Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:59:25 GMT

رایزنی وزیر دفاع ترکیه با وزرای اوکراینی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۷۲۳۴

رایزنی وزیر دفاع ترکیه با وزرای اوکراینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه پیرامون آخرین وضعیت انتقال غلات با اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع و الکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت اوکراین تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش وزارت دفاع ترکیه، طرفین در این تماس تلفنی از تداوم تسریع در حمل و نقل غلات و اقدامات صورت گرفته با همکاری و هماهنگی در مرکز مشترک هماهنگی استانبول ابراز خرسندی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که ۳ کشتی دیگر حامل غلات اوکراین، بنادر این کشور در دریای سیاه را ترک کردند تا آنها را به بازارهای بین‌ المللی برساند.

۳ کشتی جدید در مجموع حامل حدود ۵۸ هزار تن ذرت، به عنوان بخشی از توافق میان روسیه و اوکراین هستند تا با عرضه به بازارهای جهانی، تا اندازه‌ ای مشکل کمبود غلات در جهان را جبران کنند.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ترکیه دیروز جمعه طی بیانیه ای اعلام کرد: کشتی‌های ناویستار، پولارنت و روجن حامل محموله ذرت از بنادر دریای سیاه خارج شدند و قرار است از سوی هیئتی از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مورد بازرسی قرار بگیرند.

بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه کرد که کشتی حامل ۱۳ هزار تن ذرت از بندر چرنومورسک اوکراین به سمت انگلیس در حال حرکت است. همچنین مسیر کشتی روجن تحت پرچم مالت نیز به طور مداوم از سوی مرکز هماهنگی مشترک تحت نظارت است.

وزارت دفاع ترکیه خاطرنشان کرد که کشتی پولارنت تحت پرچم این کشور، که در بندر چرنومورسک مستقر بود، نیز به سمت بندر کاراسو در شرق استانبول در حال حرکت است. همچنین کشتی حامل ۱۲ هزار تن ذرت، پیش از ورود به کاراسو، از سوی تیم بازرسی مشترک در شمال استانبول مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

پیشتر توافقنامه چهارجانبه صادرات غلات اوکراین با مشارکت نمایندگانی از روسیه، ترکیه، سازمان ملل و اوکراین در مراسمی در شهر استانبول به امضا رسید. صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه از بنادر اودسا، چورنومورسک و یوژنی تضمین شده است.

راشا تودی در این خصوص گفته بود: توافقنامه مذکور از ۲۲ جولای به مدت ۱۲۰ روز معتبر بوده و امکان تمدید برای مدت زمان بیشتری را هم دارد.

کد خبر 5557511

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه اوکراین غلات خلوصی آکار ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی عراق تایوان روسیه نانسی پلوسی تنش آمریکا و چین اوکراین افغانستان ایمن الظواهری لبنان جنگ اوکراین ایران وزارت دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال 《روسلان ژاک سیلیکوف》 وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر 6089370 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد