد ماه استفاده از ماسک همچنین میانگین اماکن عمومی درصد بوده درصد رعایت شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است، به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند