Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@23:44:11 GMT

جزئیات نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۶۱۶۵

جزئیات نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، سازمان سنجش جزئیات نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ را در قالب یک موشن‌گرافی برای داوطبان مجاز منتشر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ به صورت کارنامه تهیه و روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه نتیجه اولیه خود را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود.

فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود و توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره ۲) به تفکیک ارائه شده است.

دفترچه راهنمای گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی و بخش پیوست‌ها جمعه ۱۴ مرداد ماه منتشر شده است و دفترچه راهنمای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی شنبه ۱۵ مرداد ماه و دفترچه راهنمای رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی همه گروه‌های آزمایشی به‌صورت جداگانه تا عصر روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه منتشر می‌شود.

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ که بر اساس کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند از ۱۷ مرداد تا ۲۲ مرداد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

داوطلبان پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی در مدت اعلام شده براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، کدرشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود را ثبت کرده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش کنند.

به داوطلبان توصیه می شود پس از دریافت رسید از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که بالای آن رسید ۱۵ رقمی و شماره پرینت درج شده است یک نسخه پرینت تهیه کرده و به دقت آن را بازبینی و مشاهده کنند و در صورت مشاهده اشکال در کدرشته ‌محل‌های درج شده در فرم انتخاب رشته با مراجعه به بخش ویرایش فرم انتخاب رشته آن را اصلاح کنند.

لازم است پرینت فهرست کدرشته محل‌های انتخابی را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کنند.

نکته مهم: با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون درخواست های اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش قابل بررسی نیست، لذا لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته های انتخابی و درج آنها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را به عمل آورند.

تاکید می شود مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته محل ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی مبنی بر اشتباه متصدی کافی نت یا مشاور انتخاب رشته در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

نکته مهم: داوطلب در حفظ و نگهداری رسید ۱۵ رقمی و سایر اطلاعات آزمونی خود دقت کنند چون امکان سوءاستفاده از این اطلاعات برای دستکاری انتخاب رشته داوطلب بعد از اتمام فرآیند انتخاب رشته وجود دارد.

عدم دریافت رسید ۱۵ رقمی به منزله عدم تکمیل فرآیند انتخاب رشته است؛ لذا لازم است داوطلبان دقت لازم را در دریافت این رسید داشته باشند.

منبع: همشهری لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کنکور سراسری مهمترین اخبار امروز اخبار عمومی اخبار مرتبط نتیجه نهایی آزمون آموزش و پرورش کی اعلام می شود؟ ۱۴۰۱/۵/۱۴ بازنشستگان از رتبه بندی فرهنگیان حذف شدند؟ ۱۴۰۱/۵/۱۳ سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی فعال شد ۱۴۰۱/۵/۱۳ زمان دعوت به مصاحبه فرهنگیان اعلام شد ۱۴۰۱/۵/۱۳ تاریخ انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی مشخص شد ۱۴۰۱/۵/۱۲ برترین های کنکور در چه مدرسه ای درس خوانده اند؟ + عکس ۱۴۰۱/۵/۱۲ آخرین ویدیو ها با یکبار پلک زدن چه اتفاقی در جهان می افتد؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۴:۲۰ نذری پخش کردن مهران غفوریان و محسن افشانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۴:۰۳ مازیار لرستانی از ایران رفت؟! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۳:۳۸ اعلام جنگ جهاد اسلامی علیه اسرائیل ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۲:۵۳ لحظاتی از مراسم سالگرد فوت ارشا اقدسی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۲:۱۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۵:۴۵ جزئیات نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ ۱۵:۳۵ نحوه محاسبه مهریه تغییر می کند؟ ۱۵:۲۱ تورم بیش از ۹۷ درصدی قیمت تولیدکننده گاوداری­‌های صنعتی ۱۵:۱۹ میانجی گری ترکیه برای حل و فصل جنگ اوکراین ۱۵:۱۳ ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات سیل به کشاورزی کشور ۱۵:۱۱ ‌چرا نوشیدن قهوه از ظهر به بعد اشتباه است؟ ۱۵:۱۰ سلامی: اسراییل تاوان سنگین بابت جنایت اخیر خواهد داد ۱۵:۰۹ قدردانی از حضور و امدادرسانی شرکت مس در مناطق سیل زده کرمان ۱۵:۰۸ ارزش معاملات هفتگی بورس کالا به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید ۱۵:۰۳ صندوق تثبیت پولدار شد ۱۴:۵۵ رشد قابل توجه نقل و انتقالات کاردانو ۱۴:۴۶ مرز تجاری شلمچه تاسوعا و عاشورا بسته است ۱۴:۴۵ آخرین آمار کرونا در ایران / ۶۱ نفر فوت شدند ۱۴:۴۳ آیین سنتی سینی گردانی حضرت قاسم (ع) + عکس ۱۴:۳۶ معرفی ۷ دعای مهم در زیارت عاشورا ۱۴:۳۲ دلیل اختلاف قیمت مسکن اعلامی مرکز آمار و بانک مرکزی مشخص شد ۱۴:۲۵ نقاشی هایی که ناصرالدین شاه و رضاخان پاره می کردند! ۱۴:۲۲ همایش شیرخوارگان حسینی(ع) + عکس ۱۴:۲۰ با یکبار پلک زدن چه اتفاقی در جهان می افتد؟ + فیلم ۱۴:۰۸ ادامه مذاکرات برای دومین بار در سطح کارشناسی ۱۴:۰۶ چگونه از کارت بانکی اجاره ای کلاهبرداری می شود؟ ۱۴:۰۵ معاون اول قوه قضائیه: نباید در عزاداری ها بدعت انجام شود ۱۴:۰۵ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز پانزدهم مرداد ماه / لیر گران شد ۱۴:۰۴ اعجاز پیاز خام در جلوگیری از لخته خون ۱۴:۰۱ فروش خودروهای بنزینی تا ۱۵ سال دیگر ممنوع می شود ۱۴:۰۰ فوتبالیستی که برادرش را به جای خودش به عروسی فرستاد ۱۳:۵۸ جنگ دلار و ریال در منطقه شاخص کل / بورس امروز یک نکته جذاب داشت ۱۳:۵۷ تا پایان سال ۹۵ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند ۱۳:۵۶ رشد ۱۹ درصدی تجارت و ۲۴ درصدی صادرات در تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۳ کاغذ به بندی یک میلیون تومان رسید ۱۳:۵۰ اگر این نشانه ها را دارید به بلوغ عاطفی رسیده اید ۱۳:۴۶ ضدعفونی و سم‌پاشی مناطق سیل زده امام زاده داوود ۱۳:۳۲ ساعات پذیرش دام های قربانی تاسوعا و عاشورا در کشتارگاه ها مشخص شد ۱۳:۲۸ ۳طبقه پایین بروید تا پول نقد بگیرید، حتی اگر مریض هستید! / بساط فرار مالیاتی کی برچیده می شود؟ ۱۳:۲۶ دلار در شبکه لایتنینگ چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟ ۱۳:۱۹ قیمت سکه امروز پانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۸ برای جذاب بودن باید چکار کنیم؟ ۱۳:۰۸ روند اجرای قانون رتبه بندی معلمان آغاز شد ۱۳:۰۶ تست بینایی؛ تیزبین ترین افراد ببر را می بینند ۱۳:۰۳ وام اشتغالزایی سربازان چقدر شد؟ ۱۲:۵۹ امضای بزرگ ترین تفاهم نامه ایجاد اشتغال بین ستاد اجرایی فرمان امام و ۸ بانک ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران شنبه پانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳ اعلام جنگ جهاد اسلامی علیه اسرائیل ۱۲:۴۸ زنگ خطرهای دیابتی / این علائم را جدی بگیرید ۱۲:۴۰ فشار بر کارگران یا کاهش فرار مالیاتی با مهر «ساخت چین»؟! ۱۲:۳۶ عزاداری همراه با قلیان ۱۲:۳۰ دستور پخت قیمه در دوره قاجار + عکس ۱۲:۲۱ سیلاب ها چقدر بر ذخایر آبی افزود؟ ۱۲:۱۵ مجموعه های ورزشی شهرداری تهران در تاسوعا و عاشورا تعطیل است ۱۲:۱۲ خشکاندن درختان به کرج رسید اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنکور سراسری مهمترین اخبار امروز اخبار عمومی فرم انتخاب رشته نحوه انتخاب رشته رشته های انتخابی دفترچه راهنمای کدرشته محل انتخاب رشته کنکور سراسری رشته محل ها مرداد ماه فیلم ۱۴ بر اساس ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با ترمیم معدل داوطلبان کنکور، گفت: این موضوع جزو اختیارات آموزش و پرورش است و ما به این ارگان کمک می‌کنیم. 

وی افزود: از ابتدای هفته سازمان سنجش سامانه الکترونیکی را باز کرده و وزارت آموزش و پرورش هم از روز گذشته این درگاه را باز کرده تا داوطلبان را تایید و برای ثبت‌نام به سمت آموزش و پرورش هدایت کنیم. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای ترمیم معدل یکبار بیشتر فرصت ندارند که خرداد ماه همزمان با آزمون‌های پایه‌های تحصیلی برگزار می‌شود. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری