Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید افزود: شجاعت ستودنی رئیس جمهوری و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی در اجرای این سیاست اگرچه قدری سختی بر مردم و تولیدکنندگان وارد شد، اما موجب تغییر رویکرد اقتصادی به نفع مردم است.

حسین دماوندی نژاد گفت:باید با تقویت تولیدات و محصولات خود در بخش‌هایی مانند تولید گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز بتوانیم در کنار اجرای این اصلاحات، حضور در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی را با قوت رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که استان خراسان رضوی با شرایط خاص و جایگاه مهمی که در عرصه تولیدات دامی و کشاورزی دارد جزء استان‌های مهم کشور است گفت: سفر سالانه ۳۰ میلیون زائر، وجود ۳۳ شهرستان و بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت ساکن در کنار ظرفیت‌های تولیدی فراوان نقش مهمی را به این استان در جهت امنیت غذایی و حمایت از سفره مردم داده است.

دماوندی‌نژاد افزود: خراسان رضوی در اجرای موثر و مفید طرح مردمی سازی اقتصاد هم جزء استان‌های موفق بوده است و امید است با مدیریت جدید شاهد تداوم این روند مثبت باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در قالب مردمی‌سازی اقتصاد، حمایت از دامپروری اولویت نخست در این استان است، زیرا در اجرای این طرح بیشترین تلاطم در بخش کشاورزی و دامپروری رخ داد.

اباالفضل چمندی با بیان این که امیدواریم نقاط قوت بخش کشاورزی خراسان رضوی در سال‌های گذشته همچنان ادامه یابد افزود: در سال ۱۳۶۵ میزان تولیدات کشاورزی در کشور ۲۰ میلوین تن بوده که هم اکنون این تولیدات از ۱۲۰ میلیون تن گذر کرده است.

وی ادامه داد: در همان سال‌های نخست انقلاب ۳۳ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شد که امروز این سهم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و بخش کشاورزی و دامپروری همچنان نقطه امید بخش راهبردی در استقلال کشور محسوب می‌شود.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان این که طی ۳۹ ماه خدمت در این پست با تحولات مدیریتی در راس وزارتخانه و استان شاهد تداوم کار و فعالیت‌ها در همه بخش‌های زیر مجموعه بوده‌ایم گفت: این درحالی است که علاوه بر تغییر و تحولات مدیریتی شاهد تحمیل شرایط خشکسالی و تحریم هم بودیم که خوشخبتانه در عملکرد این استان تاثیر منفی نداشت.

محمدرضا اورانی افزود: یکی از وظایف ما در بخش کشاورزی با توجه به مشکل کمبود آب، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است که در سال‌های ۹۸ تا پایان ۱۴۰۰ معادل ۳۵ هزار هکتار اراضی استان به این سامانه مجهز شدند.

وی ادامه داد:از دیگر نقاط قوت عملکردی دوره مدیریت کنونی اعطای تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون است که از سال ۹۲ که خط اعتباری مکانیزاسیون برقرار شد تا پایان پارسال معادل ۹۹۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب در این بخش به استان خراسان رضوی اختصاص یافت که از این میزان ۹۱۹ میلیارد تومان پرداخت شد که ۶۱۳ میلیارد تومان آن طی سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تخصیص یافته است که معادل حدود ۶۷ درصد کل مبلغ می‌شود.

در پایان این مراسم از خدمات محمدرضا اورانی که از ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی منصوب شده بود قدردانی و غلامرضا قنبری به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی طرح یارانه ها کشاورزی خراسان رضوی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود