Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ داشتن دلار با کلیک یک دکمه در شبکه لایتنینگ، به زودی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. یک نوآوری از Galoy، ارائه ‌دهنده پلتفرم‌های بانکداری هسته‌ای منبع باز مانند کیف پول Beach بیت‌کوین (BTC)، می‌تواند پناهگاه امنی در برابر نوسانات بیت‌کوین باشد. این نوآوری که Stablesats نام دارد، از قراردادهای مشتقات برای ایجاد یک دلار مصنوعی با پشتوانه بیت‌کوین و وابسته به دلار استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیانگذار Galoy، نیکلاس برتی (Nicolas Burtey)، به کوین تلگراف توضیح می‌دهد که این پروژه به نوعی پنج ساله است و کیف پول به این صورت عمل می‌کند:

"هنگامی که ما از لایتنینگ دریافت می‌کنیم، آن را به دلار تبدیل می‌کنیم تا حتی اگر قیمت بیت‌کوین تغییر کند، کاربر تحت تأثیر این مسئولیت قرار نگیرد".

اما چرا ما به دلار در کیف پول لایتنینگ نیاز داریم. آیا استیبل کوین‌ها برای این کار نیستند؟ در واقع، استیبل کوین‌هایی مانند USD Coin (USDC) و Tether (USDT) در حال حاضر عملکرد دلار مصنوعی یا دیجیتال را ارائه می‌کنند. در یک ویدیو در یوتیوب، برتی توضیح می‌دهد که «[شبکه] لایتنینگ، بهترین پروتکل پرداختی است که وجود دارد، بنابراین به جای استفاده از همه این پروتکل‌های پرداخت مختلف که استیبل کوین‌ها استفاده می‌کنند، کاربران را در یک مکان و در یک برنامه یا کیف پول نگه می‌دارد». طبق این وب سایت، «Stablesats برای کار فقط به شبکه پرداخت بیت‌کوین متکی است».

این ایده بر اساس پیشنهاد Bitmex، در سال 2015، برای ایجاد یک USD مصنوعی ساخته شد. با این حال، در یک بیانیه مطبوعاتی، برتی پیشنهاد می‌کند که این ایده ممکن است قبل از زمان خود بوده باشد، زمانی که هیچ شبکه لایتنینگ و پذیرش بیت‌کوین توسط دولت ملی وجود نداشت. از آنجایی که بیت‌کوین همچنان در بازارهای نوظهور موج ایجاد می‌کند، نوسان قیمت اغلب زیر سوال می‌رود. به عنوان مثال، رئیس بانک انگلستان استدلال می‌کند که بیت‌کوین برای پول قانونی بیش از حد دارای نوسان است. سهولتی که کاربران اکنون می‌توانند به دلار دسترسی داشته باشند، در مواجهه با این استدلال ناسازگار است. برتی به کوین تلگراف گفت این وضعیت را به صورت زیر خلاصه می‌کند:

او گفت: «رعد و برق تورم در کشورهای در حال توسعه کشش زیادی پیدا می‌کند، اما این مکان‌ها جایی است که مردم با دستمزد به چک در آن زندگی می‌کنند. بنابراین تا زمانی که نتوانند مقداری پس ‌انداز داشته باشند، لزوماً نمی‌توانند این نوسانات را تحمل کنند».

همانطور که کوین تلگراف گزارش می‎دهد، استیبل کوین‌های وابسته به دلار آمریکا "جایگزین های قابل دوام" در بازارهای نوظهور هستند و اشتها برای آنها در کشورهایی با تورم بالا و رژیم‌های ناپایدار افزایش می‌یابد. نوآوری مذکور در شبکه لایتنینگ ابزار دیگری برای قرار گرفتن در معرض دلار، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سباستین ورو (Sebastien Verreault)، مشارکت کننده اصلی منبع Stablesats GitHub، توضیح داد که قرار گرفتن در معرض دلار تنها اولین گام است: "در نهایت، ما می‌توانیم توانایی هر کاربر لایتنینگ را برای انتخاب واحدهای حساب خود بدون خروج از شبکه، فراهم کنیم".

نیکلاس برتی (راست) با بانکداران مرکزی در حال توضیح کیف پول Beach بیت‌کوین در ماه مه. منبع: توییتر

Galoy پشت کیف پول Beach بیت‌کوین در السالوادور، اپلیکیشن Jungle بیت‌کوین در کاستاریکا و کیف پول گوات (Guatt) در پاناما است که هنوز منتشر نشده است. کیف پول Beach بیت‌کوین محبوب ترین کیف پول در ال زونته، قلب پذیرش بیت‌کوین در السالوادور است. بانکداران مرکزی از سراسر جهان در بازدید از السالوادور در سال جاری، کیف پول Beach بیت‌کوین را امتحان کردند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر شبکه لایتنینگ اخبار ارز دیجیتال اخبار مرتبط قیمت بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۱۴۰۱/۵/۱۵ همایش تکنوبلاک باعث آگاهی حوزه های بهره بردار می شود/ استقبال شهرداری تهران از بلاکچین و … ۱۴۰۱/۵/۱۴ در انتظار تصویب قانون ماینینگ در کمیسیون اقتصادی دولت هستیم / برگزاری کنفرانس هایی مانند… ۱۴۰۱/۵/۱۴ ساز و کار پامپ و دامپ رمزارز چگونه است؟ ۱۴۰۱/۵/۱۴ دستاورد کنفرانس بین المللی تکنوبلاک چه بود؟ ۱۴۰۱/۵/۱۴ قانون گذاری رمزارزها دغدغه یک صرافی نیست اما او ام پی فینکس این دغدغه را داشت ۱۴۰۱/۵/۱۳ آخرین ویدیو ها اعلام جنگ جهاد اسلامی علیه اسرائیل ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۲:۵۳ لحظاتی از مراسم سالگرد فوت ارشا اقدسی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۲:۱۵ تمرین مهدی قائدی در باشگاه بدنسازی دبی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۴۰ سیلاب وحشتناک در باغملک + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۹ حرکات خطرناک موتورسوار در ترافیک مشهد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۳:۲۶ دلار در شبکه لایتنینگ چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟ ۱۳:۱۹ قیمت سکه امروز پانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۸ برای جذاب بودن باید چکار کنیم؟ ۱۳:۰۸ روند اجرای قانون رتبه بندی معلمان آغاز شد ۱۳:۰۶ تست بینایی؛ تیزبین ترین افراد ببر را می بینند ۱۳:۰۳ وام اشتغالزایی سربازان چقدر شد؟ ۱۲:۵۹ امضای بزرگ ترین تفاهم نامه ایجاد اشتغال بین ستاد اجرایی فرمان امام و ۸ بانک ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران شنبه پانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳ اعلام جنگ جهاد اسلامی علیه اسرائیل ۱۲:۴۸ زنگ خطرهای دیابتی / این علائم را جدی بگیرید ۱۲:۴۰ فشار بر کارگران یا کاهش فرار مالیاتی با مهر «ساخت چین»؟! ۱۲:۳۶ عزاداری همراه با قلیان ۱۲:۳۰ دستور پخت قیمه در دوره قاجار + عکس ۱۲:۲۱ سیلاب ها چقدر بر ذخایر آبی افزود؟ ۱۲:۱۵ مجموعه های ورزشی شهرداری تهران در تاسوعا و عاشورا تعطیل است ۱۲:۱۲ خشکاندن درختان به کرج رسید ۱۲:۱۱ یک یوزپلنگ ایرانی تلف شد ۱۲:۰۷ خشک کردن درخت ها در زعفرانیه + فیلم ۱۲:۰۰ فضانورد ایرانی در میان ۹ کاندید اعزام به فضا + عکس ۱۱:۵۵ خبرگزاری فرانسه: بعضی موانع باقی مانده در مذاکرات احیای برجام برطرف شد/ تضمین‌ های قابل توجه در رابطه با درخواست ایران به دست آمد ۱۱:۵۲ چه کسی گفته عکس روی سنگ قبر باید محجبه باشد؟ ۱۱:۵۱ جوایز جشنواره اصناف بانک تجارت هیجان انگیزتر شد ۱۱:۴۹ صندوق های سرمایه گذاری در سهام تخلف کردند؟ ۱۱:۴۵ آشنایی با اعمال مخصوص شب هشتم محرم الحرام ۱۱:۴۱ شماره پلاک خاص خودرو لواندوفسکی + عکس ۱۱:۳۷ پیام پورتو به میلان برای خرید طارمی ۱۱:۳۵ قیمت طلا امروز پانزدهم مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۵ قیمت دلار امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت یورو امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت لیر امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت درهم امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴ سید حسین فرجی، مشاور عالی تجارت و اصناف وزارت صمت شد ۱۱:۱۶ این ستاره به تیم ملی باز می گردد ۱۱:۱۵ عضو هیات رییسه مجلس: اصلاح طلبان مسئول سیلاب های امروزند ۱۱:۱۰ سردار قاآنی: روزانه ۱۵ عملیات علیه مواضع اسراییل انجام می شود ۱۱:۰۶ عده‌ای برای ترساندن مردم می‌گویند بدون برجام تورم بالا می‌رود ۱۱:۰۶ واکنش ایران به انفجار کابل ۱۱:۰۲ سیگار در صدر خریدهای مردم! / کدام کالاها مشتری آنلاین بیشتری دارند؟ ۱۱:۰۱ عکس پروفایل عاشورا و شب شام غریبان امام حسین (ع) + پیام تسلیت عاشورا ۱۱:۰۱ حملات اسراییل به غزه ۱۱:۰۰ ارزان ترین کولر آبی چند؟ (جدول) ۱۰:۴۱ تاثیر شگفت انگیز ماست برای جلوگیری از کم آبی بدن! ۱۰:۳۲ بورس، برجامی شد! / اقبال به گروه خودرویی و بانکی در روز آشتی حقیقی ها ۱۰:۲۶ تصویب دسترسی دستگاه ها به نماینده حقوقی تا یکماه آینده ۱۰:۱۸ دریافت مجوز کسب وکار حق همه است، ایثارگری را با این کارها ضایع نکنید! ۱۰:۱۳ دلار مچ طلا را خواباند ۱۰:۰۶ حرکات خطرناک موتورسوار در ترافیک مشهد + فیلم ۱۰:۰۰ قیمت بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۰۹:۵۷ مورگان فریمن: امام حسین «برگزیده» بود + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شبکه لایتنینگ اخبار ارز دیجیتال کیف پول Beach بیت کوین شبکه لایتنینگ استیبل کوین ها ارز دیجیتال بیت کوین ۱۴۰۱ ۵ ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین