Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@23:25:24 GMT

پیامدهای تشدید بحران در غزه متوجه رژیم صهیونیستی است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۸۱۸۲

پیامدهای تشدید بحران در غزه متوجه رژیم صهیونیستی است

وزیر امور خارجه در نامه‌ای به نهادهای بین المللی و اسلامی، پیامدهای تشدید بحران در غزه و سرزمین‌های فلسطینی را بطور کامل متوجه رژیم آپارتاید، غاصب و متجاوز صهیونیستی دانست.

به گزارش ایمنا، حسین امیر عبداللهیان در پی حملات وحشیانه و تجاوزگرانه رژیم آپارتاید صهیونیستی در حق مردم غزه که منجر به شهادت جمعی از غیر نظامیان و ازجمله کودکان معصوم فلسطینی شد، با ارسال نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه کشورهای اسلامی، دبیر کل سازمان ملل متحد، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، رئیس جنبش عدم تعهد و دبیر کل اتحادیه آفریقا، مراتب نگرانی عمیق جمهوری اسلامی ایران در خصوص وقایع جاری در باریکه غزه را منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه در بخشی از نامه‌های ارسالی ضمن محکوم کردن جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که در سایه سکوت و بی‌تحرکی سازمان‌های بین المللی تحقق یافته، پیامدهای تشدید بحران در غزه و سرزمین‌های فلسطینی را بطور کامل متوجه رژیم آپارتاید، غاصب و متجاوز صهیونیستی دانست.

امیرعبداللهیان مقابله با اشغالگری و دفاع از وطن را حق طبیعی ملت فلسطین برشمرد و بر ضرورت اقدام فوری و قاطع جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت این سازمان در محکوم کردن رژیم صهیونیستی و توقف جنایات و تجاوزات این رژیم تاکید کرد.

گفتنی است؛ مناطق مختلف نوار غزه از روز گذشته (جمعه) شاهد حملات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی است که در جریان آن دست‌کم ۱۵ نفر شهید و ۱۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 594413

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسین امیرعبدالهیان امیرعبدالهیان فلسطین انتفاضه فلسطین اسرائیل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه اسلامی دانشجویان اشغال گذرگاه رفح را محکوم کرد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در پیامی نوشت: شغال گذرگاه رفح نشان از استیصال و دست و پا زدن‌های پایانی این غده سرطانی دارد.

به گزارش ایسنا، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در پیامی ضمن محکومیت حمله اسرائیل به گذرگاه رفح نوشت: اشغال گذرگاه رفح که مملو از آوارگان فلسطینی است، توسط رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، نشان از استیصال و دست و پا زدن های پایانی این غده سرطانی دارد.

با این اقدامات شیطانی، سران کشورهای عرب منطقه، باید سر عقل آمده، واکنش نشان داده و بیش از این خود را در این جنایات شریک نکنند.

طی روزهای گذشته بحث تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح در جنوبی‌ترین نقطه غزه که نزدیک به یک و نیم میلیون فلسطینی از جمله ساکنان خود این منطقه و آوارگانی که از مناطق مختلف غزه آواره شده‌اند را در خود جای داده، تبدیل به یکی از تحولات اصلی مربوط به جنگ غزه شده است؛ به ویژه بعد از آن که دیروز ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه شرق شهر رفح را داد و امروز هم رسانه‌های عربی از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه که تنها دروازه حیاتی مردم غزه به سمت دنیای خارج محسوب می‌شود، همواره در معرض توطئه صهیونیست‌ها برای سیطره بر آن قرار داشته و بعد از آغاز جنگ کنونی هم ابعاد اهمیت این گذرگاه بیش از پیش مشخص شده است.

گذرگاه رفح به ویژه برای فلسطینی‌هایی که از هر طرف در داخل نوار غزه تحت محاصره قرار دارند اهمیت زیادی دارد، زیرا دروازه آن‌ها به دنیای خارج محسوب می‌شود. ابعاد اهمیت گذرگاه رفح را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

-گذرگاه رفح یک دروازه حیاتی برای انتقال کالاها و تردد افراد محسوب می‌شود و فلسطینی‌هایی که قصد خروج از غزه را دارند باید از این گذرگاه عبور کنند.

-گذرگاه رفح دروازه ورود کالاها و کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی و مواد اولیه، دارو و تجهیزات پزشکی و ... به نوار غزه است.

-علی رغم مخالفت‌های رژیم صهیونیستی، اما گاهی مصر اجازه صادرات محصولات کشاورزی فلسطینی‌ها از گذرگاه رفح به مصر را می‌دهد.

-گذرگاه رفح به فعال سازی امور تجاری میان غزه و مصر در سطح واردات و صادرات کالاها کمک می‌کند.

اما درباره اهمیت این گذرگاه برای رژیم صهیونیستی وب سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که اسرائیل معتقد است سیطره آن بر گذرگاه رفح قدرت اصلی حماس را در غزه از بین می‌برد و مانع از آن می‌شود که حماس بتواند بعد از جنگ بر نوار غزه حکومت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیامدهای میان مدت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رفح
  • هشدار پزشکان بدون مرز درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» حمله به رفح
  • رغبت کشورهای عربی نسبت به تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای غزه پساجنگ
  • جامعه اسلامی دانشجویان اشغال گذرگاه رفح را محکوم کرد
  • گوترش: حمله تمام عیار به رفح فاجعه انسانی به بار خواهد آورد
  • انصارالله یمن، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • واکنش گوترش به آغاز عملیات زمینی اسرائیل در رفح
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد