Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، کنفرانس بین‌المللی تکنوبلاک که نخستین همایش در حوزه بلاکچین و رمزارزها بود، روز پنجشنبه تاریخ ۱۳ مرداد با حضور جمعی از صاحب‌نظران این حوزه از کشورهای روسیه و ترکیه، در تهران برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش، توسعه همکاری‌های بین کشورها در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این خصوص بین ایران و روسیه امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این کنفرانس، مصاحبه‌ای با رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات در خصوص اثرات برگزاری همایش‌هایی مانند تکنوبلاک در کشور و همچنین نقش وزارت ارتباطات در بهبود روند پذیرش و گسترش حوزه بلاکچین و رمزارزها در کشور انجام شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برگزاری این دست از کنفرانس‌های بین‌المللی برای ایران را چگونه می‌بینید و نظر شما در این خصوص چیست؟

یکی از نقاط ضعفی که ما در عرصه سیاست خارجی داشتیم، بحث دیپلماسی سایبری بوده است. به نظر می‌رسد برگزاری چنین کنفرانس‌هایی که میهمانان خارجی و فعالان عرصه صنایع و نوآوری‌هایی که در دنیا وجود دارد وارد کشور می‌شوند و با مبادلاتی که با نهادهای داخلی دارند، می‌توانند کمک کنند تا یک هم‌افزایی ایجاد شود و در کنار آن نیز تبادلات اقتصادی و سایبری جدیدی را در این عرصه داشته باشیم.

از این جهت، من تمامی همایش‌ها و کنفرانس‌هایی که هم کشورهای همسایه و هم نهادهای بین‌المللی در کشور ما برگزار می‌کنند را مفید می‌دانم و از اینکه بخش خصوصی هم همراهی می‌کند و منجر به ایجاد یک سری جریانات یا فرآیندهای جدیدی از دیپلماسی سایبری ما می‌شوند، استقبال می‌کنم.

نقش وزارت ارتباطات در ساماندهی حوزه رمزارزها و بلاکچین را چگونه می‌بینید؟

دستگاه‌های اجرایی یک سری تکالیف بخشی دارند، برخی از دستگاه‌ها تکالیف فرابخشی نیز دارند. از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو نهاد فرابخشی نیز در کنار خود دارد. یکی از آنها شورای اجرایی فناوری اطلاعات است که با حضور رییس جمهور تشکیل می‌شود و نایب رییس وی، ویزیر ارتباطات است. از این جهت در حوزه خدمات الکترونیک و هوشمندسازی کشور، به خصوص در دستگاه‌های اجرایی نهادهای عمومی مشارکت می‌کند.

بخش دیگری که در یک سال اخیر تشکیل شده، بحث کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال کشور است که مبتنی بر اصل 138 قانون اساسی، هیات وزیران آن را تصویب کرده و اختیارات به مدیریت دکتر زارع‌پور، وزیر ارتباطات تجمیع شده و دولت کوچکی در حوزه اقتصاد دیجیتال شکل گرفته که این دولت کوچک قرار است چابک‌تر و با مشارکت بیشتر فعالان و ذی‌نفعان این حوزه، مصوباتی مربوط به حوزه اقتصاد دیجیتال را برای کشور فراهم کند.

در چند ماهی که این دولت تشکیل شده، چند مصوبه مهم بر اساس اصل 138 داشته که موضوعاتی مثل دارایی دیجیتال، بیمه دیجیتال و اوپراتورهای خدمات دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته و همچنین در حاشیه آن بسیاری از مسائل بخش خصوصی در مواجهه با دستگاه‌های اجرایی در این کارگروه در حال بحث و بررسی است.

کارگروه، یک کمیسیون اصلی مانند کمیسیون دولت دارد و ذیل آن 9 کمیته دارد که یکی از این کمیته‌ها، کمیته دارایی دیجیتال است. بنابراین وزارت ارتباطات نه فقط با تکالیف بخش خود، بلکه از جهت تکالیف فرابخشی خود مشارکت و تصمیم‌گیری‌هایی دارد که در عرصه اقتصاد دیجیتال شکل می‌گیرد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که ما اگر بخواهیم در حوزه صنعت دیجیتال و در اقتصاد دیجیتال موفقیتی داشته باشیم، نیازمند زیرساخت‌هایی نیز هستیم. به هر صورت در کنار زیرساخت‌های توسعه دسترسی، یک سری زیرساخت‌های مربوط به پلتفرم‌ها لازم است.

در یک سال اخیر هم توسعه دسترسی افزایش یافته و برنامه خوبی هم از سمت وزارت ارتباطات در خصوص بحث دسترسی مبتنی بر فیبر پرسرعت 20 میلیون پورت را دارد، در کنار آن نیز توسعه زیرساخت‌های پلتفرمی هم مورد توجه بوده است.

ما کمیته‌ای ذیل کمیسیون داریم به نام کمیته زیرساخت‌ها و بومی‌سازی و کمیته دیگر نیز کمیته‌ پلتفرم‌ها است که مدیریت این دو با وزارت ارتباطات است و کمک می‌کند تا اقتصاد دیجیتال، از جمله رمزارزها، دارایی دیجیتال و همه این ظرفیت‌هایی که به کمک این فناوری در حال شکل‌گیری است، زودتر بتواند در کشور جاری شود.

در حال حاضر بزرگترین دغدغه فعالان رمزارز و بلاکچین، عدم قانون‌گذاری است. آیا ما می‌‌توانیم انتظار داشته باشیم وزارت ارتباطات در مورد تسهیل کردن قانون‌گذاری در این دوره نقش بسزایی داشته باشد یا خیر؟

حوزه فعالیت وزارت ارتباطات در اقتصاد دیجیتال، حوزه فرابخشی است. بنابراین، یکی از لایه‌های لازم، زیرساخت‌های آن بود و یکی از قسمت‌های آن نیز مربوط به قوانین و مقررات است. از این جهت، وزارت ارتباطات، تعامل خوبی با مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی برقرار کرده و افراد مشاهده خواهند کرد که قانونی به نام یکپارچه سازی داده و اطلاعات ملی به تازگی در مجلس تصویب شده و این قانون مبتنی بر نیازی بوده که وزارت ارتباطات آن را اعلام کرده است. در حال

حکم جالبی در قانون مربوط به داده‌های ملی وجود دارد که بر اساس آن، گفته می‌شود داده‌های ملی، اموال عمومی هستند. این یعنی یک تحول عظیم در عرصه قانون‌گذاری ما با این همکاری شکل گرفت و داده جزو اموال تلقی شده است.

در این صورت، ما آثار جدیدی از داده خواهیم داشت؛ یعنی داده واطلاعات دیگر ارزش نیستند، بلکه اموال و دارایی تلقی می‌شوند. بنابراین، مقررات می‌تواند باعث رشد و توسعه این موضوع باشد. مسیری که در حال حاضر پیگیری می‌شود، به این منظور است که خلاهای قانونی با کمک مجلس رفع شود. همکاری خوبی بین کارگروه اقتصاد دیجیتال و نمایندگان مجلس بر قرار است و در کنار آن از ظرفیت‌های پارلمانی خود برای تامین زیرساخت‌های حقوقی که توازن بین ذی‌نفعان برقرار می‌کند، ایجاد کنیم.

دقت کنیم که هم کسب و کارها مهم هستند و هم حقوق مردمی که قصد سرمایه‌گذاری دارند اهمیت دارد و همچنین همسوسازی قواعد سنتی ما با این تحولات دیجیتال لازم است. از جمله فناوری دفتر کل توزیع شده، از آن دسته فناوری‌هایی است که ما ناگزیر هستیم برخی نظامات حقوقی را با این فناوری ارتقا  دهیم و از نظامات مبتنی بر متمرکز بودن به سمت توزیع‌شدگی و اطمینان‌بخشی بیشتر استفاده کنیم.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم بحث حریم خصوصی و حقوق آنها در فضای مجازی است. در مورد این موضوع، وزارت ارتباطات چه برنامه‌ای دارد و چه اهدافی را در حال حاضر دنبال می‌کند؟

چند نکته را درمورد این موضوع باید مورد توجه قرار داد. اول اینکه تمامی فعالان این عرصه نیازمند حفاظت از محیط کسب و کار خود هستند و همه افراد عادی که وارد این پلتفرم‌ها می‌شوند، نیازمند حفاظت هستند. برنامه وزارت ارتباطات و همکاری که با مجلس شورای اسلامی دارد، در تدوین طرح یا لایحه‌ای به نام حفاظت از داده‌های شخصی و همچنین حفاظت از اشخاص موضوع داده و اطلاعات است.

این موضوع کمک می‌کند تا مسئولیت پلتفرم‌ها و خدمت‌دهنده‌ها، هم برای تضمین یک ارتباط سالم و هم حفاظت از داده‌ها یک اصل تلقی شود. از این جهت، مانند بسیاری از کشورهایی که موضوعی به نام دیتا پروتکشن در آنها مورد توجه قرار گرفته، در کشور ما نیز این اتفاق افتاده، طرحی را نمایندگان مجلس ارائه کرده و در کارگروه اقتصاد دیجیتال در حال بررسی است.

امیدواریم بتوانیم قانونی را به همراهی مجلس داشته باشیم تا حفاظت از داده‌ها و دارایی‌های دیجیتالی مردم به نحو مطلوبی شکل بگیرد. در کنار آن زیرساخت‌های ما نیز جزو مسائلی است که وزارتخانه، توسعه و دسترسی را مورد توجه قرار داده و می‌توان گفت که حقوق ذی‌نفعان نیز از این جهت مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما در مورد رمزریال و استفاده بین‌المللی آن چیست؟ آیا پروژه مشترکی با سایر کشورها در این خصوص تعریف شده است؟

من فکر میکنم ظرفیت همکاری بین کشورها فقط در مسائل امنیتی شکل نمی‌گیرد و می‌تواند در مسائل اقتصادی نیز وجود داشته باشد. حوزه اقتصاد دیجیتال، جذابیت‌هایی برای کسب و کارها فراهم می‌کنند که بتوانند از ظرفیت‌های تبادل بتوانند بهتر استفاده کنند و در زیست‌بوم‌های خود آنها را به اشتراک بگذارند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در خصوص مواردی مانند رمزروبل، رمزریال و غیره در حال حاضر کارهایی انجام می‌شود. من فکر می‌کنم هم بانک‌های مرکزی و هم کشورهایی مانند روسیه که با ما همسو هستند، می‌توانند به این عرصه کمک کنند و هم بخش خصوصی نیز می‌تواند ظرفیت‌های مشترکی را برای ایجاد کردن دارایی‌های قابل تبدیل یا توزیع شده‌ای که در عرصه بلاکچین شکل می‌گیرد داشته باشند.

البته این موضوع نیازمند کار بیشتر است و همچنین باید سیاست‌گذاری‌های ما در حوزه بانک مرکزی، برای اینکه حاکمیت ریال و پول ملی نیز تضعیف نشود، داشته باشیم. امیدوارم در این عرصه هم بخش خصوصی و هم وزارت امور خارجه مشارکت داشته باشند و ما با کمک طرف‌های تجاری خارج از کشور و همچنین ظرفیت‌های دیپلماسی که داریم، کمک کنیم تا حوزه‌های اقتصادی این فناوری هم تقویت شود.

اما اکنون  نمی‌توان گفت که پروژه‌ای تعریف شده یا خیر. فعلا برای فکر کردن در مورد دستیابی به پروژه مشترک زود است، زیرا هنوز ارز دیجیتال بانک مرکزی هنوز در کشور ما شکل نگرفته است. امیدواریم که این اتفاق بیفتد و از این ظرفیت‌ها نه فقط با روسیه، بلکه در کشورهایی که می‌توانند با ما همکاری داشته باشند، پروژه‌های مشترک داشته باشیم.

حسن دارایی دیجیتال این است که می‌توان از ظرفیت تبادل شخص به شخص به راحتی قابلیت تبدیل پیدا می‌کنند و این موضوع نیز می‌تواند یک سری کسب و کارهای نوآورانه در عرصه دارایی دیجیتال شکل دهد که شاید از دارایی دیجیتالی که کشورها پیگیری می‌کند، بتواند پیشی بگیرد.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اقتصاد دیجیتال اخبار ارز دیجیتال اخبار مرتبط مروری بر ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه ۱۴۰۱/۵/۱۵ رشد قابل توجه نقل و انتقالات کاردانو ۱۴۰۱/۵/۱۵ دلار در شبکه لایتنینگ چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟ ۱۴۰۱/۵/۱۵ قیمت بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۱۴۰۱/۵/۱۵ همایش تکنوبلاک باعث آگاهی حوزه های بهره بردار می شود/ استقبال شهرداری تهران از بلاکچین و … ۱۴۰۱/۵/۱۴ در انتظار تصویب قانون ماینینگ در کمیسیون اقتصادی دولت هستیم / برگزاری کنفرانس هایی مانند… ۱۴۰۱/۵/۱۴ آخرین ویدیو ها پیش‌بینی اقتصاددان بزرگ از آینده اقتصاد آمریکا ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۸:۲۲ حمله مرد تبر به دست در لیگ کشتی ایران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۷:۱۴ فحش رکیک عادل فردوسی پور به مهدی طارمی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۶:۴۰ آموزش خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۶:۳۸ حال آشفته شهاب حسینی در محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۶:۲۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۰۷ کمیته بومی‌ سازی‌ وزارت ارتباطات کمک می‌کند رمزارزها در کشور جاری شود ۱۹:۰۴ احتیاجات زن به مرد زندگی اش چیست؟/ شوهران باید این نکات را بدانند ۱۸:۵۹ قیمت دام در روزهای تاسوعا و عاشورا چند؟ ۱۸:۵۱ خشک کردن گردوی تازه به روش خانگی ۱۸:۴۹ پاسخنامه رتبه های زیر ۱۰۰ هزار کشوری کنکور ۱۴۰۱ منتشر شد ۱۸:۴۷ در روز دوم و سوم مذاکرات چه گذشت؟ ۱۸:۴۵ آخرین وضعیتی ترافیکی تهران / مسافران بخوانند ۱۸:۳۸ رفتارهای جالب افراد باهوش با دیگران ۱۸:۲۳ کوچک کردن بینی بدون جراحی + روش های خانگی ۱۸:۲۲ پیش‌بینی اقتصاددان بزرگ از آینده اقتصاد آمریکا ۱۸:۱۰ اقدام چین در قطع کانال‌های ارتباطی غیرمسئولانه است ۱۸:۰۱ با این روش ها سرفه کودکان را درمان کنید ۱۸:۰۰ رشد سالانه دهه ۸۰ برابر ۱۴.۸ درصد، دهه ۹۰ فقط ۲.۱! / ۶ گروه ۸۰ درصد ارزش افزوده صنعت را تولید کردند ۱۸:۰۰ قیمت تلویزیون تی سی ال (جدول) ۱۷:۵۵ هزینه تبلیغات در اینستاگرام رونالدو و مسی چقدر است؟ ۱۷:۴۴ با این حرکات کششی از ماساژ بی نیاز شوید ۱۷:۳۴ ایران در لیست ۱۰ کشور با بالاترین نرخ تورم ۱۷:۳۱ کشاورزان، برنج خود را نمی فروشند! / شهریور ماه بهترین زمان خرید برنج ایرانی ۱۷:۲۹ هشدار به زنان باردار؛ در مصرف این مواد گیاهی احتیاط کنید ۱۷:۲۱ مروری بر ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه ۱۷:۱۶ خرما و شیر؛ معجونی برای لاغری + روش ۱۷:۱۳ چین مانور نظامی جدیدی کلید زد ۱۷:۰۰ سخنگوی قوه قضائیه بر جمع آوری سگ های ولگرد تاکید کرد ۱۶:۵۴ امسال کمبود کتب درسی نداریم ۱۶:۴۴ مقصر متروپل چه کسی بود؟ ۱۶:۴۱ کاهش سه میلیونی قیمت خودروی بدون قرعه کشی در روز نیمه تعطیل بازار +جدول قیمت ۱۶:۳۸ آموزش خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن + فیلم ۱۶:۲۳ مراسم سنتی مشعل گردانی نجفی های مقیم قم + عکس ۱۶:۱۹ برج میلاد تعطیل شد ۱۶:۱۶ همسر وهب نصرانی کیست؟ ۱۶:۱۰ گرمای هوا در تهران ادامه می یابد؟ ۱۵:۵۱ قیمت دارو نباید از قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ بیشتر شود ۱۵:۴۸ خطرات مرگبار علائم التهابات مفصلی که باید جدی بگیرید ۱۵:۴۶ پیام سرپرست بانک به مناسبت سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون ۱۵:۴۵ جزئیات نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ ۱۵:۳۵ نحوه محاسبه مهریه تغییر می کند؟ ۱۵:۲۱ تورم بیش از ۹۷ درصدی قیمت تولیدکننده گاوداری­‌های صنعتی ۱۵:۱۹ میانجی گری ترکیه برای حل و فصل جنگ اوکراین ۱۵:۱۳ ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات سیل به کشاورزی کشور ۱۵:۱۱ ‌چرا نوشیدن قهوه از ظهر به بعد اشتباه است؟ ۱۵:۱۰ سلامی: اسراییل تاوان سنگین بابت جنایت اخیر خواهد داد ۱۵:۰۹ قدردانی از حضور و امدادرسانی شرکت مس در مناطق سیل زده کرمان ۱۵:۰۸ ارزش معاملات هفتگی بورس کالا به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید ۱۵:۰۳ صندوق تثبیت پولدار شد ۱۴:۵۵ رشد قابل توجه نقل و انتقالات کاردانو ۱۴:۴۶ مرز تجاری شلمچه تاسوعا و عاشورا بسته است ۱۴:۴۵ آخرین آمار کرونا در ایران / ۶۱ نفر فوت شدند ۱۴:۴۳ آیین سنتی سینی گردانی حضرت قاسم (ع) + عکس ۱۴:۳۶ معرفی ۷ دعای مهم در زیارت عاشورا ۱۴:۳۲ دلیل اختلاف قیمت مسکن اعلامی مرکز آمار و بانک مرکزی مشخص شد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد دیجیتال اخبار ارز دیجیتال حوزه اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات دستگاه های اجرایی دارایی دیجیتال مورد توجه قرار داشته باشیم ارز دیجیتال حال حاضر بین المللی بانک مرکزی زیرساخت ها کنار آن پلتفرم ها دستگاه ها بخش خصوصی ۱۴۰۱ ۵ ۱۵ ظرفیت ها داده ها یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر دوشنبه، در حاشیه حضور در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، در بازدید از شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران، مستقر در این نمایشگاه که با همراهی محمد علیمهری، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری تهران و تیم اقتصادی ای استان انجام شد، اظهار کرد: با ابتکار مسوولان در حوزه صنعت و معدن شاهد برپایی این نمایشگاه هستیم که با استقبال کشورهای داوطلب برای انجام مذاکرات و مراودات تجاری و بازرگانی روبرو شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه این نمایشگاه زمینه خوبی را برای آینده حوزه تولید و صادرات فراهم می کند، گفت: هر چقدر که بتوانیم در حوزه تولید و کیفی سازی در این امر از طریق استاندارد سازی ورود کنیم، می توانیم بخشی از بازار های دنیا را تحت تاثیر اقدامات تولیدی خود قرار دهیم.

فخاری با اشاره به اینکه وجود ظرفیت های بسیار خوب، در کشور از جمله نیروی کار مناسب، مجرب، دانا و مسلط و همچنین کاهش هزینه های جانبی مثل سوخت و هزینه های مرتبط با آن یک ظرفیت بی بدیلی را نسبت به رقبای دیگر در سایر کشورها فراهم کرده است، افزود: تجار و تولیدکنندگان ما با تکیه بر این دارایی های ملی باید ضعف بین المللی ایجاد کنند و این فرصت از طریق «اکسپو» با استفاده از مراودات، مذاکرات و محاورات طرفین فراهم می شود.

وی موضوع مهم دیگر را توجه به کارهای استارتاپی و شتاب دهنده ها دانست و گفت: برخی شرکت ها برای معرفی ظرفیت های ملی که از ظرفیت های خرد اقتصادی بخش تولید و تجارت تشکیل می شوند به این مقوله ورود کرده اند و این فرصت هایی است که این امکان را فراهم می سازد که مخاطبان ما را بهتر بشناسند و این ظرفیت برای آنها فراهم شود که در انتخاب و رقابت، خودشان را در یک موقعیت جدیدتری ببینند.

استاندار تهران یکی دیگر از ویژگی های مهم اکسپو را معرفی ظرفیت های ملی برای امر تولید و صادرات عنوان کرد.

فخاری در ادامه آسیب شناسی عدم اثر گذاری مطلوب از سوی تشکل ها، سازمان ها و مجموعه هایی که باید در چگونگی معرفی، ظرفیت سازی، رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای بخش های تولیدی کار کنند را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر ما انتظار داریم که یک مشارکت وسیع و مردمی از اقتصاد خرد ما را در یک اقتصاد کلان با فرصت سازی جدید قرار دهد که بتوانیم خودمان را عرصه های بین المللی معرفی کنیم، باید در نوع عملکردها بازنگری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه ساختار، مقررات و ضوابط کمبودی نداریم، بلکه نیارمند این هستیم که مشارکت عام را فراهم کنیم، افزود: باید برای رفع موانع حضور مردمی در اقتصاد ملی و کاهش تصدی گری دولت در امر اقتصاد تلاش کنیم.

فخاری بیان کرد: در هر حوزه اقتصاد که تلاش بخش خصوصی پررنگ شده است، فرصت های طلایی جدیدی برای کار اقتصادی فراهم شده که نه تنها نیازهای داخل را تامین می کند بلکه مازاد آن جنبه های صادراتی نیز پیدا خواهد کرد.

استاندار تهران با تاکید بر شناسایی نقاط آسیب زا در مشارکت های مردمی، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری باید چگونگی مشارکت مردم را در قالب یک مدل و فرمول ارائه کنیم و نباید این موضوع در حد شعار باقی بماند.

وی با تاکید بر رفع آسیب هایی که در گذشته از ساختار ها و تشکل ها داشته ایم، گفت: باید به چگونگی مدل سازی در ساختارهای جدیدی که می تواند یک ظرفیت خرد را به یک پتانسیل کلان اقتصادی تبدیل کند، بپردازیم.

کد خبر 6092343

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم