Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ستاد پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا ، گفت : مردم بابل بیشترین شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سطح استان مازندران را شکل می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از بابل، محمدحسین طبرستانی مسئول ستاد پیاده‌روی مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا در جمع خبرنگاران‌ با بیان این مطلب که اربعین یک فریاد رسا از واقعه بزرگ عاشورا است، گفت: فلسفه وجودی اربعین حسینی امتداد فرهنگ ایثار و شهادت است و فرصتی ارزشمند در تقویت ارزش‌های دینی و همبستگی میان امت اسلامی در جریان‌سازی ظهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی براساس دغدغه مقام معظم رهبری از سال 1393 شکل داده شد تا به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی کند و لذا در داخل عراق موکب فاطمه‌الزهرا شهر کربلا را به ثبت رسانده‌ایم.

مسئول کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور، اظهار کرد: نگاه ما به حوزه اربعین، فعالیت‌های جهادی و اجتماعی در داخل کشور برای افزایش قدرت درونی جامعه شیعی و ظرفیت‌سازی برای ایجاد یک همگرایی و هم‌پوشانی مجموعه‌های مردمی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: موضوع اربعین برای یک زمان خاص نیست بلکه باید دستاوردهای اربعین در همه امور در طول سال سرریز شود.

طبرستانی با بیان این مطلب که از نگاه مقام معظم رهبری اربعین تمدن‌ساز است ، خاطرنشان کرد: ما در مجموعه مردمی اربعین به دنبال طرح‌ریزی و جریان‌سازی تمدنی دوران ظهور هستیم و این را برای خودمان تکلیف می‌دانیم.

مسئول ستاد پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا تصریح کرد: از طریق برپایی مراسم اربعین در عراق می‌توانیم فرصت اقتصادی خوبی را برای دو کشور ایجاد کنیم و این فرصت هم‌گرایی به تقویت جریان شیعی دو کشور می‌انجامد.

وی با اشاره به این که بابلی‌ها بیشترین ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین در سطح استان مازندران را برای اربعین امسال تشکیل می‌دهند، گفت: دو محور اصلی خدمت‌رسانی به زائران اربعین امسال در موکب فاطمه الزهرا(س) شهر کربلا در دو حوزه کودک و نوجوان و نیز بخش خانواده و بانوان است و حال تدارک امکانات بیشتری در اسکان و خدمت‌رسانی به بانوان در یکی از مدارس شهر کربلا در جوار ورزشگاه المپیک کربلا هستیم.

طبرستانی خدمت رسانی در حوزه درمان را به زائران اربعین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در اربعین امسال درمانگاه امام سجاد(ع) با 80 نفر از کادر درمان که متشکل از پزشک عمومی، متخصص و پرستار است که با همکاری بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه جهادی سجادیه در کربلا به زائران خدمت رسانی‌می‌کند.

وی با بیان این مطلب که پیش‌بینی ما از اسکان زائران 5000 نفر در روز در موکب فاطمه(س) در شهر کربلا است، اظهار کرد: موکب فاطمه الزهرا(س) شهر کربلا از 16 تا 27 شهریور پذیرای زائران است و مانند سال‌های گذشته یک ایستگاه پذیرایی شبانه‌روزی در کنار میدان شهدا در شهر کربلا برپا خواهیم کرد.

جانشین قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان از ساخت یک مجموعه تصفیه آب برای خدمت رسانی به زائران اربعین در شهر کربلا خبر داد و گفت: یک مجموعه تصفیه آب در حال ساخت داریم که در کربلا در ایام اربعین روزانه 20 هزار لیتر آب تصفیه می‌کند و در اختیار دیگر مواکب اربعین قرار می‌دهد و در کنار آن هم دستگاه یخ‌ساز ما روزانه 240 قالب یخ در ایام اربعین تولید مانند گذشته تولید خواهد کرد.

برای برخی داوطلبان کنکور "کارنامه" صادر نشده است!زیرساخت های ‌پیاده روی اربعین در خراسان جنوبی فراهم شدعراق| پیاده روی اربعین و احداث پلی برای تسهیل عبور زائرانخدمت رسانی به مناطق محروم جایگزین جهادگران برای پیاده روی اربعین


مسئول مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور ، خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری در موکب فاطمه الزهرا(س) کربلا در دو نوبت ظهر و شب برگزار می‌شود و سخنرانان و مداحان مطرح کشور در این برنامه استفاده می‌شود و بخشی از برنامه‌ها هم از شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسینی موکب فاطمه الزهرا زائران اربعین خدمت رسانی شهر کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا