Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش وام اشتغال سربازان به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: رئیس جمهور سند ملی مهارت آموزی و اشتغال سربازان را تایید کرد. رئیس جمهور سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه را تأیید کرد.

مهر نوشت: محمدجواد زاده کمند با اشاره به مبحث مهارت آموزی و لزوم همکاری دیگر نهادها با ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرایی شدن این موضوع گفت: مهارت آموزی سربازان موضوعی نیست که فقط مربوط به نیروهای مسلح باشد و نیروهای مسلح بتوانند به تنهایی این کار را به سرانجام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در این سند سهم هر کدام از دستگاه‌ها در پشتیبانی از موضوع مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تعیین شده است، گفت: امیدواریم تمامی دستگاه‌ها به نقشی که در این سند برای آنها در نظر گرفته شده است، عمل کنند تا اهداف مان در موضوع مهارت آموزی به طور کامل محقق شود.

وی افزود: در همین راستا سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تهیه و به تأیید رئیس جمهور رسید و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد تا آن چیزی که در این سند پیش بینی شده با همکاری تمامی نهادها به مرحله عمل برسد.

به گفته وی، برای اجرایی سازی سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه کمیته ویژه ای تشکیل شده و تا به امروز پنج جلسه برگزار شده و وظایف هر دستگاه به طور دقیق مشخص شده است.

زاده کمند با اشاره به وام در نظر گرفته شده برای اشتغال سربازان گفت: سال گذشته مصوب شد دو هزار میلیارد تومان برای اعطای وام به سربازان داده شود که البته بخشی از این تسهیلات قرض‌الحسنه بود و دو هزار نفر توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی گفت: اما برای عملیاتی سازی این تسهیلات اقدامات و ریل گذاری‌هایی نیاز بود که به موقع کارها انجام نشد و از برنامه عقب افتادیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا تمامی تسهیلاتی که به سربازان داده می‌شود در قالب وام قرض‌الحسنه باشد البته افرادی که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده باشند و خدمتشان به پایان رسیده باشد می‌توانند برای اشتغال از این وام استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رقم وام سربازان به منظور اشتغال زایی تغییری کرده یا خیر، گفت: سال گذشته رقم وامی که به هر سرباز اعطا می‌شد ۱۰۰ میلیون تومان بود که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

زاده کمند خاطرنشان کرد: امسال ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام سربازان آن هم به صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است، که امیدواریم به صورت کامل محقق شود./تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: سربازان وام سربازان مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه سند ملی مهارت آموزی و اشتغال ستاد کل نیروهای مسلح میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج

‌طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دستاوردها، ابتکارات و توانمندی‌های خوداتکایی، خودکفایی و خوداشتغالی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در سومین نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات و تولیدات کارگاه‌های خود اتکایی مدارس شبانه‌روزی استان در سنندج عرضه شد.

‌وی بیان کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا دانش‌آموزان ضمن کسب مهارت‌های زندگی و آماده شدن برای ورود به مرحله دیگر از زندگی، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و استعدادهای بالقوه خود را فعل سازند.

محمدی با بیان اینکه در سه غرفه این نمایشگاه توانمندی‌های دانش آموزان با نیاز ویژه شهرستان سنندج به نمایش گذاشته شده، مهارت آموزی را از بهترین کارها برای دستیابی به اشتغال مطمئن دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها دانش آموزان آثار و دست سازه‌های خود را در زمینه‌های مختلف هنری و فنی به نمایش گذاشته‌اند.

وی هدف از حضور دانش آموزان مراکز متوسطه استثنایی در این نمایشگاه را ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد پیوند میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عادی عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان دارای توانمندی‌های زیادی هستند که با فراهم شدن امکانات و بستر مناسب می‌توانند بر محدودیت‌های خود غلبه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: خودباوری و خود اتکایی از محوری‌ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

محمدی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ با نمایش دست ساخته‌های دانش آموزان متوسطه کاردانش خاص هنرستان‌های دخترانه گل‌ها وپسرانه نوآوران سنندج برای بازدید عموم آزاد است.

کد خبر 6090988

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج