Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهادت‌‎نامه امام حسین علیه‌السلام، کتابی است به زبان فارسی که زیر نظر مرحوم محمد محمدی ری‌شهری و با همکاری سید محمود طباطبایی‌نژاد و سید روح‌الله سید طبائی گردآوری شده است. این کتاب، برگرفته از دانشنامه امام حسین است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ کتاب شهادت‌‎نامه امام حسین (ع) کاری از گروه پژوهشی دارالحدیث که دارای سبک جدیدی در جمع آوری احادیث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب بخشی از یک پروژه بزرگتر به نام دانش‌‎نامه امام حسین (ع) است که مجموعه‌‎ای بیشتر از ده جلد را در بر می‌‎گیرد.

در دانش‌‎نامه امام حسین(ع)، احادیث و همه اتفاقات پیرامون امام حسین (ع) را جمع آوری کرده‌‎است که شهادت‌‎نامه در حقیقت پنج جلد از مجموعه ده جلدی کتاب دانشنامه امام حسین(ع) است که در مورد عاشورا است که این پنج جلد در دو جلد با عنوان شهادت‌‎نامه امام حسین (ع) جمع آوری شده‌‎است.

سبک کتاب از این جهت که وقایع را به ترتیب رخداد زمانی مرتب کرده و هر بخش را با توجه به روایت‌‎های منابع مختلف عنوان شده‌‎است.

این کتاب روشی برای انتخاب روایات دارد که منابع بعد از قرن دهم را در این مجموعه وارد نکرده است. قبل از صفویه هم منابع قرن 1 تا 5 را مورد استناد برای روایت‌‎های خود قرار داده، که برای تکمیل آن قرن 5 ، 7 و 10 مبنا را 5 قرن اول و بعد 5 قرن دوم که این کمک زیادی به جذابیت کتاب می‌‎کند.

این کتاب هم نسخه یک جلدی و هم نسخه دو جلدی دارد که در نسخه یک جلدی احادیث و روایات اضافی حذف شده‌‎است.

ویژگی‌های دیگر این کتاب عبارتند از:

تمامی فصل‌ها و قریب به اتفاق تحلیل‌های مندرج در بخش‌های شش‌گانه دانشنامه در این کتاب آمده است. شماری از عنوان‌های فرعی، همچنین عباراتی که برای توضیح بیشتر در تحلیل‌ها آمده بودند و بیش از همه، آن دسته از احادیث و گزارش‌های متنوّع تاریخی که با موضوع مشابه و با هدف تقویت مطالب از طریق تکثیر منابع، ذیل فصل‌های آن دانشنامه گرد آمده بودند، مشمول تلخیص و گزینش قرار گرفته‌اند. جامع‌ترین و گویاترین متن‌ها، از منابع معتبرتر، در ذیل هر عنوان، انتخاب شده‌اند. متن عربی احادیث و گزارش‌های تاریخی، جهت بهره‌گیری بیشتر علاقه‌مندان، در پاورقی آمده است. غالب توضیحات مندرج در پانوشت‌ها، حذف شده‌اند و در پانوشت، به ذکر حدّاکثر دو منبعِ دارای اعتبار بیشتر، برای هر متن، اکتفا گردیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتاب محمد محمدی ری شهری نامه امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه

منابع خبری از شهادت یک خبرنگار فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، محمد بسام الجمل، خبرنگار فلسطینی شب گذشته در جریان بمباران خانه‌اش در منطقه الجنینه در شرق رفح توسط رژیم صهیونیستی به شدت مجروح شد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، این خبرنگار صبح امروز به شهادت رسید.

سندیکای خبرنگاران فلسطینی در اواخر فروردین امسال در گزارشی از شهادت و زخمی‌شدن ۱۵ خبرنگار در جنایات رژیم صهیونیستی طی ماه مارس در نوار غزه خبر داد.

 در ماه مارس، نیروهای اشغالگر ۱۰۵ جنایت و تخلف علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی مرتکب شدند که طی آن ۶ خبرنگار شهید و ۹ تن دیگر مجروح شدند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، کمیته آزادی‌ها وابسته به سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد از این ۶ خبرنگار سه تن به دلیل بمباران خانه‌هایشان به شهادت رسیدند. سه خبرنگار دیگر هم بر اثر اصابت گلوله و ترکش شهید و ۹ تن دیگر زخمی و در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

این بیانیه می‌افزاید که ارتش اشغالگر ۱۰۵ جنایت و تخلف از جمله تخریب ۱۲ مؤسسه و خانه متعلق به خبرنگاران در نوار غزه، دستگیری هشت خبرنگار، ۲۴ مورد تخریب و ضبط تجهیزات روزنامه‌نگاری و ۲۲ مورد بازداشت تیم روزنامه‌نگاری برای اخلال در کار را مرتکب شده است.

نقض آزادی مطبوعات به‌ویژه با بسته‌شدن شبکه تلویزیونی فلسطین در شهر قدس و با اخراج تعدادی از خبرنگاران برای پوشش‌ندادن رویدادهای این شهر و اطراف مسجدالاقصی تشدید شده است.

طبق گزارش منابع خبری از هفتم اکتبر تا کنون بیش از ۱۳۰ خبرنگار در غزه به شهادت رسیدند.

این اتحادیه اطمینان داد که همواره به دنبال تعقیب رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه‌های بین‌المللی برای جنایات ارتکابی علیه روزنامه‌نگاران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • عملیات شهادت‌طلبانه جدید در سرزمین‌های اشغالی
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه