Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمان فرمانی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این طرح و ضوابط اختصاصی آن که به کارفرمایی این اداره‌ کل تهیه‌ شده و پس از تصویب در وزارت مربوطه در اردیبهشت‌ ماه سال جاری توسط علی دارابی قائم‌ مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور به علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان ابلاغ شد.

به گفته این مقام مسوول، این طرح در جلسه کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری استان مطرح و ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌ که در سنوات قبل جلسات کمیته فنی متعددی برای بررسی این طرح تشکیل شده، یادآور شد: در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج استان، پس از ارائه و دفاعیات انجام‌ شده توسط این اداره‌ کل و اظهارات اداره‌ کل راه و شهرسازی استان و شهرداری گرگان در خصوص نتایج جلسات کمیته فنی، کلیات این طرح مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان تاکید کرد: این طرح پس از تصویب نهایی در کمیسیون ماده پنج استان به‌ عنوان مرجع تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و پس از سیر مراحل اداری، به‌ عنوان سند بالادست شهری به مدیریت شهری گرگان ابلاغ می‌شود و توسط شهرداری گرگان مورد اجرا قرار می‌گیرد.

فرمانی بیان کرد: طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد در راستای اجرای اهداف حفاظتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری سال ۱۳۹۴ در خصوص محدوده ۱۶۸ شهر تاریخی کشور و ابلاغ محدوده تاریخی ۱۵۶ هکتاری شهر تاریخی استرآباد (گرگان) تدوین شده و این طرح تفصیلی به‌ صورت کیفی علاوه بر برنامه‌ریزی کالبدی به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن نیز می‌پردازد.

وی اضافه کرد: در چشم‌انداز این طرح پهنه کهن شهر گرگان محدوده‌ای پویا، مشارکت محور، هویت‌مند، سرزنده، متکی بر ارزش‌های میراثی، ایمن به لحاظ کالبدی و اجتماعی، دارای سیما و منظر شهری متناسب با هویت تاریخی بافت در ارتباط کارآمد با محیط پیرامون و با توسعه‌ای درون افزا و اقتصادی پایدار بر پایه استقرار فعالیت‌های گردشگری و تفریحی است.

برچسب‌ها گردشگری گرگان گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری گرگان گلستان گردشگری گرگان گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهر تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه

محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، توانستند ۲ستگاه فلزیاب به‌همراه یک دستگاه ردیاب آنتنی کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دراین رابطه ۵ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان گفت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی