Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@23:12:58 GMT

خشک کردن گردوی تازه به روش خانگی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۷۴۳۰

خشک کردن گردوی تازه به روش خانگی

بهترین روش خشک کردن گردو تازه و سبز در خانه ۱- برداشت گردو ۲- پوست کردن گردو ۳- خشک کردن گردوی تازه چگونه گردوی تازه را خشک کنیم تا کپک نزند؟ شکستن اصولی گردو و تهیه مغز گردو  روش خشک کردن مغز گردو تازه پاک کردن اثر سیاهی پوست گردو از روی دست بهترین روش خشک کردن گردو تازه و سبز در خانه

به گزارش اقتصاد آنلاین، ​آیا مقداری گردو تازه برداشت کرده‌اید یا برایتان سوغاتی آورده‌اند و نمی‌دانید چگونه آنها را خشک کرده و برای مدت طولانی نگهداری کنید؟ گردو تازه برداشت شده باید در دو مرحله خشک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای خشک کردن گردوی تازه اول باید پوست سبز را از آن جدا کنید و سپس پوست قهوه‌ای آن را جدا کرده و مغز آن را خشک و انبار کنید. اگر روش درست خشک کردن گردو سبز را دنبال کنید، گردو‌ها درسته و کامل جدا می‌شوند و بدون اینکه فاسد شوند تا مدت زیادی می‌مانند.

۱- برداشت گردو

زمانی که پوست گردو‌ها هنوز سبز هستند، گردو‌ها را برداشت کنید. پوست گردو باید به گونه‌ای باشد که زمانی که آن را فشار می‌دهید، اثر انگشتتان روی پوست سبز آن بماند، بدون آن که زیر آن پوست سیاه شود. این نشان می‌دهد که مغز گردو کاملا آماده است و شکل گرفته است. برای چیدن گردو‌ها می‌توانید با ضربه به شاخه‌ها، گردو‌ها را روی زمین بریزید و آنها را از روی زمین جمع کنید. هنگام برداشت حتما از دستکش استفاده کنید، زیرا پوست سبز و تازه‌ی گردو می‌تواند به سیاه شدن پوست شما منجر شود.

۲- پوست کردن گردو

پوست سبز گردو را از آن جدا کنید. این کار ممکن است کمی دشوار باشد. برای راحتی می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

چند بار با کفش روی آن راه بروید. یک تخته چوبی سنگین روی گردو‌ها قرار دهید و آن را مانند وردنه حرکت دهید. با ماشین روی گردو‌ها حرکت کنید. این کار گردو‌ها را نمی‌شکند. پس از آنکه پوست سبز گردو را جدا کردید، سطلی را با آب سرد پر کنید و گردو‌ها را درون آن بریزید و بشویید. گردو‌هایی که روی آب شناور می‌شوند را دور بریزید چرا که این بدان معناست که پوک هستند. ۳- خشک کردن گردوی تازه

گردو‌ها را پس از شستن، در هوای آزاد بگذارید تا خوب خشک شوند. آن‌ها را روی یک ملحفه روی سطح زمین پخش کنید و اجازه دهید هوا در میان آن‌ها جریان یابد، اما از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد. اجازه دهید گردو‌ها دو هفته در این وضعیت قرار بگیرند تا پوست آنها کاملا خشک شود. هراز گاهی آن‌ها را قاطی کنید تا گردش هوا به خوبی انجام شود.

پس از دو هفته گردو‌ها را بررسی کنید و ببینید که کاملا خشک هستند یا خیر. می‌توانید یکی دو تا را بشکنید و ببینید مغز آن چگونه است. گردویی آماده است که مغز آن شکننده باشد و بافت دور آن نیز ترد باشد، نه آب دار و نرم. اگر می‌بینید گردو‌ها آماده نیستند همچنان به خشک کردن ادامه دهید. هنگام خشک کردن گردو سبز، اگر به درستی رطوبتشان را از دست نرود، موجب کپک زدن مغز‌ها می‌شود.

زمانی که گردو‌ها کاملا خشک شدند، آن‌ها را در یک کیسه‌ی توری مانند یا پارچه‌ای بریزید و انبار کنید. محل انبار باید خشک و خنک باشد یا حتی می‌توانید گردو‌ها را در فریزر قرار دهید. در این صورت گردو‌ها برای یک تا دوسال محفوظ خواهند ماند.

چگونه گردوی تازه را خشک کنیم تا کپک نزند؟

هر چند روز یک بار گردوهای تازه را جا به جا کنید تا تمام همه سطح آن در معرض جریان هوا قرار گرفته و خشک شود.

گردوها را در فضای باز و به شرطی که احتمال بارندگی وجود نداشته باشد و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند، خشک کنید.

تا مراحل آخر چک کنید که آیا گردوها به طور کامل خشک شده‌اند یا خیر. در صورت مرطوب بودن گردو تازه و جمع آوری آنها از روی پارچه، امکان خرابی و کپک زدنشان وجود خواهد داشت.

چند گردو را برای امتحان بشکنید. پوست و مغز گردو تازه باید کاملا خشک، ترد و شکننده باشد.

پس از خشک شدن کامل گردوها، آنها را درون کیسه یا سبد توری قرار دهید و در جایی خشک و خنک یا در فریزر نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری گردو طولانی است. بسته به کیفیت آن می توانید یک تا دو سال با خیال راحت گردو تازه را در مکان مناسب انبار و استفاده کنید.

شکستن اصولی گردو و تهیه مغز گردو

شکستن پوست قهوه ای رنگ گردو کار ساده‌ای نیست و بسیاری از مواقع استفاده از وسیله‌ای همچون گردو شکن موجب خرد شدن گردو و مغز داخل آن می‌شود. ازین رو برای شکستن گردو در منزل روش‌های متعددی وجود دارد. به منظور راحت شکستن گردو در منزل می‌توانید نگهداری گردو در آب را به مدت ۲ ساعت امتحان کنید. پس از خیس خوردن کامل گردوها، آن‌ها را به مدت یک شب داخل ظرفی در بسته نگهداری کنید. این کار باعث نرم‌تر شدن پوست سخت گردو‌ها خواهد شد.

با استفاده از روشی دیگر می‌توانید گردو‌ها را در یک حوله بپیچید و به کمک وسیله‌ای همچون چکش شروع به شکستن گردو‌ها کنید.

 روش خشک کردن مغز گردو تازه

انجام این کار نیز پیچیده‌ای نیست. به این منظور مغز گردو‌ها را روی پارچه یا سینی در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند. هر چقدر مغز گردو تازه خشک‌تر شود، امکان خرابی آن کمتر خواهد بود. انجام این مرحله برای افرادی ضروری است که قصد نگهداری گردو بدون پوست (نگهداری مغز گردو) را دارند.

نکته: در صورتی که قصد ذخیره یا نگهداری گردوها را دارید، بهتر است آنها را در یک ظرف دربسته مخصوص و در یخچال نگهداری کنید. در صورت تمایل می توانید قبل از گذاشتن آنها در یخچال، کمی آنها را تفت داده و برشته کنید.

پاک کردن اثر سیاهی پوست گردو از روی دست

همانطور که گفتیم، هنگام برداشت گردوی تازه، از دستکش استفاده کنید تا دست‌هایتان سیاه نشود. اما اگر سهل انگاری کردید و کار از کار گذشت، خب… نگران نباشید. روش‌هایی برای پاک کردن سیاهی گردو از دست وجود دارد.

اگر یک پاک کننده‌ی سریع بخواهید، می‌توانید با استفاده از وایتکس و لیف دست‌هایتان را تمیز کنید. البته که این روش را ترجیحا به کار نبرید، چرا که وایتکس برای پوست اصلا خوب نیست. روش جایگزین دیگر استفاده ازشیر، آبغوره و یا مایع معجزه اسای سرکه است.

ابتدا کمی آبلیمو روی دستان خود بریزید و سپس کمی نمک روی آن‌ها بپاشید. حال آنقدر دستانتان را به هم بمالید تا لکه‌ها از بین بروند.

ترکیب جوش شیرین و مایع ظرفشویی و استفاده از یک مسواک قدیمی و خمیردندان نیز معمولا کارساز است. اما به طور کلی این لکه‌ها به مرور و پس از چند روز از بین می‌روند. بنابراین اگر قرار نیست به میهمانی مهمی بروید، یا قرار ملاقات خاصی ندارید، کمی تحمل کنید تا به پوست دستتان آسیب نزنید.

 

منبع: ستاره لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر خانه داری اخبار عمومی خشک کردن گردو گردو خشک گردو تازه اخبار مرتبط آب اکسیژنه؛ کاربرد و فواید باور نکردنی ۱۴۰۱/۵/۱۴ چگونه در خانه پودر هل درست کنیم؟ ۱۴۰۱/۵/۱۴ چگونه هم یک زن شاغل باشیم هم خانه دار؟ ۱۴۰۱/۵/۱۳ خشک کردن انجیر در خانه + روش و طریقه نگهداری ۱۴۰۱/۵/۱۳ چطور لیمو عمانی درست کنم که تلخ نشه؟ ۱۴۰۱/۵/۱۳ خانم های متاهل و خانه دار بخوانند؛ از افسردگی فرار کنید ۱۴۰۱/۵/۱۲ آخرین ویدیو ها پیش‌بینی اقتصاددان بزرگ از آینده اقتصاد آمریکا ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۸:۲۲ حمله مرد تبر به دست در لیگ کشتی ایران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۷:۱۴ فحش رکیک عادل فردوسی پور به مهدی طارمی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۶:۴۰ آموزش خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۶:۳۸ حال آشفته شهاب حسینی در محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۶:۲۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۸:۵۱ خشک کردن گردوی تازه به روش خانگی ۱۸:۴۹ پاسخنامه رتبه های زیر ۱۰۰ هزار کشوری کنکور ۱۴۰۱ منتشر شد ۱۸:۴۷ در روز دوم و سوم مذاکرات چه گذشت؟ ۱۸:۴۵ آخرین وضعیتی ترافیکی تهران / مسافران بخوانند ۱۸:۳۸ رفتارهای جالب افراد باهوش با دیگران ۱۸:۲۳ کوچک کردن بینی بدون جراحی + روش های خانگی ۱۸:۲۲ پیش‌بینی اقتصاددان بزرگ از آینده اقتصاد آمریکا ۱۸:۱۰ اقدام چین در قطع کانال‌های ارتباطی غیرمسئولانه است ۱۸:۰۱ با این روش ها سرفه کودکان را درمان کنید ۱۸:۰۰ رشد سالانه دهه ۸۰ برابر ۱۴.۸ درصد، دهه ۹۰ فقط ۲.۱! / ۶ گروه ۸۰ درصد ارزش افزوده صنعت را تولید کردند ۱۸:۰۰ قیمت تلویزیون تی سی ال (جدول) ۱۷:۵۵ هزینه تبلیغات در اینستاگرام رونالدو و مسی چقدر است؟ ۱۷:۴۴ با این حرکات کششی از ماساژ بی نیاز شوید ۱۷:۳۴ ایران در لیست ۱۰ کشور با بالاترین نرخ تورم ۱۷:۳۱ کشاورزان، برنج خود را نمی فروشند! / شهریور ماه بهترین زمان خرید برنج ایرانی ۱۷:۲۹ هشدار به زنان باردار؛ در مصرف این مواد گیاهی احتیاط کنید ۱۷:۲۱ مروری بر ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه ۱۷:۱۶ خرما و شیر؛ معجونی برای لاغری + روش ۱۷:۱۳ چین مانور نظامی جدیدی کلید زد ۱۷:۰۰ سخنگوی قوه قضائیه بر جمع آوری سگ های ولگرد تاکید کرد ۱۶:۵۴ امسال کمبود کتب درسی نداریم ۱۶:۴۴ مقصر متروپل چه کسی بود؟ ۱۶:۴۱ کاهش سه میلیونی قیمت خودروی بدون قرعه کشی در روز نیمه تعطیل بازار +جدول قیمت ۱۶:۳۸ آموزش خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن + فیلم ۱۶:۲۳ مراسم سنتی مشعل گردانی نجفی های مقیم قم + عکس ۱۶:۱۹ برج میلاد تعطیل شد ۱۶:۱۶ همسر وهب نصرانی کیست؟ ۱۶:۱۰ گرمای هوا در تهران ادامه می یابد؟ ۱۵:۵۱ قیمت دارو نباید از قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ بیشتر شود ۱۵:۴۸ خطرات مرگبار علائم التهابات مفصلی که باید جدی بگیرید ۱۵:۴۶ پیام سرپرست بانک به مناسبت سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون ۱۵:۴۵ جزئیات نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ ۱۵:۳۵ نحوه محاسبه مهریه تغییر می کند؟ ۱۵:۲۱ تورم بیش از ۹۷ درصدی قیمت تولیدکننده گاوداری­‌های صنعتی ۱۵:۱۹ میانجی گری ترکیه برای حل و فصل جنگ اوکراین ۱۵:۱۳ ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات سیل به کشاورزی کشور ۱۵:۱۱ ‌چرا نوشیدن قهوه از ظهر به بعد اشتباه است؟ ۱۵:۱۰ سلامی: اسراییل تاوان سنگین بابت جنایت اخیر خواهد داد ۱۵:۰۹ قدردانی از حضور و امدادرسانی شرکت مس در مناطق سیل زده کرمان ۱۵:۰۸ ارزش معاملات هفتگی بورس کالا به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید ۱۵:۰۳ صندوق تثبیت پولدار شد ۱۴:۵۵ رشد قابل توجه نقل و انتقالات کاردانو ۱۴:۴۶ مرز تجاری شلمچه تاسوعا و عاشورا بسته است ۱۴:۴۵ آخرین آمار کرونا در ایران / ۶۱ نفر فوت شدند ۱۴:۴۳ آیین سنتی سینی گردانی حضرت قاسم (ع) + عکس ۱۴:۳۶ معرفی ۷ دعای مهم در زیارت عاشورا ۱۴:۳۲ دلیل اختلاف قیمت مسکن اعلامی مرکز آمار و بانک مرکزی مشخص شد ۱۴:۲۵ نقاشی هایی که ناصرالدین شاه و رضاخان پاره می کردند! ۱۴:۲۲ همایش شیرخوارگان حسینی(ع) + عکس ۱۴:۲۰ با یکبار پلک زدن چه اتفاقی در جهان می افتد؟ + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خانه داری اخبار عمومی خشک کردن گردو گردو خشک گردو تازه مغز گردو تازه خشک کردن گردو نگهداری کنید نگهداری گردو روش خشک کردن ارز دیجیتال گردو ها پوست گردو قرار دهید کاملا خشک پوست سبز ۱۴۰۱ ۵ روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تازه از شکسته شدن سد در کنیا

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از دیلی نیوز، روز دوشنبه حادثه هولناکی در منطقه مای ماهیو در شهر ناکورو در کنیا رخ داد.

از چند روز قبل از این حادثه، بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب باعث پر شدن سد قدیمی در این منطقه شده بود و حجم آب به حدی بود که فشار زیادی به سد وارد می‌شد. در نهایت نیز همین فشار باعث شد که روز دوشنبه، سد قدیمی در هم شکسته و فرو بریزد.

به دنبال این حادثه سیل عظیمی به سمت پایین دست سد و شهر ناکورو به راه افتاد.

گل و لای به همراه شاخه درختان با صدای مهیب شهر را در بر گرفت و در چشم بر هم زدنی خانه‌ها را با خود برد و راه‌ها را قطع کرد.

تصاویر منتشر شده از این حادثه خودروهایی را نشان می‌دهد که به دنبال شکسته شدن سد، در میان گل و لای سیلاب گیر کرده‌اند و راه‌هایی که مسدود شده‌اند و خانه‌هایی که در هم فرو ریخته‌اند.

سوزان کیهیکا، فرماندار شهرستان ناکورو گفت: تا کنون اجساد ۴۲ نفر که در این حادثه کشته شده‌اند، پیدا شده‌ و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تعداد قربانیان بیش‌تر از این‌هاست، زیرا هنوز تعداد زیادی در گل و لای مدفون هستند که جست‌وجو برای یافتن اجساد آنها ادامه دارد.

شکسته شدن سد تنها حادثه مرگبار ناشی از بارش شدید باران در کنیا نبود و در روزهای گذشته جاری شدن سیل در نقاط مختلف این کشور، دست‌کم جان ۱۵۵ نفر را گرفته است. برخی از آنها سرنشینان دو قایق بودند که در سیل واژگون شده بودند.

وزارت آموزش و پرورش این کشور اعلام کرده که به دلیل «باران های شدید مداوم» بازگشایی مدارس یک هفته به تعویق افتاده، مدارس مجبور به تعطیلی پس از تعطیلات میان ترم شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، تیم‌های امداد و نجات مشغول جستجو در بین گل و لای برای یافتن بازماندگان هستند.

کد خبر 848137 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل کنیا حوادث جهان

دیگر خبرها

  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • روایت تازه از شکسته شدن سد در کنیا
  • عکس| تازه‌ترین عکس بهرام رادان با ظاهری جدید
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • اولین تصاویر از مجروح تازه داماد حمله جیش‌الظلم
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • کرم معجزه