Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه جدید نشان داده است افراد مسنی که مکمل‌های ویتامین D را برای بهبود سلامت استخوان‌های خود و جلوگیری از شکستگی مصرف می‌کنند، از این مکمل‌ها سود نخواهند برد.
دکتر مریل لبوف، سرپرست کلسیم و استخوان در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، ایالات متحده، گفت: "ما دریافتیم که ویتامین D شکستگی را در شرکت کنندگان در مطالعه ایالات متحده کاهش نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
در این مطالعه که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بیش از ۲۵۰۰۰ سالمند به طور تصادفی به دو هزار واحد ویتامین D در روز یا دارونما آزمایش شدند و سپس به طور متوسط ​​به مدت ۵ سال تحت نظر قرار گرفتند. شرکت کنندگان ۶۷ نفر بودند.
در طول دوره مطالعه، نزدیک به ۲۰۰۰ شکستگی استخوان در بین بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده رخ داد، با این حال به نظر می‌رسد مصرف ویتامین D هیچ تاثیری بر شکستگی‌ها و حتی کسانی که شکستگی ندارند، نداشته است.
محققان اعلام کردهاند که تقریباً ۲۰ ٪ از بزرگسالان در ایالات متحده در حال حاضر از مکمل‌های ویتامین D استفاده می‌کنند که اغلب بر اساس آزمایش‌های خونی است که نشان می‌دهد سطوح "ناکافی" یا "کمبود" ویتامین D دارند.
دکتر استفان کامینگز، استاد بازنشسته در UCSD، افزود که این یافته‌های جدید باید پزشکان و بیماران را وادار کند که ارزش آزمایش‌های معمول ویتامین D را زیر سوال ببرند.

کامینگز، یکی از نویسندگان سرمقاله‌ای که این یافته‌ها را همراهی می‌کند، می‌گوید: آنچه ما باید بدانیم این است که آیا افراد با سطوح پایین ویتامین D از مصرف ویتامین D سود می‌برند یا خیر که پاسخ آن منفی است.

اعتقاد بر این بود که ویتامین D به بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند، زیرا برای بدن برای جذب کلسیم ضروری است، به گونه‌ای که ویتامین D ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند و معدنی شدن استخوان را بهبود بخشد، زیرا جذب کلسیم را افزایش می‌دهد و ۹۹ ٪ کلسیم در استخوان‌ها ذخیره می‌شود.

اکثر مردم ویتامین D کافی را به طور طبیعی از طریق پوست خود دریافت می‌کنند که در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می‌کند.همچنین در شیر، تخم مرغ و غلات مکمل ویتامین D و همچنین در ماهی‌هایی مانند سالمون و تن یافت می‌شود. این مطالعه افراد مبتلا به پوکی استخوان یا کمبود ارثی ویتامین D را شامل نشد.

منبع: الیوم السابع

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف ویتامین دی شکستگی استخوان کلسیم ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دستورانی افزود: طبق ارزیابی های فنی سازمان ملی استاندارد ایران و اعلام وزارت نفت، سوخت تحویلی به جایگاه‌های کشور منطبق بر استانداردهای مصوب است و استفاده از مکمل های بهبود کیفیت سوخت خودرو مجاز نمی باشد.


وی گفت: بنا به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی در خصوص مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) و یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل ها تحت نظارت استاندارد نیست.


مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو می شود، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟