Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی براداران گفت: فرصت ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای ۵۳ قلم لوازم یدکی به پایان می‌رسد و پس از این تاریخ اگر بازرسان، لوازم یدکی مشمول طرح را بدون شناسه در سطح عرضه مشاهده کنند، طبق قانون قاچاق محسوب می شود و به جمع‌آوری آن اقدام خواهد شد.

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت آن دسته از واحد‌های صنفی که به هر علت هنوز کد شناسه دریافت نکرده‌اند و تعداد زیادی کالا در انبار دارند با دریافت معرفی‌نامه از اتحادیه، ۲ ماه فرصت استفاده از «شناسه اظهاری» دارند تا بتوانند این کالا‌ها را تعیین تکلیف کنند، بفروشند یا مرجوع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود تا کمیسیون فنی اتحادیه‌ها به تعداد محدود و معدودی از اعضای خود این معرفی نامه را دهند. ضمنا شرایط ثبت شناسه اظهاری در سامانه جامع تجارت نیز ایجاد خواهد شد

 او می گوید: در حوزه تعداد شناسه های رهگیری از تعداد ۸۰ میلیون صادر شده بود به ۲۲۴ میلیون افزایش یافته و در این حوزه موفق بوده است و از امروز کالای منشا قانونی تولید کنندگان و واردکنندگان باید کد رهگیری عرضه کنند و کالایی که منشا آنها مشخص نیست باید اتحادیه و کمیته های بازرسی در فرصت تعیین شده اقدام به اخذ کد رهگیری کنند در غیر این صورت‌ قاچاق محسوب می شود.

 

۵ گروه کالا علاوه بر قطعات یدکی خودور در حوزه لوازم خانگی از امروز نظارت ها تشدید می شود محصولات دخانیات هم از امروز وارد این حوزه خواهد شد در حوزه خودرو هم کالای قطعات لوازم یدکی لاستیک لنت موتور تمسه روغن موتور پمپ روغن شمع بسیار مهم است 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۰ اردیبهشت ماه جمعا ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو از بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا