Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه شماره ۳ تاکید کرد هرگونه فعالیت موکب‌ها در مراسم اربعین منوط به تایید ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات است.

متن اطلاعیه شماره ۳ ستاد مرکزی اربعین حسینی به این شرح است:

« انا من حسین»

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (علیهم‌السلام) و موکب‌داران و خادمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌رساند:

داوطلبان و متقاضیان برپایی موکب در راهپیمایی اربعین حسینی برای صدور پروانه فعالیت دو زبانه (فارسی، عربی) میبایست با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تأیید مواکب سراسر کشور را دارد، اقدام کنند که هرگونه فعالیت مواکب منوط به ثبت نام و تأیید نهایی در سایت اعلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 پایبندی به کلیه الزامات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های مندرج در سایت مورد اشاره برای فعالیت تمامی موکب‌داران مورد تأکید است.

برای رعایت اصل میزبانی دولت و مردم عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت در بین خادمان و زوار، تأکید می‌شود از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی یا شهر خاص جداً اجتناب شود، مواکب باید در خدمت تمامی زوار حسینی (ع) باشد و مواکب تلفیقی در شهرهای زیارتی عراق مورد تأکید ستاد مرکزی اربعین است. .

با عنایت به رویکرد ارائه خدمات تلفیقی با مواکب عراقی در داخل شهرهای زیارتی و نظر به ضرورت پیش‌بینی و تأمین مکفی اسکان و پذیرایی از زائران به خصوص در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، تمرچین، باشماق، میرجاوه، ریمدان؛ بایسته است تمرکز مواکب بجای اعزام به کشور عراق، ارائه خدمت در پایانه‌های مرزی تا ۳ روز پس از مراسم اربعین باشد.

با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از مسمومیت‌ها و شیوع بیماری‌ها پایبندی به رعایت مقرراتها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب‌داران مورد تأکید است.

اهتمام عملی به شرکت فعال در همایش‌های آموزشی موکب‌داران که با همکاری کمیته‌های ذیربط اربعین برگزار خواهد شد، لازم‌الاجراست.

اولویت ارائه خدمات توسط مواکب ایرانی مستقر در عراق، از ظهر اربعین به مدت ۳ روز و تا زمان برگشت زائران است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور ستاد اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

 وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

 وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

 همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

 وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود