Web Analytics Made Easy - Statcounter

آن گونه که نمودار‌ها نشان می‌دهد، موج هفتم کرونا که چند هفته ای‌ست کشورمان را در بر گرفته، روز به روز اوج می‌گیرد و به قله نزدیک‌تر می‌شود و در این مسیر بر شمار بیماران و از آن مهم تر، کشته شدگان افزوده می‌شود.
به گزارش «تابناک»، بر اساس گزارش اخیر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان که به ستاد ملی هم ارائه شده، دومین هفته مردادماه (هفته ۱۲۸ همه گیری بیماری کووید ۱۹ در ایران، یعنی سه شنبه ۴ مرداد لغایت دوشنبه ۱۰ مرداد) در حالی به پایان رسید که روند افزایش آمار‌های کرونایی در آن حفظ شد و تداوم یافت تا جایی که آمار‌ها حکایت از بستری ۱۰ هزار و ۶۲۱ تن در این هفته دارد در حالی که در هفته قبل از آن، شمار افراد بستری ۷ هزار و ۳۷۶ تن بود؛ یعنی رشد ۴۴ درصدی شمار بیماران بستری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که تامل در آمار فوتی‌های کرونایی در این هفته، به نکته نگران کننده تری می‌رسد تا جایی که می‌بینیم از ۲۰۴ فوتی در هفته ۱۲۷ همه گیری کووید ۱۹ در کشورمان به ۳۴۳ فوتی در هفته اخیر رسیده ایم که رشد چشمگیر ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد. رشدی ترسناک که با توجه به روند شیوع ویروس و بیماری در کشور در هفته‌های اخیر، دورنمایی هراس آور پیش رویمان ترسیم می‌کند، به ویژه از آن رو که می‌دانیم رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک در سطح کشور به شدت سقوط کرده است.
البته تغییرات رقم خورده منحصر به آمار بیماران بستری و جان باختگان نیست و در بیماران شناسایی شده از میان مراجعه‌های سرپایی به مراکز درمانی نیز شاهد رشد چشمگیر آمار‌ها هستیم، هرچند می‌دانیم که به دلیل کاهش بسیار شدید و چشمگیر تعداد تست‌های کرونایی، بسیاری از افراد مبتلا به کووید ۱۹ در کشورمان هرگز جایی در آمار‌ها پیدا نمی‌کنند؛ ایرادی که از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس در کشورمان خودنمایی می‌کرد و در دوره‌ای کوشیدند با افزایش شمار تست‌ها در مسیر کاهش ابعادش گام بردارند، اما فعلا رفع آن در دستور کار دولت مردان نیست.
نکته قابل تامل اما، نمودار زیر است که روند هفتگی بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ (البته آن دسته از بیماران که با تست PCR ابتلایشان به بیماری مسجل شده است) فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری را نشان می‌دهد و به وضوح روند افزایش آمار‌ها و شروع موج هفتم و اوج گیری آن را نشان می‌دهد. موجی که امیدواریم در سایه واکسیناسیون در کشورمان و همچنین کم خطرتر بودن سویه در حالی گردش ویروس در کشورمان یعنی اومیکرون، به بلندی موج مرگبار پنجم نرسد و حتی در قیاس با موج قبلی (ششم) هم کوتاه‌تر و کم آسیب‌تر باشد.
اتفاقی که هنوز می‌شود از بروزش جلوگیری به عمل آورد، به ویژه اگر بدانیم (به نمودار زیر مراجعه کنید) جز چند استان کشورمان (در صدر آن‌ها چهارمحال و بختیاری، لرستان، یزد، خراسان جنوبی، قم، کرمان و...)، اوضاع در بیش از نیمی از استان‌های کشورمان چندان وخیم نیست و کمتر از ۲۰ نفر از هر ۱۰۰ نفر از جمعیت بستری می‌شوند و میانگین مرگ و میر مبتلایان در کشورمان ۴ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت است. اعدادی که می‌شود با رعایت پروتکل‌های کرونایی به شدت کاهش شان داد.
نکته خوشاید در این گزارش، اما آنجایی خودنمایی می‌کند که می‌بینیم به رغم افزایش بارز و چشمگیر بیماران بستری در ۲۹ استان کشورمان در هفته اخیر، در این بازه در ۱۲ استان کشورمان شاهد ایستایی یا کاهش شمار فوتی‌ها بوده ایم. اتفاقی که شیرینی آن دوام چندانی نمی‌آورد اگر به یادآوریم در این بازه، با افزایش شمار فوتی‌ها مواجه بوده ایم که با توجه به روند ایستا یا کاهشی فوت در ۱۲ استان، معنایی ندارد جز افزایش چشمگیر فوتی‌ها در برخی استان‌ها که تهران سرآمد آنهاست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا ویروس کرونا فوتی کووید19 آمار نمودار محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا نشان می دهد کووید ۱۹ آمار ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور