Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@13:54:51 GMT

آل یاسین میزبان «میراث مرثیه» می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۵۹۴۴

آل یاسین میزبان «میراث مرثیه» می‌شود

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان از برگزاری مراسم زیارت عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان از روز یازدهم محرم در خانه تاریخی آل یاسین خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آئین عزاداری «میراث مرثیه» از روز سه‌شنبه هجدهم مردادماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: خانه تاریخی آل یاسین در خیابان امام خمینی (ره) با حضور واعظان، خطبای برجسته، مداحان و ذاکران از ساعت ۶:۳۰ صبح پذیرای عاشقان مکتب حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مراسم به مدت ۱۰ روز تا پنجشنبه بیست‌وهفتم مردادماه مصادف با بیستم محرم الحرام ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، میزبانی از شیفتگان حضرت ثارالله توسط مدیریت شهری را یک افتخار دانست و بر عزم و تلاش بی‌وقفه خادمان و دست‌اندرکاران برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این آئین تأکید کرد.

فرجی پیشینه خانه تاریخی آل یاسین در برگزاری مجالس سوگواری سالار شهیدان و تعظیم شعائر دینی را عنوان و خاطرنشان کرد: این خانه که در ابتدا محلی برای آموزش و عرضه علوم دینی و فقهی و معارف اهل بیت بود، در ماه‌های محرم و صفر به واسطه تعطیلی حوزه و دوران اعزام طلاب برای تبلیغ آموزه‌های دینی، به عنوان محل برپایی عزاداری، میزبان سوگواران خاندان عترت بوده است.

کد خبر 594329

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان مرثیه خوانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آل یاسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد

سعید شاهرخی گفت: کارشناسان مربوطه به بررسی دقیق موضوع می‌پردازند تا هرگونه تجاوز احتمالی به حریم منطقه تاریخی موجود در آنجا مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید کل طرح و نقشه را ارائه کنند و دقیق مشخص شود که در چه قسمتی می‌خواهند کار ساخت انجام دهند افزود: نیاز به هماهنگی اولیه با میراث فرهنگی داشت که اتفاق نیافتاده بود و امیدواریم این همکاری رخ دهد.

شاهرخی در پاسخ به اینکه مکان یابی به چه صورت انجام شده است و چرا تا این حد به محدوده شهر قدیم نزدیک است گفت: بسیاری از محدوده‌های شهر قدیم قبلا تصرف شده و جیرفت سرزمینی است که نقاط زیادی از آن می‌تواند به عنوان محلی تاریخی دیده شود.

وی افزود: البته محدودیت‌هایی در شهرسازی جیرفت وجود دارد از جمله اینکه از نقاط مختلف به رودخانه‌های فصلی می‌خورد.

شاهرخی اضافه کرد: کار‌های قانونی اولیه در این مورد انجام شده بود، کارشناسان میراث هم بررسی کرده بودند و مجوز صادر شده و شورای عالی مسکن و شهرسازی هم آن را تایید کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان یادآور شد: موافقت هم مشروط به این صورت گرفته که در هر زمان از اجرای کار اگر هر گونه شی تاریخی مشاهده شود یا به محدوده ورود شود از کار جلوگیری می‌شود.

شهر قدیم‌جیرفت آثاری تاریخی از معماری دوران اسلامی است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج