Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:42:50 GMT

«بادیگارد» به چاپ پنجم رسید/قصه زندگی شهید مدافع حرم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۶۲۰۵

«بادیگارد» به چاپ پنجم رسید/قصه زندگی شهید مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ پنجم کتاب «بادیگارد» نوشته افروز مهدیان شامل روایت زندگی شهید مدافع حرم، عبدالله باقری به‌تازگی توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

۳۰ مهر ۱۳۹۴، مصادف با شب تاسوعای حسینی خبر شهادت کسی در دنیای مجازی پیچید که چهره‌اش بیش از نامش آشنا بود. تصویری پخش شد که هر بیننده‌ای را پشت کادر مستطیلی تلویزیون میخکوب می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چقدر آشنا! چقدر غریب! می‌شناختیم و نمی‌شناختیمش. تلویزیون، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، همه و همه از او تصویر داشتند؛ تصویری واضح از مردی محکم، جدی، با اندامی ورزیده درست پشت سر رئیس جمهور. تصویری از یک بادیگارد.

عبداللهِ کتاب «بادیگارد» اسطوره نیست.خود خودش است. همان‌قدر دست یافتنی و همان‌قدر دست نیافتنی. او یک تیپ نیست. یک شخصیت است. از آن آدم‌ها که شبیه ندارند. او جمع اضداد است. جدی و در عین حال شوخ. از بچگی محافظ بود، محافظ پدر ومادر و برادرهایش، محافظ همسر و فرزند و رفقایش خیلی‌ها در حریم حفاظتی‌اش بودند، حتی کودکان سوریه و زنان بی‌پناهش.

این کتاب در ۲۴۸ صفحه از زندگی محافظ رئیس جمهور می‌گوید؛ از شهید مدافع حرمی که در روز تاسوعا نامش را در کنار مقتدایش، حسین بن علی (ع) ثبت کرد.

در فرازی از وصیتنامه شهید باقری آمده است:

«برایم شب هفت و چهلم نگیرید و هزینه اش را به فقرا بدهید...
پیراهنی که با آن برای امام حسین (علیه السلام) عزاداری کرده ام را روی پیکرم داخل قبر بگذارید.»

همچنین در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم:

«سرتیم حفاظتی، پنج نفر از محافظین را جدا کرد و گروهی ساخت به اسم تیم ویژه رعد. تجهیزات ولباس‌های فرممان عوض شد، همه یکدست مشکی. شدیم یک نیروی آزاد آچار فرانسه که اگر تهدیدی به رئیس جمهور شد بایستیم و درگیر بشویم…»

کد خبر 5557400 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات روایت فتح بادیگارد شهید باقری عبدالله باقری معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی شهدای مدافع حرم محرم 1401 حسینیه مهر روایت محرم معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی عاشورا امام حسین ع کربلا موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادبیات دفاع مقدس یاسر احمدوند حوزه هنری بنیاد ملی بازی های رایانه ای نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیا مرکز کرمانشاه، شهید فرزین بلیان روز گذشته در درگیری با اشرار مسلح در منطقه عمومی بانه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان در کرمانشاه
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • دیدار امیرحسین صادقی با خانواده شهید مدافع حرم
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت