Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن جعفری اظهار کرد: هواپیمای شرکت سپهران صبح شنبه از مقصد آبادان به مشهد، هنگام فرود و نشستن در باند پرواز فرودگاه مشهد دچار نقص فنی شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: مسافران به سلامت از هواپیما تخلیه شدند و علت حادثه در دست بررسی است.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ۰۵:۵۵ دقیقه صبح امروز هواپیمای شرکت هواپیمایی سپهران با شماره پرواز ۴۳۶۷ از مبدا آبادان به مقصد مشهد مقدس با ۱۲۶ مسافر و ۷ نفر خدمه پرواز بدون مشکل در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از نشستن روی باند ۳۱ راست و تخلیه باند، کنترلر برج مراقبت پرواز فرودگاه مشهد ضمن دقت به ارابه فرود هواپیما، صدای غیر عادی و دود را به خلبان متذکر شده و خلبان به همین دلیل توقف کرده و پرسنل زمینی متوجه ترکیدگی یک لاستیک چرخ شماره یک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5557359

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد مقدس سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاه مشهد خراسان رضوی محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا مراسم عزاداری سیلاب همایش شیرخوارگان حسینی کرمانشاه حسینیه مهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل گرگان فرودگاه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان

یک شرکت اسلواکیایی موفق شد اولین پرواز یک خودروی پرنده به همراه یک مسافر را به انجام برساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یک شرکت هوانوردی متعلق به کشور اسلواکی موسوم به کلاین ویژن (Klein Vision) اولین پرواز مسافربری جهان را با خودروی پرنده خود انجام داد.

به نقل از آی‌ای، شرکت کلاین ویژن با خودروی پرنده خود به نام ایرکار (AirCar) در حالی که یک نوازنده فرانسوی به نام ژان میشل ژار را به عنوان مسافر در خودروی پرنده خود داشت، به این نقطه عطف دست یافت.

این آزمایش در یک باند فرودگاهی در کشور اسلواکی انجام شد.

در ویدئویی که این شرکت منتشر کرده است، یک خودروی پرنده اسپرت بال‌دار دیده می‌شود که در ابتدا روی باند فرودگاه روی چهار چرخ خود حرکت می‌کند و سپس با باز شدن بال‌های کنار و عقب و سرعت گرفتن، از زمین بلند می‌شود و در هوا معلق می‌ماند. چند دقیقه بعد نیز به سلامت فرود می‌آید.

گفتنی است که در ژوئن ۲۰۲۳ یک خودروی پرنده به نام «مدل ای»(Model A) که توسط شرکت الف ایروناتیکس (Alef Aeronautics) که مقر آن در کالیفرنیاست، توسعه یافته است، گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دریافت کرد. این اولین وسیله نقلیه در نوع خود است که مجوز رسمی پرواز را از دولت ایالات متحده دریافت می‌کند.

توسعه خودروهای پرنده

در سال ۲۰۲۱ خودروی پرنده AirCar اولین پرواز درون شهری خود را انجام داد که طی آن یک پرواز ۳۵ دقیقه‌ای بین فرودگاه‌های بین المللی نیت را و براتیسلاوا را در اسلواکی انجام داد.

این خودروی پرنده در ژانویه ۲۰۲۲ گواهی صلاحیت پروازی دریافت کرد و این شرکت ادعا می‌کند که نمونه اولیه آن ۱۳۰ ساعت پرواز و ۵۲۰ برخاست و فرود در فرودگاه‌های بین‌المللی مختلف را به ثبت رسانده است.

خودروی پرنده AirCar شامل چندین واحد کاربردی است که برای انجام همزمان سفرهای زمینی و هوایی طراحی شده‌اند. بدنه آیرودینامیکی آن نه تنها مسافران را به راحتی در خود جای می‌دهد، بلکه عملکرد بالابری را در طول پرواز نیز افزایش می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های پیشرفته آن می‌توان به بال‌های جمع شونده، دُم تاشو و سیستم استقرار چتر نجات اشاره کرد. دم تاشوی آن نقش مهمی در بهبود پایداری طولی و قابلیت‌های برخاستن مانند هواپیماهای سنتی دارد. ضمن اینکه در حالت سفر زمینی، این دم جمع شده و با اندازه جمع و جورتر به تطبیق‌پذیری ایرکار در محیط‌های شهری کمک می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد در پیشرفت‌های آتی خود اقدام به تولید خودروهای پرنده دارای سه و چهار نفره، موتورهای دوگانه و یک نسخه آبی-خاکی کند.

نمونه اولیه AirCar به موتور ۱۶۰ اسب بخاری شرکت بی‌ام‌و مجهز شده است که دارای یک ملخ ثابت و یک چتر برای اقدامات ایمنی بیشتر است.

کلاین ویژن می‌گوید مدل دو نفره این خودروی پرنده وزنی در حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم دارد و ظرفیت بلند کردن بار آن ۲۰۰ کیلوگرم است. همچنین قادر است تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر اوج بگیرد و به حداکثر سرعت ۱۰۳ گره (۱۹۰ کیلومتر بر ساعت) دست یابد.

این شرکت برای ساخت نمونه‌های آینده ایرکار، آزمایش موتور هوانوردی پیشرفته ADEPT Airmotive را به پایان رسانده است که به طراحی قوی، سبک و کم‌مصرف مشهور است.

کد خبر 748345

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند