Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@11:28:16 GMT

افزایش وام اشتغال سربازان به ۱۵۰ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۶۸۹۲

افزایش وام اشتغال سربازان به ۱۵۰ میلیون تومان

به گزارش قدس آنلاین سردار محمدجواد زاده کمند با اشاره به مبحث مهارت آموزی و لزوم همکاری دیگر نهادها با ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرایی شدن این موضوع گفت: مهارت آموزی سربازان موضوعی نیست که فقط مربوط به نیروهای مسلح باشد و نیروهای مسلح بتوانند به تنهایی این کار را به سرانجام برسانند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در این سند سهم هر کدام از دستگاه‌ها در پشتیبانی از موضوع مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تعیین شده است، گفت: امیدواریم تمامی دستگاه‌ها به نقشی که در این سند برای آنها در نظر گرفته شده است، عمل کنند تا اهداف مان در موضوع مهارت آموزی به طور کامل محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه را تأیید کرد

وی افزود: در همین راستا سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تهیه و به تأیید رئیس جمهور رسید و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد تا آن چیزی که در این سند پیش بینی شده با همکاری تمامی نهادها به مرحله عمل برسد.

به گفته وی، برای اجرایی سازی سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه کمیته ویژه ای تشکیل شده و تا به امروز پنج جلسه برگزار شده و وظایف هر دستگاه به طور دقیق مشخص شده است.

سال گذشته رقم وامی که به هر سرباز اعطا می‌شد ۱۰۰ میلیون تومان بود که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است

سردار زاده کمند با اشاره به وام در نظر گرفته شده برای اشتغال سربازان گفت: سال گذشته مصوب شد دو هزار میلیارد تومان برای اعطای وام به سربازان داده شود که البته بخشی از این تسهیلات قرض‌الحسنه بود و دو هزار نفر توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی گفت: اما برای عملیاتی سازی این تسهیلات اقدامات و ریل گذاری‌هایی نیاز بود که به موقع کارها انجام نشد و از برنامه عقب افتادیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا تمامی تسهیلاتی که به سربازان داده می‌شود در قالب وام قرض‌الحسنه باشد البته افرادی که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده باشند و خدمتشان به پایان رسیده باشد می‌توانند برای اشتغال از این وام استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رقم وام سربازان به منظور اشتغال زایی تغییری کرده یا خیر، گفت: سال گذشته رقم وامی که به هر سرباز اعطا می‌شد ۱۰۰ میلیون تومان بود که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

زاده کمند خاطرنشان کرد: امسال ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام سربازان آن هم به صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است، که امیدواریم به صورت کامل محقق شود.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خدمت سربازی وام اشتغال مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه میلیون تومان نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج