Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@02:38:23 GMT

مدیریت آب‌های سطحی پایتخت دغدغه شورای ششم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۵۹۳۵

مدیریت آب‌های سطحی پایتخت دغدغه شورای ششم

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مدیریت آب‌های سطحی پایتخت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری، اظهار کرد: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی باید در مورد لایروبی نکردن و رصد وضعیت آب رودخانه‌های بالادست پاسخگو باشد، در حال حاضر شهرداری متهم شده و این در حالی است که شهرداری تهران تنها در محدوده مرزی شهر تهران می‌تواند فعالیت کند و بعد از کمربندی تهران نیز خارج از حیطه فعالیت شهرداری تهران است و همان طور که در سال‌های اخیر مشاهده می‌شود شهرداری، تمام گلوگاه‌های سیلابی در داخل شهر تهران را رفع کرده است و حتی در حال کنترل و هدایت روان آب و سیلاب‌های احتمالی تهران در محدوده بزرگراه فتح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری طبق برنامه جامع مدیریت آب‌های سطحی، مرتب و منظم کار خود را انجام می‌دهد و مشکلی در این حوزه نداریم.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: سیل امامزاده داوود (ع) از رودخانه بالادست ایجاد شد و وزارت نیرو و جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشند تا اگر ترک فعلی انجام شده است، بررسی شود.

وی افزود: در دهه ۴۰ سیلاب عظیمی در تهران جاری شد که منجر به مرگ بیش از ۲۷۰۰ نفر شد و در آن زمان مدیران تهران شروع به انجام مطالعات روی رودخانه‌های تهران کردند، اما در دهه ۵۰ و ۶۰ که مجدد سیل به تهران آمد، مدیران شهری ضمن به روزرسانی مطالعات قبلی، نسبت به دریافت یک وام جهانی اقدام کردند و این وام برای مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران هزینه شد.

آقامیری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد که ۷۰۰ کیلومتر شبکه هدایت آب‌های سطحی در تهران ساخته شود که تاکنون ۵۳۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی ساخته شده است و ۱۷۰ کیلومتر از این پروژه باقی مانده است که حدود هفت هزار میلیارد تومان برای تکمیل، اعتبار لازم دارد و این شبکه موجب شده که در سیلاب‌های اخیر میزان تلفات کاهش یابد و سیلاب به آب‌گرفتگی سطح تهران تبدیل شود.

وی اضافه کرد: رودخانه‌های بالادست تهران خارج از شهر تهران است و باید وزرات نیرو و جهاد کشاورزی نسبت به لایروبی و نگهداشت رودخانه پاسخگو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: هفت رودخانه در بالا دست تهران فعال هستند و نیاز به ایجاد تمهیداتی دارند، باید این رودخانه‌ها که از بالادست و از خارج شهر وارد تهران می‌شوند به طور مستمر کنترل، لایروبی و نگهداشت شوند تا از نظر میزان ورودی و خروجی آب مشکلی ایجاد نکنند.

منبع‌: ایسنا

کد خبر 594275

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری عضو شوراي شهر تهران سیل شوراي شهر تهران شهرداري تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت آب های سطحی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر

زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است. از راه‌اندازی کارواش تا صافکاری و نقاشی، از قفل‌سازی و تعمیر شیشه تا بهره‌برداری در قالب پارکینگ خودرو. اراضی پایین پل‌های تهران، زمین‌های شهر محسوب می‌شود و مالک آن یه بهتر است گفته شود «نگهبان این اراضی»، شهرداری تهران است.

حال اگر استفاده تجاری از زیرپل‌های تهران، با اجازه شهرداری است، «درآمد روزانه بودجه شهرداری از این محل» در کدام یک از ردیف‌های مصوب بودجه تهران قید می‌شود؟

اگر هم کاسبی زیرپل، بدون هماهنگی با مدیران شهر بوده، در این صورت این «حیات خلوت» موجود در پایتخت چطور شکل گرفته است که شهرداری به محض «بدهی یک مغازه به شهرداری»، با بلوک سیمانی جلوی کسب و کار او را می‌گیرد اما اینجا در روز روشن، تجارت با اراضی شهر بدون پرداخت «حق شهر» برقرار است؟ عکس از بزرگراه یادگار امام گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری