Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ ادامه وضعیت موجود در اقتصاد جهانی، سناریوهای مختلفی را برای آینده اقتصادی جهان و به خصوص نقطه تلاقی کاهش تورم با رکود اقتصادی از سوی اقتصاددانان مختلف رقم زده است. الیویر بلانچارد اقتصاددان برجسته و استاد اقتصاد دانشگاه ام‌آی‌تی در رشته توییتی پیش‌بینی خود را از آینده اقتصاد آمریکا مطرح کرده و نوشته است:

فکر کردم خوب است که افکار و پیش‌بینی‌هایم را برای اقتصاد ایالات متحده در ادامه سال جمع آوری کنم؛ اخطارهای معمول را هم اعلام می‌کنم که عدم اطمینان زیادی وجود دارد اما این موارد بهترین گمانه‌های من برای اقتصاد آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم احتمالا بیش از آنچه که مردم انتظار دارند کاهش خواهد یافت.

این منعکس کننده چرخش شدید در قیمت برخی کالاها، ضعف اقتصادی چین و بهبود در زنجیره تامین است. ادعاهایی مبنی بر پیروزی البته نه از سوی فدرال رزرو وجود خواهد داشت که اتفاقا اشتباه هستند.

با این حال تورم نزدیک به سطح هدف ۲ درصدی نخواهد رسید. این به آن دلیل است که مارپیچ دستمزد تعادلی به وضوح در تداوم است و به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد، بنابراین فدرال رزرو باید به سیاست‌های انقباضی خود ادامه دهد.

هدف از انقباض، کاهش فعالیت و از این طریق فشار نزولی بر افزایش دستمزد و قیمت‌هاست. بنابراین فدرال رزرو تلاش می‌کند تا سرعت اقتصاد را کاهش دهد. مساله‌ای که اکنون هم در جریان است، حتی اگر اعداد تولید ناخالص داخلی به احتمال قریب به یقین حاکی از دست کم گرفتن فعالیت‌های اقتصادی طی دو سه ماهه نخست سال جاری باشند.

در حالی که همه بر سیاست‌های پولی متمرکز هستند، اقدامات مالی و بودجه‌ای قابل توجهی هم در جریان است. از آنجایی که مصرف کنندگان پیش از این حساب‌های پس‌انداز خود را شارژ کرده و اکنون می‌توانند آنها را هزینه کنند، این اثر تعدیل خواهد شد اما همچنان تاثیرگذار خواهد بود. هر اندازه اثر نامطلوب قوی‌تر باشد، فدرال رزرو نیاز کمتری به افزایش نرخ بهره دارد.

مساله‌ای به نام کاهش سرعت اقتصاد بدون افزایش بیکاری وجود ندارد. امید به کاهش فرصت‌های خالی شغلی و در عین حال ثابت ماندن نرخ بیکاری، که برخی از مقامات فدرال رزرو مطرح کرده‌اند، امیدی بیهوده است. فرصت‌های شغلی خالی اگرچه کاهش خواهد یافت اما بیکاری هم افزایش خواهد یافت.

اینکه آیا این مساله منجر به رکود می‌شود یا نه، موضوعی متفاوت است. کاهش نرخ تورم ممکن است به فدرال رزرو اجازه دهد حرکت خود را آهسته کند و برای دستیابی به رشد کمتر اما مثبت تلاش کند. همانطور که جروم پاول هم اذعان کرد انجام صحیح این کار، بسیار دشوار است.

شاید تصویر اقتصادی زمان انتخابات‌ها خیلی بد نباشد: تورم پایین، رشد کم اما مثبت اقتصادی و نرخ پایین بیکاری. اگر چنین باشد، این مساله به دموکرات‌ها کمک خواهد کرد اما سختی کاهش مداوم تورم، یا حداقل نزدیک به نرخ هدف همچنان پابرجا خواهد بود.

زمانی که در سال آینده تورم به ۳ درصد کاهش پیدا کند، بحث شدیدی در مورد اینکه آیا ارزش کاهش بیشتر فعالیت‌های اقتصادی برای رسیدن به ۲ درصد را دارد یا نه، شکل خواهد گرفت. فدرال رزرو ممکن است اعلام کند ماموریت خود را انجام داده و حداقل برای مدتی – اگر نه برای همیشه – نرخ تورم روی ۳ درصد باقی بماند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تورم آمریکا اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط احساس تورم؛ فدرال رزرو نگران چیست؟ ۱۴۰۱/۵/۸ پیش‌بینی اقتصاددان بزرگ از آینده اقتصاد آمریکا ۱۴۰۱/۵/۱۵ ایران در لیست ۱۰ کشور با بالاترین نرخ تورم ۱۴۰۱/۵/۱۵ ۳طبقه پایین بروید تا پول نقد بگیرید، حتی اگر مریض هستید! / بساط فرار مالیاتی کی برچیده… ۱۴۰۱/۵/۱۵ فشار بر کارگران یا کاهش فرار مالیاتی با مهر «ساخت چین»؟! ۱۴۰۱/۵/۱۵ عده‌ای برای ترساندن مردم می‌گویند بدون برجام تورم بالا می‌رود ۱۴۰۱/۵/۱۵ آخرین ویدیو ها آخرین جزییات از مذاکرات وین ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۹:۲۳ سنگ اندازی های واشنگتن در خط پایان؟ ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۹:۱۳ پیش‌بینی اقتصاددان بزرگ از آینده اقتصاد آمریکا ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۸:۲۲ حمله مرد تبر به دست در لیگ کشتی ایران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۷:۱۴ فحش رکیک عادل فردوسی پور به مهدی طارمی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۶:۴۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۴۰ تورم بیش از انتظار مردم کم می شود، اما به ۲درصد نمی رسد ۱۹:۳۶ ترفند عبور از مشکلات زندگی ۱۹:۲۳ آخرین جزییات از مذاکرات وین ۱۹:۱۷ اینستاگرام ویژگی تصاویر تمام صفحه را آزمایش می کند ۱۹:۱۳ سنگ اندازی های واشنگتن در خط پایان؟ ۱۹:۰۷ کاظمی قمی: آب رهاسازی شده از سمت ‎افغانستان وارد «‎سیستان» شد ۱۹:۰۷ کمیته بومی‌ سازی‌ وزارت ارتباطات کمک می‌کند رمزارزها در کشور جاری شود ۱۹:۰۴ احتیاجات زن به مرد زندگی اش چیست؟/ شوهران باید این نکات را بدانند ۱۸:۵۹ قیمت دام در روزهای تاسوعا و عاشورا چند؟ ۱۸:۵۱ خشک کردن گردوی تازه به روش خانگی ۱۸:۴۹ پاسخنامه رتبه های زیر ۱۰۰ هزار کشوری کنکور ۱۴۰۱ منتشر شد ۱۸:۴۷ در روز دوم و سوم مذاکرات چه گذشت؟ ۱۸:۴۵ آخرین وضعیتی ترافیکی تهران / مسافران بخوانند ۱۸:۳۸ رفتارهای جالب افراد باهوش با دیگران ۱۸:۲۳ کوچک کردن بینی بدون جراحی + روش های خانگی ۱۸:۲۲ پیش‌بینی اقتصاددان بزرگ از آینده اقتصاد آمریکا ۱۸:۱۰ اقدام چین در قطع کانال‌های ارتباطی غیرمسئولانه است ۱۸:۰۱ با این روش ها سرفه کودکان را درمان کنید ۱۸:۰۰ رشد سالانه دهه ۸۰ برابر ۱۴.۸ درصد، دهه ۹۰ فقط ۲.۱! / ۶ گروه ۸۰ درصد ارزش افزوده صنعت را تولید کردند ۱۸:۰۰ قیمت تلویزیون تی سی ال (جدول) ۱۷:۵۵ هزینه تبلیغات در اینستاگرام رونالدو و مسی چقدر است؟ ۱۷:۴۴ با این حرکات کششی از ماساژ بی نیاز شوید ۱۷:۳۴ ایران در لیست ۱۰ کشور با بالاترین نرخ تورم ۱۷:۳۱ کشاورزان، برنج خود را نمی فروشند! / شهریور ماه بهترین زمان خرید برنج ایرانی ۱۷:۲۹ هشدار به زنان باردار؛ در مصرف این مواد گیاهی احتیاط کنید ۱۷:۲۱ مروری بر ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه ۱۷:۱۶ خرما و شیر؛ معجونی برای لاغری + روش ۱۷:۱۳ چین مانور نظامی جدیدی کلید زد ۱۷:۰۰ سخنگوی قوه قضائیه بر جمع آوری سگ های ولگرد تاکید کرد ۱۶:۵۴ امسال کمبود کتب درسی نداریم ۱۶:۴۴ مقصر متروپل چه کسی بود؟ ۱۶:۴۱ کاهش سه میلیونی قیمت خودروی بدون قرعه کشی در روز نیمه تعطیل بازار +جدول قیمت ۱۶:۳۸ آموزش خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن + فیلم ۱۶:۲۳ مراسم سنتی مشعل گردانی نجفی های مقیم قم + عکس ۱۶:۱۹ برج میلاد تعطیل شد ۱۶:۱۶ همسر وهب نصرانی کیست؟ ۱۶:۱۰ گرمای هوا در تهران ادامه می یابد؟ ۱۵:۵۱ قیمت دارو نباید از قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ بیشتر شود ۱۵:۴۸ خطرات مرگبار علائم التهابات مفصلی که باید جدی بگیرید ۱۵:۴۶ پیام سرپرست بانک به مناسبت سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون ۱۵:۴۵ جزئیات نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ ۱۵:۳۵ نحوه محاسبه مهریه تغییر می کند؟ ۱۵:۲۱ تورم بیش از ۹۷ درصدی قیمت تولیدکننده گاوداری­‌های صنعتی ۱۵:۱۹ میانجی گری ترکیه برای حل و فصل جنگ اوکراین ۱۵:۱۳ ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات سیل به کشاورزی کشور ۱۵:۱۱ ‌چرا نوشیدن قهوه از ظهر به بعد اشتباه است؟ ۱۵:۱۰ سلامی: اسراییل تاوان سنگین بابت جنایت اخیر خواهد داد ۱۵:۰۹ قدردانی از حضور و امدادرسانی شرکت مس در مناطق سیل زده کرمان ۱۵:۰۸ ارزش معاملات هفتگی بورس کالا به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید ۱۵:۰۳ صندوق تثبیت پولدار شد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم آمریکا آینده اقتصاد آمریکا ارز دیجیتال فدرال رزرو ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۵ ۱۴۰۱ ۵ ۱۵ پیش بینی نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا

به گزارش همشهری آنلاین، صندوق بین‌المللی پول، با خوش‌بینی نسبت به رشد اقتصاد هند، پیش‌بینی کرد که اقتصاد آسیا در سال جاری به‌جای ۴.۲ درصد (پیش‌بینی ۶ ماه پیش) ۴٫۵ درصد رشد کند.

درعین‌حال، این نهاد بین‌المللی بزرگ‌ترین خطر برای اقتصاد آسیا را طولانی شدن اصلاحات در بخش املاک چین عنوان کرده که تقاضا را تضعیف می‌کند و احتمال وقوع تورم منفی طولانی‌مدت و ضربه زدن به سایر اقتصادها از طریق «سرریزهای تجاری مستقیم» را افزایش می‌دهد.

-عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد که احتمالاً ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد. اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

-گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجرا بوده و فقط سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است. گروه هفت، سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کرد و شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی زمانی می‌توانند در معاملات نفت روسیه شرکت کنند که قیمت آن کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه باشد.

- بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند. بر اساس بیانه این نهاد بین‌المللی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار از این حمایت مالی از طریق صندوق امانی افغانستان و انجمن انکشاف بین‌المللی برای اجرای پروژه‌های معیشتی در ۶ حوزه و ۲۶ ولایت افغانستان هزینه خواهد شد.

-قیمت بیت کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند. در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱ هزار دلار رسیده است که از سقوط ۱۴ درصدی در یک هفته حکایت دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی با استفاده از فرصت ورود نقدینگی در حال فروش کوین‌های خود هستند.

- شرکت شل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف تمرکز بر عملیات‌های سودآورتر، از بازار برق در چین شامل تولید، تجارت و کسب‌وکارهای مربوط به آن خارج می‌شود و این تصمیم از پایان سال ۲۰۲۳ در حال اجراست. شرکت، «شل انرژی چین» یکی از اولین شرکت‌های خارجی بود که در بازار کاهش انتشار کربن چین شرکت کرد و برای تجارت در بازار برق چین نیز ثبت شده است.

- کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد درحالی‌که گازوئیل ارزان‌تر خواهد شد. امارات در سال ۲۰۱۵ قیمت سوخت را آزاد کرد و بر همین اساس قیمت‌ها حامل‌های انرژی در این کشور منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود. البته قیمت‌ سوخت در دوره کرونا، به‌صورت موقتی تا مارس ۲۰۲۱ ثابت شده بود.

کد خبر 848822 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها هند اقتصاد صندوق‌ بین‌المللی پول

دیگر خبرها

  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر