Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@21:56:01 GMT

داعش مسئولیت حمله به عزاداران حسینی در کابل را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۴۲۹۴

داعش مسئولیت حمله به عزاداران حسینی در کابل را پذیرفت

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در انفجار بمب روز جمعه در اجتماع عزاداران حسینی در «کابل»، پایتخت افغانستان، هشت عزادار حسینی به شهادت رسیدند و 18 تن دیگر زخمی شدند.
 
گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
 
به گفته شاهدان عینی، شیعیان از جمله زنان و کودکان، در زمان وقوع انفجار مشغول برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در محله‌ای شیعه‌نشین در غرب پایتخت افغانستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، در توییتی آمار تلفات را تایید کرد و گفت که بمب در یک چرخ دستی کار گذاشته شده بود و همه قربانیان «غیرنظامیان بی‌گناه» بودند.
 
مجاهد با بیان این که دولت «به شدت این اقدام بزدلانه را محکوم می کند» و افزود که این حمله کار «دشمنان اسلام» و افغانستان بوده است.
 
شاخه خراسان داعش مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده گرفت و مدعی شد در این حمله 20 نفر کشته و زخمی شدند.
 
این حمله واکنش‌های گسترده‌ای را از سوی مقامات بین‌المللی به همراه داشت.

«حامد کرزای» رییس جمهور پیشین افغانستان، حمله بر عزاداران حسینی در کابل را جنایت علیه بشریت خوانده است.

کرزای تاکید کرد که مردم افغانستان برای نجات از دسیسه‌های بیگانگان نیاز دارند باهم اتفاق و اتحاد کنند.

«ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز این حمله را هولناک خوانده و خواستار محاکمه عاملان آن شده است.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان نیز در این باره اظهار داشت: کسانی که مجلس عزای حسینی را در افغانستان به خاک و خون می‌کشند، همان یزیدیان زمان و ایادی استکبارند که در صدد تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند و لازم است هیات حاکمه افغانستان این جنایتکاران را شناسایی و امنیت همه مردم افغانستان را تامین کند.

منبع: تقریب

کلیدواژه: داعش کابل عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشت: امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، در مراسم افتتاح نمایشگاه افغان-قزاق گفت: داعش در افغانستان سرکوب شده اما سه کشور همسایه به پناهگاه، آموزشگاه و تامین کننده مالی داعشیان تبدیل شده‌اند.

متقی افزود: در یک کشور برای داعش نیروی انسانی جذب می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آن عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تامین مالی و محل برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.

وی تأکید کرد اگر این سه کشور مسئولیت خود را برعهده بگیرند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان همچنین گفت: در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، این کشور در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

امیرخان متقی محدودیت‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند که توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال تبدیل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان به خوبی استفاده کنند.

پیش از این طالبان، تاجیکستان و پاکستان را به حمایت از داعش خراسان متهم کرده بود اما مشخص نیست که منظور متقی از همسایه سوم کدام کشور است.

محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان نیز در دیدار با یک هیأت مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های تروریست از جمله داعش را در افغانستان رد کرد.

سرپرست وزارت دفاع طالبان، در این دیدارها تاکید کرد که طالبان به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور به کشورهای منطقه آسیب برساند.

در خبرنامه‌ وزارت دفاع طالبان، به نقل از هیات مالزی آمده است: آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند آن چه را در افغانستان از نزدیک مشاهده کردند به مسئولان کشور خود برسانند.

این در حالی است که برخی کشورهای منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعاهایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

کد خبر 847235 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان پاکستان افغانستان داعش

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید