Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا منتظری روز شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان و گفت و گو با خبرنگاران این مرکز به مناسبت روز خبرنگار اظهارداشت: هر واقعه و رخدادی اگر پیوست رسانه ای نداشته، مصون نخواهد بود و دیگران تصویر روشنی از آن واقعه  نخواهند داشت و در زمان حاضر هم به یقین اگر اصحاب رسانه و خبرنگاران آگاه، خردمند و دوراندیش نباشند خیلی از اسرار باقی مانده و آشکار نبود و خدا را شاکریم باز هم به برکت انقلاب اسلامی ایران فرصتی فراهم شد تا از آموزه های دانشگاه و مجلس امام حسین (ع) همه بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم و به ویژه جوانان در ایام محرم  بدون دغدغه و  مشکل اقتصادی و معیشتی با عشق و علاقه در برگزاری شعائر دینی فعالیت داشته که به یقین این شعور و معرفت دینی حاصل مکتب امام حسین (ع) است.

وی اظهار داشت: جوانان هیاتی وقتی محرم تمام می‌شود لحظه شماری تا محرم بعدی می‌کنند، کدام دانشگاه و مکتبی اینگونه افراد را پرورش می‌دهند و به یقین در زمان حاضر نیاز است جامعه خبری و رسانه‌ای کشور از رویش‌های حسینی در عصرحاضر بیشتر رونمایی کنند و بی‌شک جدا از مدرک کارشناسی و دکتری افرادی که فهم، درک و شعور بالایی در این مکتب داشته راه صد ساله شعور حسینی را در یک شب طی می کنند.

ایرنا باید مدل، الگوی و تراز شکل‌دهنده مسیر حرکت‌های خبری باشد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: فلسفه شکل گیری خبرگزاری جمهوری اسلامی براساس جهاد تبیین ارائه تصویری روشن از خدمات نظام، تلاش‌ها، اقدامات و تحولاتی است که به برکت  انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته لذا مجموعه ایرنا باید نمونه، مدل، الگوی و تراز شکل‌دهنده مسیر حرکت‌های خبری باشد.

منتظری افزود: مرجعیت خبرگزاری جمهوری اسلامی حاصل تلاش‌های شایسته خبرنگاران کاربلد این مجموعه است اینکه در فضای غبارآلوده خبری مردم برای صحت و سقم اخبار به این خبرگزاری مراجعه می‌کنند، بسیار ارزشمند است چراکه این سرمایه‌ای ارزشمندی اعتمادآفرینی ذره‌ذره جمع‌آوری شده است.

وی اظهار داشت: مدیران خبرگزاری جمهوری اسلامی گلستان آستین همت را بالا زده و به سمت اهداف بزرگ عملکرد صعودی داشته باشند و بی‌شک این پله‌های صعودی به راحتی به دست نمی‌آید و نیازمند اندیشه، برنامه‌ریزی، تلاش و پشتکار است.

وی بیان کرد: با شناختی که از همکاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در گلستان دارم به یقین با توجه به تخصص و تجربه مجموعه آن می‌تواند ظرفیت ارزشمندی در این عرصه در سطح استان ایجاد کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد هیات اندیشه‌ورز در این خبرگزاری افزود: ایرنا استان برای بهره‌گیری از نقطه نظرات کارشناس این بخش در استان نیازمند تشکیل هیات اندیشه‌ورز با حضور چهره‌های باتجربه، کاربلد و متخصص رسانه‌ای با هرنوع تفکر و سلیقه‌ای که دارند، است.

وی ادامه داد: برای مرجع شدن است لازم است که حتی کارشناسان این بخش به صورت دوره‌ای عملکرد حرفه‌ای خبرگزاری را نقد کنند چراکه معتقد هستم استفاده از اندیشه‌های ناب منجر به تحول و نوآوری خواهد شد البته در این راه نباید به گرایش‌های سیاسی افراد در این هیات توجه داشت.

منتظری بیان کرد: شهدای خبرنگار از جمله شهید محمود صارمی که امروز به الگوی تمام خبرنگاران تبدیل شده چرا که با از خودگذشتگی و ایثار در نشر آرمان‌های انقلاب تلاش کرده و اینگونه تراز و شایسته الگوی خبرنگاران شدند.

امام حسین (ع) دانشگاهی به وسعت تاریخ برای بشریت گسترانیده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنانش افزود: امام حسین (ع) فرصت استثنایی فرهنگی و معنوی برای بشریت فراهم کردند و دانشگاهی را به وسعت تاریخ برای همه گسترانید و برای تحصیل در این دانشگاه پیش شرطی نداشته و محدود به زمان و مکان خاصی نیست و فقط شرط دوست داشتن مکتب امام حسین (ع) لازم بوده تا به این دانشگاه ورود پیدا کنیم.

وی بیان کرد: مزیت دیگر شعار راهبردی «همه جا کربلاست و همه جا عاشورا» در همه مکان‌ها و همه زمان‌ها زمینه بهره‌مندی از معارف امام حسین (ع) به خوبی فراهم شده و هر تکیه، هیات و مسجدی شعبه‌ای از دانشگاه مکتب امام حسین (ع) بوده و فارغ‌التحصیلان آن فراوان و بی‌شمار هستند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از فارغ‌التحصیلان برجسته مکتب و دانشگاه امام حسین (ع)، امام خمینی (ره) و رهبر معطم انقلاب اسلامی بوده و فارغ‌التحصیلانی که هر کدام جهان را شگفت‌زده کردند.

منتظری افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان شاخص این مکتب بوده که با شعار راهبردی خود به عنوان شاگرد مکتب امام حسین (ع) امروز نه تنها در جای جای ایران بلکه در سراسر جهان اسلام مکتب شهید حاج قاسم مکتب حیات بخش نامیده می شود که سرچشمه آن به یقین مکتب امام حسین (ع) بوده است.

استان گلستان ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه‌ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی و ۱۶۵ نماینده نشریه سراسری فعال دارد.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

برچسب‌ها محرم 1401 ماه محرم گرگان روز خبرنگار گلستان پروندهٔ خبری تکیه ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محرم 1401 ماه محرم گرگان محرم 1401 ماه محرم گرگان روز خبرنگار گلستان خبرگزاری جمهوری اسلامی مکتب امام حسین رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است