Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین دماوندی نژاد روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: شجاعت ستودنی رییس جمهوری و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی در اجرای این سیاست اگرچه قدری سختی بر مردم و تولیدکنندگان وارد شد اما موجب تغییر رویکرد اقتصادی به نفع مردم است.

وی ادامه داد:باید با تقویت تولیدات و محصولات خود در بخشهایی مانند تولید گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز بتوانیم در کنار اجرای این اصلاحات، حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را با قوت رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که استان خراسان رضوی با شرایط خاص و جایگاه مهمی که در عرصه تولیدات دامی و کشاورزی دارد جزء استان‌های مهم کشور است گفت: سفر سالانه ۳۰ میلیون زائر، وجود ۳۳ شهرستان و بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت ساکن در کنار ظرفیتهای تولیدی فراوان نقش مهمی را به این استان در جهت امنیت غذایی و حمایت از سفره مردم داده است.

دماوندی‌نژاد افزود: خراسان رضوی در اجرای موثر و مفید طرح مردمی سازی اقتصاد هم جزء استانهای موفق بوده است و امید است با مدیریت جدید شاهد تداوم این روند مثبت باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در قالب مردمی‌سازی اقتصاد، حمایت از دامپروری اولویت نخست در این استان است زیرا در اجرای این طرح بیشترین تلاطم در بخش کشاورزی و دامپروری رخ داد.

ابوالفضل چمندی با بیان این که امیدواریم نقاط قوت بخش کشاورزی خراسان رضوی در سالهای گذشته همچنان ادامه یابد افزود: در سال ۱۳۶۵ میزان تولیدات کشاورزی در کشور  ۲۰ میلوین تن بوده که هم اکنون این تولیدات از ۱۲۰ میلیون تن گذر کرده است.

وی ادامه داد: در همان سالهای نخست انقلاب ۳۳ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شد که امروز این سهم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و بخش کشاورزی و دامپروری همچنان نقطه امید بخش راهبردی در استقلال کشور محسوب می‌شود.

رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان این که طی ۳۹ ماه خدمت در این پست با تحولات مدیریتی در راس وزارتخانه و استان شاهد تداوم کار و فعالیتها در همه بخشهای زیر مجموعه بوده‌ایم گفت: این درحالی است که علاوه بر تغییر و تحولات مدیریتی شاهد تحمیل شرایط خشکسالی و تحریم هم بودیم که خوشخبتانه در عملکرد این استان تاثیر منفی نداشت.

محمدرضا اورانی افزود: یکی از وظایف ما در بخش کشاورزی با توجه به مشکل کمبود آب، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است که در سالهای ۹۸ تا پایان ۱۴۰۰ معادل ۳۵ هزار هکتار اراضی استان به این سامانه مجهز شدند.

وی ادامه داد:از دیگر نقاط قوت عملکردی دوره مدیریت کنونی اعطای تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون است که از سال ۹۲ که خط اعتباری مکانیزاسیون برقرار شد تا پایان پارسال معادل ۹۹۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب در این بخش به استان خراسان رضوی اختصاص یافت که از این میزان ۹۱۹ میلیارد تومان پرداخت شد که ۶۱۳ میلیارد تومان آن طی سالهای  ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تخصیص یافته است که معادل حدود ۶۷ درصد کل مبلغ می‌شود.

در پایان این مراسم از خدمات محمدرضا اورانی که از ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی منصوب شده بود قدردانی و غلامرضا قنبری به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی معرفی شد.

رییس جدید جهاد کشاورزی خراسان رضوی پیش از این رییس اداره بهداشت و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی بوده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد انقلاب اسلامی ایران مكانيزاسيون توسعه اقتصادی ارز ترجیحی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد انقلاب اسلامی ایران وزارت جهاد کشاورزی مشهد انقلاب اسلامی ایران مكانيزاسيون توسعه اقتصادی ارز ترجیحی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

دیگر خبرها

  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی