Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:44:21 GMT

هیئات مذهبی قم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۶۳۶۱

هیئات مذهبی قم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

سیامک محبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز کرونایی با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا، استفاده از ماسک را از ضروریات شرایط کنونی ارزیابی کرد و گفت: استفاده از ماسک از سوی تمامی همشهریان  به ویژه افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای هنگام خروج از منزل و بالاخص هنگام حضور در تجمعات و مراسم ها مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص برگزاری مراسم های ایام محرم گفت: مراسم ها باید در فضای باز برگزار و یا جهت تهویه مناسب اماکن سربسته عزاداری، تمهیدات لازم اندیشیده شود به گونه ای که گردش جریان و تبادل هوا در مکان عزاداری فراهم باشد و افراد مسن و یا دارای بیماری های زمینه ای در مراسم، صرفا در فضای باز حضور یابند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم ها گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، مدت زمان برگزاری مراسم ها حداکثر ۱۸۰ دقیقه است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای بسته بیشتر از فضاهای باز مورد تاکید است.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهداشتی علوم پزشکی قم علوم پزشکی قم هیأت مذهبی محرم محرم 1444 مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری در این مراسم گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوزهای لازم با توجه به سندهای بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتورهایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهرهای مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشورهای منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهرهای کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداریها و باتوجه به توان اپراتورهای منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

کد خبر 6092991 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار