Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، هشدار زرد هواشناسی استان به دلیل تداوم سامانه بارشی، بارش رگباری و رعدوبرق، در ساعات بعد ازظهر و شب در برخی نقاط باد شدید و گرد و خاک است.
ایرج مصطفوی ابراز داشت: اختلال در تردد در محورهای استان سمنان به دلیل بارش باران، باد شدید،رگبار، رعد و برق، کاهش دید به دلیل وزش باد و مه‌آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ناشی از خسارت باد، مهمترین مخاطرات شرایط نامساعد جوی از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل هواشناسی استان سمنان، زمان پایان اثرات این سامانه ناپایدار جوی را اواخر وقت روز سه‌شنبه هجدهم مرداد عنوان و اضافه کرد: خیزش گرد و خاک ناشی از وزش باد شدید و نسبتا شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر و شی در نقاط استان دور از انتظار نیست.
وی تاکید کرد: احتیاط در تردد در محورهای مواصلاتی استان، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از چرای دام در ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت و استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت باد، بارش باران مهمترین توصیه ها در این مدت است.
وی ادامه داد: امروز و فردا برای شهرستان سمنان هوای ابری و نیمه ابری در بعضی ساعت همراه با وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خنک‌ترین منطقه استان سمنان رضوان در شهرستان میامی با دمای ۱۳.۵ درجه سانتی‌گراد و گرمترین نقطه ایوانکی در گرمسار و آرادان با دمای  ۴۰ درجه سانتی‌گراد بود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲۷ و بیشینه ۳۸ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

برچسب‌ها سمنان بارندگی بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان بارندگی بارش باران سمنان بارندگی بارش باران سازمان هواشناسی هواشناسی استان سمنان باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن هشدار نسبت به وزش باد شدید گفت: سرعت وزش باد تا ۶۰ کیلومتر می‌رسد. - اخبار استانها -

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان ضمن اشاره به وزش باد شدید در کاشان و آران‌ و بیدگل اظهار داشت: در ساعات میانه روز وزش باد در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل سرعت گرفته و با سرعت قابل توجهی وزیدن می‌کند.

وی با بیان اینکه در بعضی ساعات و مناطق باز احتمال تبدیل باد به سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت با جهت غربی را دارد، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود ملاحظاتی مانند قرار نگرفتن زیر سازهای سست و پرخطر، درختان شکننده و غیره را رعایت کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه گلخانه‌داران در سطح این شهرستان سازه‌هایی موقت خود را محکم کنند، ابراز داشت: پیمانکاران بخش ساخت و ساز در صورت ایجاد سازه‌های موقت در محل پروژه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از قرار دادن خودروهای خود زیر درختان به ویژه درختان شکننده خودداری کنند، گفت: با وزش باد خیزش گرد و خاک محلی نیز پیش‌بینی می‌شود که گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به این موضوع توجه داشته باشند.

پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان

ارغوانی با بیان اینکه در روز گذشته شاهد بارش باران در شهرستان کاشتن بودیم، تصریح کرد: میزان بارش سامانه اخیر در کاشان 0.4، آران‌وبیدگل 0.3، قهرود 19.5، برزک 14، قمصر 10.5، نوش آباد 0.5، محمدآباد کویر دو، کامو و چوگان 21 و جوشقان قالی 9 میلی‌متر است.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • بارش شدید و رگباری باران در خرم‌آباد
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش باران شدید و تگرگ در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید