Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@23:45:29 GMT

(تصاویر) بزرگترین رزمایش چین در نزدیکی تایوان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۵۳۹۰

(تصاویر) بزرگترین رزمایش چین در نزدیکی تایوان

فرارو- یک روز پس از سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، چین روز پنجشنبه بزرگ‌ترین رزمایش نظامی خود را در تنگه تایوان برگزار و در نزدیکی این جزیره چند موشک شلیک کرد.

ارتش چین شلیک چندین موشک متعارف در آب‌های نزدیک تایوان را به عنوان بخشی از برنامه این رزمایش که تا ظهر روز یکشنبه ادامه دارد، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های دفاعی تایوان اعلام کرده‌اند که روز پنجشنبه جنگنده‌های نیروی هوایی این جزیره برای اخطار به ۲۲ فروند جنگنده چین که وارد حریم هوایی تایوان شده بودند به پرواز درآمدند. این مقام‌ها افزودند که موشک‌های شلیک شده از سوی چین برای این جزیره تهدیدی ایجاد نکرده‌اند.

وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه تاکید کرد که رزمایش نظامی این کشور تهدیدی علیه تایوان نیست.

تلویزیون چین، این رزمایش را بزرگترین رزمایش تاریخ این کشور در نزدیکی تایوان اعلام کرد که از گلوله‌های واقعی در آن استفاده می‌شود.

رزمایش چین در نزدیک تایوان در حالی ادامه دارد که نخست وزیر ژاپن خواستار توقف شلیک موشک در این رزمایش شده است و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد که پکن نمی‌تواند تایوان را منزوی کند.

وزارت دفاع تایوان روز شنبه، ۱۵ مرداد، اعلام کرد در همین روز هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین طرح شبیه‌سازی حمله به جزیره تایوان را به اجرا گذاشتند.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای نوشت نیروهای ارتش تایوان گروه‌های متعدد هواپیماها و کشتی‌های کمونیستی را شناسایی کردند که در اطراف تنگه تایوان فعالیت می‌کردند و برخی از آنها از خط میانی عبور کردند و به نظر می‌رسید که در حال انجام شبیه‌سازی حمله علیه جزیره اصلی تایوان هستند.

بر اساس اعلام مقام‌های تایوان، ۶۸ هواپیما و ۱۳ کشتی نظامی روز جمعه از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارتش چین رزمایش نظامی تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی فرعون در لیگ جزیره

محمد صلاح با درخشش در دیدار برابر تاتنهام یک رکورد جدید را در تاریخ لیگ جزیره به نام خود به ثبت رساند.

به گزارش ایسنا، لیورپول در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سی و ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف تاتنهام رفت و توانست با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کند.
ستاره لیورپول در این بازی محمد صلاح بود که توانست یک گل به ثمر رساند و دو پاس گل هم بدهد.
صلاح با دو پاس گلی که در این بازی داد یک رکورد جدید را در تاریخ لیگ برتر انگلیس به ثبت رساند.
او شمار پاس گل‌های خود را در فصل جاری به عدد ۱۰ رساند تا به نخستین بازیکن در تاریخ لیگ جزیره تبدیل شود که در سه فصل پیاپی توانسته رکورد ۱۰ پاس گل و ۱۰ گل یا بیش‌تر از ۱۰ گل را به ثبت رساند.
این بازیکن مصری در فصل جاری ۱۸ گل برای لیورپول در لیگ جزیره زده است و ۱۰ پاس گل هم داده است.
اختلاف اخیر محمد صلاح با یورگن کلوپ باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی او از قرمز پوشان آنفیلد در تابستان زیاد باشد البته او بلافاصله بعداز درگیری لفظی با کلوپ در ترکیب اصلی به میدان رفت و درخشید و به نظر می‌رسد که مشکل او حل شده است.
او یک فصل دیگر با لیورپول قرار دارد و بهترین گلزن تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف بزرگترین پرونده ثبتی کشور پس از نیم قرن
  • نیروهای مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح علیه اشغالگران وارد عمل شدند
  • تاریخ‌سازی فرعون در لیگ جزیره
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • (ویدئو) خدا می‌داند آن چیز‌هایی که در رزمایش‌ها نشان می‌دهیم چیز‌هایی نیست که در زمان جنگ به میدان می‌آوریم
  • وقوع انفجار در کابل
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)