Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز شنبه در بازدید از دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج و نشست مشترکی که با رییس این دانشکدگان و علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی داشت، افزود: در ابتدای سال جدید مقام معظم رهبری به موضوع امنیت غذایی به صورت ویژه تاکید کردند که باید این دانشکدگان عهده دار اجرای این ماموریت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: باید در بحث کشاورزی بتوانیم آنچه که در شان نظام است و با توجه به قدمتی که ایران در موضوع کشاورزی در دنیا داشته این جایگاه را از البرز به ظهور برسانیم تا دغدغه های کشور و مقام معظم رهبری برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نعمات هشت سال جنگ تحمیلی پیشرفت ایران در حوزه دفاعی و امنیتی و همچنین پزشکی و بهداشتی بوده، گفت: بایستی در حوزه امنیت غذایی با استفاده از توانایی و ویژگی های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران همچون بخش دفاعی و پزشکی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته باشیم.

تحقیقات علمی و دستاوردهای کشاورزی در یک مسیر و ریل قرار گیرد

عبداللهی با بیان اینکه این قابلیت در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران وجود دارد که در یک زمان کوتاه شاهد این اتفاق باشیم، افزود: متاسفانه در کشور تحقیقات علمی و پیشرفت های خوبی در کشاورزی داشته ایم ولی این تحقیقات و دستاوردهای ما پراکنده است و نتوانسته ایم آن ها را یکجا تجمیع کرده و از ظرفیت آن در یک مسیر و ریل قرار دهیم و از آن برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: این تجمیع دستاوردها می تواند توسط این دانشکدگان انجام شود تا کاستی ها، کمبودها و نواقص گذشته را در یک زمان کوتاه جبران کند.

با قرارگاه کشاورزی دانش بنیان با سرعت به دستاوردهای خوبی می رسیم

استاندار البرز با اشاره به پیشنهاد تشکیل قرارگاه کشاورزی و امنیت غذایی دانش بنیان از سوی رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، گفت: این پیشنهاد بسیار خوب و کاربردی است و تجربه نشان داده می توان با این روش در کوتاهترین زمان به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی با بیان اینکه هر چه زودتر این قرارگاه تشکیل و به دستگاه های مربوطه ابلاغ و جلسات آن تشکیل شود، افزود: اکنون سه قرارگاه در استان ایجاد کرده ایم که خروجی های خوبی داشته که یکی از آن ها قرارگاه اجتماعی است که موضوع آن بررسی مشکلات مناطق محروم و حاشیه نشین است.

وی یکی دیگر از این قرارگاه ها را در حوزه مسکن و اشتغال دانست و اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از قرارگاه ها در صیانت از فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان توسعه، کارآفرینی، تولید و اشتغال راه اندازی شده است.

عبداللهی گفت: کشاورزی و امنیت غذایی دانش بنیان نیز هر چه سریعتر راه اندازی شود و ذیل آن کمیته ها و کارگروه های مختلف آن نیز ایجاد شود و مسوول کمیته با کارگروه افراد مشخص باشند و مشخص شود ذیل هر کارگروه چه افراد و دستگاه هایی قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مجموعه های استان در حوزه های فناوری و نوآوری و پارک های علم و فناوری در این قرارگاه قرار گیرند، افزود: تمام حوزه های جهاد کشاورزی نیز در این قرارگاه حضور داشته باشند و یک کار همه جانبه در موضوعات مورد بحث از جمله تکنولوژی کشاورزی و فناوری های جدید در حوزه بذر بررسی شود.

وی تصریح کرد: با برگزاری این نشست و دلسوزی شما اساتید دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در حوزه ماموریتی خودتان و تعهدی که در شما ایجاد شده، انتظار می رود که در حوزه کشاورزی به شدت رشد کنیم.

استاندار البرز گفت: تحریم ها سال ها ما را از این موضوع دور کرده و امیدواریم با این همدلی در استان و در این دانشکدگان این فاصله و عقب ماندگی در کوتاهترین زمان را جبران کنیم.

استاندار البرز روز شنبه با حضور در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران پیش از حضور در نشست با رییس دانشکدگان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، از موزه جانورشناسی و باغ گیاه شناسی و مرکز همایش های شهدای پردیس بازدید کرد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری مجتبی عبداللهی امنیت غذایی استان البرز استانداری البرز دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری مجتبی عبداللهی جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری مجتبی عبداللهی امنیت غذایی استان البرز استانداری البرز دانشگاه تهران دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مقام معظم رهبری استاندار البرز امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر شنبه در نشست با «محمدجمیل المیاحی» استاندار «واسط عراق» که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه «ایران اکسپو ۱۴۰۳» برگزار شد، با اشاره به اینکه تهران به عنوان مرکز جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، اظهار کرد: تهران یکی فشرده‌ترین و خاص ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه ۳۰ درصد از درآ مد ملی کشور بدون یافته‌های حوزه نفت و انرژی در اختیار پایتخت قرار دارد و ۵۰ درصد از شرکت‌ها ی دانش بنیان ایران در تهران مستقر هستند، گفت: در استان تهران علاوه بر خدمت رسانی به مردم ایران، میزبان اتباع نیز هستیم و نزدیک به ۵۲ درصد از مالیات کشور در تهران وصول می‌شود.

فخاری وجه تمایز استان تهران با سایر استان‌ها را به لحاظ ساختاری و نظام برنامه ریزی، فشردگی جمعیت این استان دانست و افزود: تأمین زیرساخت‌ها و رفع نیازمندی‌ها با توجه به فشردگی جمعیتی در این استان کار آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت‌های استان تهران مربوط به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی با ظرفیت ملی است که در این استان مستقر شده اند، عنوان کرد: از صنایع «هایتک» تا خودرو سازی و موضوعات فراگیر همگی سبب شده اند که تهران به عنوان ام القرای کشور مطرح باشد.

فخاری به مقام برتر استان تهران در بخش کشاورزی و حوزه محصولات باغی اشاره کرد و گفت: استان تهران در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای رتبه نخست را دارد.

وی حوزه لبنیات استان تهران را شاخص دانست و افزود: موضوع مهم در تبادلات اقتصادی، شناخت کافی استان‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر می‌باشد و در این راستا اگر ما پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های استان «واسط» در عراق را بدانیم، بهتر می‌توانیم در این زمینه محاورات طرفین را مورد بررسی قرار داده و پروژه‌ها و برنامه‌های جدید را خلق کنیم.

استاندار تهران ضمن اعلام آمادگی پایتخت برای همکاری در حوزه تعاملات اقتصادی و رفع نیازمندی‌های استان «واسط» عراق گفت: لازم به ذکر است که استان ایلام نیز می‌تواند به عنوان یک استان واسط ظرفیت‌های لازم را میان تهران و «واسط» فراهم کند.

فخاری بر ضرورت ایجاد یک کارگروه مشترک میان استان تهران و استان «واسط» تاکید کرد و گفت: با استفاده از این کارگروه می‌توانیم موضوعات را مورد بررسی قرار داده و موقعیت‌های کاری جدید را احصا کنیم.

استاندار تهران در خصوص درخواست استاندار «واسط» مبنی بر استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های استان تهران در خصوص موضوعات شهری «واسط» اظهار کرد: این موضوع بستگی به جغرافیا و شرایط اقلیمی دارد، چرا که «دشت استان واسط» به عنوان یک دشت وسیع با ظرفیت‌های اقلیمی خود قابل توجه بوده و ما مشابه این وضعیت را در استان ایلام و «دشت عباس» و مناطق شمال استان خوزستان داریم و مهم‌ترین موضوع منطقه تأمین آب است که در صورت مدیریت صحیح در تأمین آب، ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه کشاورزی خواهیم داشت.

فخاری یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال در استان «واسط» را ایجاد کارخانه‌هایی در حوزه تولید برق اعلام و بیان کرد: تولید سلول‌های خورشیدی یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند ظرفیت‌های لازم را برای برق مورد نیاز تأمین کند.

استاندار تهران با تاکید بر نقش مهم کشاورزی در توسعه اقتصادی، گفت: بر اساس تجربه جهانی صنایع پایین دستی حوزه کشاورزی عنوان نقطه عطفی در حوزه تولیدات و سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.

وی همکاری تهران و واسط را یک جریان تاریخ ساز جدید عنوان کرد و افزود: با وجود تمایل دشمنان برای اختلاف اندازی میان دو ملت ایران و عراق باید تلاش کنیم ضمن تداوم اتحاد میان دو کشور دوست و همسایه، شاهد همکاری‌های روز افزون نیز باشیم.

استاندار تهران حفظ استقلال اقتصادی عراق را مهم دانست و عنوان کرد: امیدوار هستیم که در آینده شاهد رفع ظلم آمریکایی‌ها در عراق باشیم.

کد خبر 6090261

دیگر خبرها

  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است