Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن از تهیه طرحی برای جلوگیری از حضور چهره‌های تکراری در رقابت‌ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، کریم دولتی در برنامه زنده «افق» قرآن امروز 15 مرداد افزود: کار‌های مطالعاتی این طرح انجام شده و پیش بینی می‌شود از سال آینده شاهد اجرای آن باشیم.
وی با ارائه توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت مسابقات قرآن کشور اضافه کرد: مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در همه استان‌ها به پایان رسیده است و از یکشنبه هفته آینده 23 مرداد رقابت‌های مرحله استانی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با اشاره به اینکه نخستین رقابت‌ها در استان مازندران برگزار می‌شود، گفت: همچون سنوات گذشته استان‌ها به چند دسته تقسیم شده اند و در هر دسته تعدادی از استان‌های قوی و متوسط حضور دارند. این کار در بحث استفاده از داوران شرایط را تسهیل خواهد کرد.
دولتی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن تا پایان شهریورادامه خواهد یافت، تصریح کرد: برنامه کلی برگزاری مسابقات در استان‌ها از سوی مرکز اعلام می‌شود، اما تصمیم گیری در مورد اینکه رقابت‌ها چه روز‌هایی برگزار شود بر عهده خود استان‌ها گذاشته شده است.
وی در مورد تأثیر سیل‌های اخیر در برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تعویق یا تأخیر مسابقات به دلیل بلایای طبیعی نداشته ایم و عموم استان‌ها قبل از این اتفاقات مسابقات شهرستانی خود را برگزار کردند.
مشهد؛ میزبان مرحله مقدماتی مسابقات بین المللی قرآن
مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور اظهار کرد: مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن امسال به میزبانی استان کرمانشاه، مرحله نهایی بخش معارفی در استان قم، مرحله نهایی بخش آوایی در استان خوزستان و مرحله نهایی بخش نغمات نیز در استان قزوین برگزار خواهد شد.
دولتی ادامه داد: همچنین مقرر شده است تا مرحله مقدماتی مسابقات بین المللی قرآن به صورت مجازی به میزبانی شهر مشهد (محل استقرار داوران مسابقات) برگزار شود. مرحله نهایی این رویداد نیز در تهران برگزار خواهد شد. بر همین اساس امسال برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی شش استان کشور را درگیر کرده ایم. این روند می‌تواند به اینکه مسابقات از نظر مکانی و زمانی به یک نقطه و یک لحظه از سال مربوط نباشد، کمک کند.
وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوالی در مورد بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن و آخرین تغییرات آن گفت: مسابقات معارفی با هدف تحت پوشش قرار دادن جمعیت زیادی از مردم که حضور تخصصی در عرصه قرآن ندارند، برگزار می‌شود. امسال علاوه بر رشته تفسیر عمومی قرآن که سال‌های قبل هم دایر بود، دو رشته تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز برای اولین بار برنامه ریزی شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور افزود: این دو بخش کمک کرد تعداد شرکت‌کنندگان بخش معارفی بیشتر شود. در این سه رشته مجموعاً حدود 20 هزار شرکت‌کننده خواهیم داشت. این رشته‌ها به نوعی خود را با بدنه عمومی مردم همراه کرده است به همین خاطر در تلاش هستیم تا طی سال‌های آینده این کار را در بقاع متبرکه به عنوان یک کار دائمی ادامه دهیم.
دولتی تاکید کرد: این مسابقات در مرحله استانی به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود. مرحله کشوری این بخش نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی با حضور منتخبان استانی برگزار می‌شود، در این مرحله نیز آزمون به صورت چهار گزینه‌ای است، ولی اگر امتیازات به هم نزدیک باشد، سوال شفاهی نیز در نظر گرفته خواهد شد. نهایتاً مرحله نهایی کشوری هم به صورت حضوری و شفاهی در قم برگزار می‌شود.
افزایش میزان جوایز
مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در مورد میزان جوایز این دوره از مسابقات گفت: در مورد رقم دقیق این جوایز حضور ذهن ندارم، اما امسال جوایز نسبت به سال قبل افزایش داشته است، البته میزان جوایز نمی‌تواند زحمات شرکت کنندگان را جبران کند، ولی به هر حال تقدیری از این تلاش‌ها برای ایجاد انگیزه بیشتر خواهد بود.
دولتی با اشاره به حضور متمادی برخی افراد در مسابقات قرآن، گفت: برخی از قاریان و حافظان هستند که سال‌های سال در مسابقات حضور پیدا می‌کنند، اما، چون موفق به کسب رتبه اول نمی‌شوند، همیشه در رقابت‌ها حضور دارند. همین امر باعث شده است نوعی ناامیدی در شرکت کنندگان دیگر ایجاد شود و افراد جدید با وجود چهره‌های قدیمی دیگر شانسی برای خود جهت موفقیت در مسابقات قائل نباشند.
اختصاص برخی مزایا برای شرکت کنندگان قدیمی
وی اضافه کرد: برای رفع این موضوع فرایندی را پیش بینی کرده ایم بلکه بتوانیم برای چهره‌های قدیمی‌تر مسابقات یک سری امتیازات و مزایا در نظر بگیریم تا آن‌ها را از مسابقات جدا کنیم و چهره‌های جدید بیشتری شناسایی شوند. در برخی سال‌ها که افراد قدیمی‌تر نتوانسته اند در مسابقات حضور پیدا کنند و چهره جدیدی آمده است، شاهد بوده ایم که اتفاقاً آن چهره در مسابقات خارجی و داخلی درخشیده است و این نوید را به ما داده است که می‌توان برای این چاره‌ای اندیشید.
دولتی بیان کرد: هنوز در حال پردازش، مطالعه و مشورت در مورد این طرح هستیم. بخشی از راه طی شده و امیدوارم برای دوره چهل و ششم بتوانیم این را به جریان بیندازیم.
چگونگی برگزاری مسابقات قرآن در شرایط کرونایی
مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در مورد وضعیت کرونایی و تأثیر آن بر مسابقات گفت: بخشی از مسابقات به صورت کتبی یا مجازی برگزار می‌ شود، مرحله کشوری نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی است. در مرحله مقدماتی باز هم مسابقات به صورت ارسال فایل ویدئویی ضبط شده برگزار می‌شود و تنها مرحله نهایی به صورت حضوری و با حضور تعداد کمتری از شرکت کنندگان برگزار می‌ شود و حتی اگر وضعیت کرونایی نیز به همین شکل باشد، مشکل چندانی برای برگزاری حضوری نخواهد داشت.
دولتی افزود: در مسابقات بین المللی نیز با توجه به اینکه پیش بینی شده بود برخی کشور‌ها هنوز درگیر شرایط کرونایی باشند، تصمیم گرفته شد مرحله مقدماتی به صورت غیر حضوری و مرحله نهایی نیز به صورت حضوری برگزار شود. سال قبل هر دو مرحله مسابقات به صورت غیر حضوری برگزار شد و فقط داوران در ایران حضور یافتند.
وی در مورد طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اظهار کرد: این طرح از اوایل دهه 90 از طرف شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان اوقاف ابلاغ و مقدماتی هم فراهم، اما اجرای آن در دوره مدیریت آقای مهدی قره شیخلو انجام شد، تاکنون دو دوره این طرح برگزار شده و حدود 490 نفر داور در چهار سطح مختلف سطح بندی شده اند.
مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در پایان اظهار کرد: دوره سوم این طرح نیز از شهریور کلید خواهد خورد و در مهر نیز شاهد فرایند اجرایی آن خواهیم بود. پیش بینی می‌ شود بعد از دور سوم حداقل تا دو سال نیاز به ساماندهی و ورود داوران جدید نخواهیم داشت.
برنامه زنده «افق» قرآن امروز 15 مرداد با حضور کریم دولتی، مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور و با اجرا و کارشناسی جواد نصیری به روی امواج شبکه رادیویی قرآن رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قرآن مسابقات سراسری قرآن مرحله مقدماتی برگزار می شود شرکت کنندگان مرحله نهایی بین المللی خواهد شد رقابت ها استان ها پیش بینی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در پایان مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور که به مدت ۳ روز به میزبانی سایت استاندارد مینی گلف اصفهان برگزار شد تیم‌های تهران و قم به ترتیب در بخش آقایان و بانوان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد گفت: بیش از ۱۷۰ ورزشکار از ۲۴ استان کشور در این مسابقات حضور داشتند.

خانم جهانی افزود: این هفتمین دوره مسابقات کشوری مینی گلف بود که با حضور برترین‌های ایران برگزار شد سطح بسیار بالایی داشت.

وی گفت: این رقابت‌ها در کنار سنجش میزبان آمادگی ورزشکاران مینی گلف کشور فرصتی هم برای کشف استعداد‌های جدید بود تا از آنها در اردو‌های تیم ملی برای رویداد‌های بین المللی دعوت شود.

جهانی افزود: مینی گلف یکی از رشته‌های جذاب و پرهیجان ورزشی است که سن و سال در آن مطرح نیست و‌در حوزه قهرمانی می‌توان از سنین پایین تا سنین بالای ۶۰ الی ۷۰ در این ورزش فعالیت کرد.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با اشاره به جایگاه خوب ایران در آسیا گفت: ایران در سال‌های اخیر همواره جزو ۳ تیم برتر آسیا در مینی گلف بوده است و تلاش این است که در جهان هم بتوانیم جزو ۱۰ کشور برتر باشیم.

خانم جهانی افزود: با پایان این مسابقات قرار است برترین‌ها با حضور در تیم ملی به زودی راهی رقابت‌های بین المللی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا