Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون فرهنگی حرم شاهچراغ (ع) گفت: حرم مطهر احمدبن موسی (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان سوگواران است.

حجت اله طلایی افزود: در شب تاسوعا از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه قرائت زیارت عاشورا با حضور عزاداران و پس از نماز مغرب و عشا، سخنرانی و عزاداری پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچون شب‌های نخست محرم، هیئات مذهبی ساعت 22 وارد حرم می‌شوند و تا نیمه‌های شب به عزاداری می‌پردازند.

معاون فرهنگی حرم شاهچراغ (ع) گفت: برنامه‌های سوگواری صبح تاسوعا از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی و زیارت عاشورا آغاز می‌شود و پس از آن شاهد ورود دسته‌های عزاداری و سوگواری خواهیم بود.

طلایی بیان کرد: نماز ظهر تاسوعا با حضور زائران، مجاوران و عزاداران برگزار می‌شود و پس از آن عزاداری و نوحه خوانی در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: خواندن زیارت عاشورا،برپایی نماز مغرب و عشا و عزاداری هیئات مذهبی از دیگر برنامه‌های روز تاسوعا در حرم شاهچراغ (ع) خواهد بود.

معاون فرهنگی حرم شاهچراغ (ع) افزود: صبح عاشورا، زیارت عاشورا در شبستان امام خمینی خوانده می‌شود و در ادامه دسته‌های عزاداری و سینه زنی به حرم مطهر احمدبن موسی (ع) وارد می‌شوند و به سوگواری می‌پردازند.

طلایی با اشاره به تشییع پیکر سردار اسکندری گفت: حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان پیکر سردار بی سر خواهد بود که بر دستان عزاداران حسینی تشییع می‌شود.

وی گفت: سوگواران امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا، همچون سید و سالار شهیدان، نماز ظهر عاشورا را برپا می‌کنند.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس پلیس راهور شهر شیراز، محدودیت‌های ترافیکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را اعلام کرد.

سرهنگ حمید کریمی اظهار داشت: از ساعت 20 امشب ( 15 مرداد) تا پایان عزاداری که معمولا تا پاسی از نیمه شب به طول می انجامد و همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت 7 صبح تا پایان عزاداری که معمولا تا حوالی اذان ظهر به طول می انجامد، همه مسیرها به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بسته خواهد بود.

وی افزود: این مسیرها شامل ورودی از سمت میدان شهدا، چهارراه مشیر، چهارراه شاهزاده قاسم و چهارراه غدیر وکلیه فرعی های منتهی به حرم مطهر خواهد بود.

رئیس پلیس راهور کلان شهر شیراز گفت: این محدودیت شامل ورودی های منتهی به حرم مطهر سید علاالدین حسین نیز خواهد بود، به این ترتیب در ورودی دروازه غسالخانه، ورودی از سمت درب شیخ و خیابان حسینی از سمت بلوار سیبویه محدودیت ترافیکی در این ایام اعمال خواهد شد.

کریمی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مردم و هیئت های عزاداری با خادمان خود در مجموعه انتظامی استان فارس، اظهار داشت: رانندگان به حرکت عابران در سطح سواره رو دقت کافی و کامل داشته باشند تا نظر به اینکه اکثر عزاداران از لباس های مشکی استفاده می کنند، از بروز حوادث جلوگیری به عمل آید.

وی از مردم و هیئت های عزاداری خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی در تردد از عرض یا طول سواره رو، مواظب حرکت وسائل نقلیه نیز باشند و از نیروهای تامینی با لباس شبرنگ استفاده کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شاهچراغ تاسوعا و عاشورا عزاداری محدودیت های ترافیکی تاسوعا و عاشورا زیارت عاشورا حرم شاهچراغ حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران