Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون فوتبال در حالی تا هجدهم مردادماه فرصت دارد تکلیف نامزدهای نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال را مشخص کند که یکی از بندهای اساسنامه ممکن است باعث تغییر معادلات این انتخابات بشود.

 انتخابات فوق‌العاده فدراسیون فوتبال هشتم شهریورماه برای تعیین رئیس، نواب رئیس و یکی از اعضای هیأت رئیسه در حالی برگزار می‌شود که تنش بین نامزدها به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال که مسئولیت برگزاری انتخابات را عهده دار است موظف به معرفی نامزدهای نهایی برای هر پست در هجدهم مردادماه و در فاصله ۲۱ روز تا شروع انتخابات است.

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی (سرپرست فعلی فدراسیون)، عزیزالله محمدی (رئیس پیشین سازمان لیگ) و مهدی تاج (رئیس پیشین فدراسیون) را به عنوان افرادی که امور قانونی مربوط به نامزدی در انتخابات را طی کرده‌اند معرفی کرده اما حضور نهایی آنها منوط به کسب مجوزهای قانونی از سوی نهادهای حقوقی است، موضوعی که به بحث داغ روزهای اخیر بین نامزدها منجر شده است و لابی آنها برای حضور در این رقابت را افزایش داده است.

۷۲‌ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار سه مدعی/ تاج رد صلاحیت می‌شود؟

 

امضای قرارداد با مارک ویلموتس و عدم حسابرسی دقیق مالی در دوران ریاست مهدی تاج باعث فشار حداکثری روی او شده است تا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون احسان قاضی زاده هاشمی و نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به تخلفات وی شوند.

این در حالی است که بند ۴ ماده ۳۹ اساسنامه فدراسیون فوتبال هم به صراحت به «عدم وجود سابقه محکومیت کیفری بر اساس گواهی مراجع صالح قانونی و قضایی» برای نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال اشاره کرده است؛ این یعنی احتمال رد صلاحیت تاج بر اساس این ماده و پرونده ویلموتس وجود دارد.

هرچند که تاج تاکید کرده در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس تبرئه شده است اما در این بند از اساسنامه به صورت مشخص بر «مراجع صالح قانونی و قضایی» و نه «مراجع قضایی فدراسیون» تاکید می‌کند.

از سوی دیگر حضور میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فعلی در انتخابات نیز محل بحث موافقان و مخالفان او قرار گرفته است تا اهالی فوتبال منتظر اعلام رسمی نامزدها از سایت فدراسیون فوتبال باشند.

شمارش معکوس برای حضور نامزدهای انتخاباتی فدراسیون در اوج تشدید تنش‌ها در رختکن تیم ملی ایران آغاز شده است. بازیکنانی که مخالف دراگان اسکوچیچ هستند دنبال تغییر مدیریت فدراسیون و بقیه آنها ثبات را مهم‌ترین عامل در نتیجه‌گیری این تیم می‌دانند.

حال باید دید خروجی نفس گیر جلسات متوالی در فدراسیون فوتبال منجر به اعلام کدام یک از اسامی می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اعلام روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899878

دیگر خبرها

  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی