Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه المیادین گزارش داد ائتلاف متجاوز سعودی در طول جنگ یمن تاکنون ۱۴ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی این کشور را سرقت کرده است.

احمد زبیبه، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در صنعا گفت: بیش از ۱۴ میلیارد دلار درآمد فروش نفت یمن را ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به آن در طول سال‌های جنگ، غارت کرده اند. بیش از ۷۰ درصد از بودجه یمن سرقت می‌شود و یمنی‌ها از پرداخت حقوق هایشان محروم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمد طعیمان، استاندار مأرب که دولت صنعا او را منصوب کرده است، این آمار‌ها را فاش کرد.

او در نشست خبری گفت: «کشور‌های متجاوز، این درآمد‌ها را غارت می‌کنند. یکی از مسئولان ائتلاف متجاوز در مصاحبه با شبکه بی بی سی، اعتراف کرد درآمد‌های نفتی یمن به بانک الاهلی عربستان واریز می‌شود که این کار جنایت و خیانت بزرگی است و باعث شده بیش از یک میلیون کارمند دولتی از دریافت حقوق‌های خود محروم شوند.»

در ادامه این گزارش آمده است: مسئله باز کردن جاده‌ها هم در صدر توافق آتش بس قرار دارد. اما ناظران می‌گویند این توافق فقط بر استان تعز تمرکز کرده و این موضوع را در نظر نگرفته است که ائتلاف سعودی جاده‌های اصلی بین استان مأرب و صنعا و نیز دیگر استان‌ها را بسته که این اقدام باعث تشدید رنج‌های مسافران شده است.

در همین راستا جنایت‌های ائتلاف سعودی و سران حزب الاصلاح در استان مأرب گسترش یافته است و آن‌ها ۱۱ شهر آزاد شده در این استان را از برق نیروگاه حرارتی مأرب محروم کرده اند که سیاست انتقام جویانه‌ای علیه ساکنان این شهر‌ها است. اهالی استان مأرب از بحران‌های گاز، برق و جاده‌ها رنج می‌برند که این موضوع، غارت روشمند ثروت‌های این استان را از طرف ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به آن ثابت می‌کند. به همین علت، ناظران خواستار آن هستند تا پرونده غارت ثروت‌های یمن، در صدر هر نوع مذاکره‌ای قرار داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات یمن نفت یمن غارت منابع یمن ائتلاف سعودی درآمد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرابراهیم رسولی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار می‌شود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار می‌کند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی از آن‌ها و رفتارشان عبور می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)