Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام داوود منظور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی به حسین فرهیدزاده سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، خودروسازان مسئول پرداخت اولین مالیات خودروهای صفر کیلومتر تولید داخلی و همچنین خودروهای مونتاژ داخل هستند.

 در این نامه آمده است: بر اساس ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، پرداخت اولین مالیات نقل و انتقال خودرو ، بر عهده کارخانجات سازنده و یا وصل کننده قطعات پیش ساخته ( مونتاژ کننده) داخلی ویا واردکنندگان ( نمایندگی های رسمی شرکت های خارجی ) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانجات سازنده ویا وصل کننده قطعات پیش ساخته داخلی و واردکنندگان خودرو مکلفند بدون درج در صورتحساب فروش، مالیات یاد شده را به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور مقرر می کند پرداخت نمایند. 

کد خبر 696016 برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی مالیات بازار خودرو خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی مالیات بازار خودرو خودرو ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه بسته به نوع دارایی مورد معامله و مدت‌زمان نگهداری آن متفاوت است. در حوزه املاک، اگر زمان نگهداری این دارایی کمتر از یک سال باشد، سود حاصل از فروش آن مشمول مالیات 60 درصدی می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، همچنین این نرخ برای مدت دوساله معادل 40 درصد، برای سه سال 20 درصد، برای چهار سال 10 درصد و برای فروش پس از پنج سال یا بیشتر، معادل پنج درصد است.

البته افراد بالای 18 سالی که تنها یک ملک با دوره تملک بیش از دو سال داشته باشند مشمول این مالیات نمی‌شوند. همچنین هر شخص به تعداد همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال خود که ملک مسکونی نداشته باشند، تا سقف چهار ملک با دوره تملک بیش از دو سال از این مالیات معاف است؛ مشروط بر اینکه در پنج سال گذشته از معافیت خود استفاده نکرده باشد. به‌علاوه، انتقال ملک در قالب ارث، مهریه یا جهیزیه نیز مشمول پرداخت این مالیات نمی‌شود.

در مورد طلا، نقره و جواهرات و ارز نیز اگر دوره نگهداری این اموال کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن 30 درصد، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال 10 درصد است.

این در حالی است که هر شخص بالای ۱۸ سال در هر بازه زمانی پنج‌ساله می‌تواند به میزان حداکثر ۲۰۰ گرم طلای ۱۸ عیار بفروشد و از مالیات معاف باشد. همچنین خرید فروش کمتر از 2 هزار یورو یا معادل آن در ارزهای دیگر، از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.

نرخ مالیات بر عایدی انتقال خودرو نیز همچون طلا و ارز است؛ با این تفاوت که معامله خودرو پس از سه سال از مالیات معاف است. به‌علاوه، اشخاص بالای 18 سالی که فقط یک وسیله نقلیه دارند، به شرط آنکه مدت‌زمان مالکیت‌شان بیش از یک سال باشد، از مالیات بر عایدی سرمایه خودرو معاف هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟